Zasłonięcie chłodnicy - niedogrzany silnik w zimę

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to ci niewiele da, ale jak sobie chcesz. najlepiej jednak sprawdza sie jak zaslona przylega do chlodnicy
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

cidzej, i S3ci0r, dajcie sobie po szlagu i będzie spokój :P

S3ci0r, mówisz że tektura to druciarstwo - wymień termostat na zamykający się szybciej ( ok 74 st C są takie ) a jak nie to wal śmiało tekturę - nikt nie będzie widział. Jeśli Ci bardzo przeszkadza materiał tekturowy to kup chłodnicę do swojego essa a ja Ci darmo zaspawam (przelutuję) odpowiednią ( jaką chcesz) ilość rurek w chłodnicy. Na zimę wymienisz chłodnicę na zimową i będziesz miał git :P A na wiosnę znów przekładka i śmigasz do jesieni good
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jakobs72, aż tak zaawansowanych przeróbek nie brałem pod uwagę gdyż są one zbyteczne. po co kombinować, rzeźbić jak można taki sam efekt osiągnąć dużo łatwiejszym sposobem :D
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ja tylko nie wiem po co zasłaniać SAME kratki skoro i taki zimne będzie dołem dmuchało więc wiele Ci to nie da :P Tektura przed chłodnicą i jazda i sprawdzi się na pewno lepiej niż zalepianie kratek.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

nonam, jak niby ma dmuchać na chłodnicę jak tam jest wszystko pozakrywane?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Ja nie wiem o co to całe szczypanie się. Tektury i tak nie widać, przy takich mrozach wątpię być miał coś mokre, a nawet jeżeli - wyjmuję mokry karton wkładam drugi. Koszt żaden a efekt taki, jaki chcesz. No chyba, że to musi być coś ekstra co można wypolerować i nawoskować ;)

Prawdę powiedziawszy - za każdy grosz który miałbym wydać na cokolwiek do osłonienia chłodnicy wolałbym zatankować, a karton się sprawia idealnie.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Wadi

Post autor: Wadi »

Moim zdaniem taka tektura jest wystarczająca. Ewentualnie dywanik gumowy jakiś stary wyciąć na rozmiar, guma dobrze izoluje.
CC_Bartek

Post autor: CC_Bartek »

Yagr pisze:S3ci0r, ja z powodzeniem stosowałem własnie tekturę z pudełka po piwach, niby chłonie wodę ale przysłaniasz tylko część chłodnicy i poza tym chodnica ci to ładnie wysusza a i przepływ powietrza tez robi swoje więc się za bardzo nie rozkleja od wilgoci.
Witam.

Auto mam krótko lubione niedawno ale problem z dobrzaniem auta to problem z termostatem. Przystawianie chłodnicy nic nie da. :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

CC_Bartek pisze:Auto mam krótko lubione niedawno ale problem z dobrzaniem auta to problem z termostatem. Przystawianie chłodnicy nic nie da. :D
Widzę że kolega nie tylko archeolog ale i idealista :D
We w miarę nowych autkach - masz jak najbardziej słuszność ale w naszych pełnoletnich escortach dziwne rzeczy się zdarzają z temperaturą i nie zawsze odpowiada za to termostat. Problemy mogą byś z zakamienioną chłodnicą, niewydolna pompą wody, niesprawnym czujnikiem temperatury, niedrozna nagrzewnicą, termostatem sprawnym ale niedostosowanym do essa (takie zamienniki sie trafiają), źle wyskalowanym wskaźnikiem na desce, włożona inna chłodnicą itp... itd - a to zakrywanie chłodnicy należy traktować jako doraźne rozwiązanie choć w przypadku wykonywania krótkich dojazdów w mrozy jest to jak najbardziej do przyjęcia - zwłaszcza w takich starociach które pielęgnujemy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:oszczednosc paliwa
jakiego paliwa ?? nie zawazylem zadnej roznicy w spalaniu zima - lato. srednia z kompa jest o cale 0,1L nizsza teraz niz zima
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ