Strona 1 z 2

Liqui Moly Engine Flush

: 25 paź 2011, 08:47
autor: WieSiu
tak z czystej ciekawosci pytam, czy ktos to stosuje i zauwaza jakies pozytywne skutki uzycia tego preparatu ? A moze negatywny ?

Ja wlalem to do 2.0 cabrio pol roku temu, ciekzo mi wyczuc czy cos to popsulo czy poprawilo, bo przy okazji nalalem lepszego oleju i spowodowalo to wszystko ze spalony olej wytwarza duzo mniejsza chmure za autem.

Teraz zamierzam to samo zrobic w scorpio, w celu przeczyszczenia kanalow olejowych,bo istnieje podejrzenie,ze przez syf w nich lub jakas wade ktorej ta metoda nie usune te auta maja problem z napinaczami rozrzadu. Tylko ze tez nastapi zmiana od razu na lepszy olej,wiec ciekzo bedzie porownywac czy po preparacje do czyszczenia silnika czy po oleju jest poprawa albo pogorszenie.

: 25 paź 2011, 09:37
autor: Yagr
WieSiu, ja zastosowałem płukankę gdy przechodziłem z minerala 15W40 na fordowski 5W30 - wyleciało wtedy sporo syfu. Przy następnej wymianie też to zrobiłem. Żadnych skutków negatywnych nie zauważyłem. Z tym że ja nie miałem płukanki od Liqui Moly

: 25 paź 2011, 10:03
autor: WieSiu
Yagr pisze:Z tym że ja nie miałem płukanki od Liqui Moly
a czym ?

ja sie caly czas zastanawiam czy olej 5w30 to nie za slaby olej do scorpio,chodzi mi o ten parametr 30, moze jednak powinno byc 40 ? Choc do 2.0 RS tez wlaslem 30 i jakos jezdzi (tylko ile tak pojezdzi ? )

: 25 paź 2011, 10:40
autor: Yagr
WieSiu, nie pamiętam... kupiłem jakąś płukankę silnika w norauto....
Parametr "30" w tym wypadku odpowiada za wytrzymałość oleju na wysokie temperatury... Wg danych do których dotarłem to w silniku BOB zalecany jest olej spełniający wymagania minimalne API SH/CD oraz SAE 10W30 więc wg tego to ten fordowski spełnia je. Dla RS z kolei jest to minimum SG/CD 10W40.

: 25 paź 2011, 10:46
autor: WieSiu
Yagr, no nic, zobaczymy jakie beda tego efekty :)

: 25 paź 2011, 11:27
autor: ELpYndoL
te płukanke robi sie przed wymiana oleju na nowy czy jakos wczesniej ?? bo za tyg zmieniam olej na nowy :)

: 25 paź 2011, 11:43
autor: WieSiu
Yanek pisze:te płukanke robi sie przed wymiana oleju na nowy czy jakos wczesniej ?? bo za tyg zmieniam olej na nowy
bezposrednio przed wymiana oleju, wlewasz zawartosc buteleczki do cieplego silnika, odpalasz silnik i na jalowych czekasz 10 minut, potem zlewasz calosc wraz z filtrem i dajesz nowy olej.

u mnie w cabrio to sciekal szlam,ale jak by bylo bez tego srodka to nie wiem,bo mialem niezly mix olejow.

: 25 paź 2011, 12:12
autor: ELpYndoL
WieSiu, moze sie skusze i zrobie Foce płukanke :) ile kosztuje taki płyn ??

: 25 paź 2011, 12:47
autor: WieSiu
Yanek pisze:ile kosztuje taki płyn ??
u mnie 23 zl po znizkach w Intercars.

a tu masz link do sklepu firmy liqui moly: http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html

Sa jeszcze Valvoline Engine Flush i pewnie wiele innych.

: 25 paź 2011, 12:58
autor: ELpYndoL
heh u mnie 52-55zł :( niezła róznica :(

: 25 paź 2011, 20:21
autor: Jamszoł
Tak się zastanawiam ?
Przy zmianie oleju na lepszy - zawsze mnie uczono , że wlewasz nie całą 1/2 stanu oleju - nowym , płukarz i zlewasz i można nalewać nowego - innego - lepszego
Co do tego środka i innych tego typu
Moje zdanie
Jeśli dolewa się tego ekspelera do starego oleju i odpala silnik na 10 min a potem wszystko zlewa i wylatuje szlam , to jest to preparat nieźle penetrujący magistralę olejową
Na pewno rozpuszcza stałe cząstki nagaru itd .
ALE :mrgreen:
Przecież mamy w układzie filtr oleju , który ma takie cząstki - przechwycone (no bo on właśnie jest od tego )
Zawsze wyleci nam szlam bo ekspeler rozpuści wszystko co przechwycił filtr i ?
I jesteśmy zadowoleni , że kupiliśmy idealny środek do czyszczenia magistrali olejowej .

Zadam tylko 1 pytanie
Jeśli to tak rąbie grudki oleju i nagary - to co z pozostałościami tego specyfiku , które zostają pod szklankami zaworowymi ?
Zostaje tam sporo oleju podczas wymiany.

Oczywiście nie jestem wyrocznią i mogę się mylić a to co mnie uczono przez lata - też się zmienia na nowoczesne rozwiązania :mrgreen: :mrgreen:

: 25 paź 2011, 20:43
autor: WieSiu
potestuje na drugim aucie i zobaczymy jakie bda efekty :) lepiej zeby nie bylo efektow niz mialy byc negatywne. Pozyjemy zobaczymy.

: 25 paź 2011, 20:43
autor: Kudłaty_EZG
Jamszoł, to może po tym najlepiej połaczyć oba sposoby po zlaniu zalać "pół" spuścić znów i dopiero zalać?

: 25 paź 2011, 20:46
autor: Jamszoł
jarekezg, to już bardziej rozsądne ale w takim przypadku tracimy forsę na 2 filtry oleju aaa
Nowoczesne oleje mają w swoim składzie substancje płuczące i myślę , że to powinno wystarczyć + oczywiście porządny filtr oleju a nie byle "G"

: 25 paź 2011, 23:14
autor: cidzej
chyba bym za te 5 dyszek wolal kupic jakis tani olej marki orlen czy (jak ktos nie lubi polskich specyfikow) GM 10W40 - zrobic z tysiaka km, zlac i dopierowlac nowy czysty olej :| jakos mam mieszane uczucia do tych wszystkich dodatkow, po chociazby STP do plukania wtryskow, ktory prawdopodobnie przyczynil sie do przyspieszonego zgonu pompy paliwa .... te dodatki to najlepiej wyplukuja kieszenie naiwnego kierowcy :|

oczywiscie to moje zdanie


a co do 5w30 a 5w40 .... w naszych warunkach 40 nie jest potrzebne, nie ma takich temperatur a 5w30 jest bardziej plynne w niskich temp (dla ciekawych zerknijcie filmy o olejach w niskich temperaturach ... najlepiej z 5w plynie 5w20 :D )