Strona 2 z 3

: 03 kwie 2012, 10:53
autor: driver98
kaliber, a serwo wolnych obrotów ci działa?

: 03 kwie 2012, 10:57
autor: WieSiu
driver98 pisze:kaliber, a serwo wolnych obrotów ci działa?
escorty raczej tego nie maja zwlaszcza z roku 1995, poza tym na pompie i tak sie ustawia obroty minimalne,a to "serwo" jedynie je zwieksza w razie potrzeby (co tez nie jest potrzebne,bo auto sobie bez tego daje rade i nie gasnie)

: 03 kwie 2012, 11:00
autor: driver98
WieSiu, o ile wiem to mają,a jak nie działa to wtydy obroty na zimnym silniku masz w granicach 500,a i przy rozruchu są problemy,a jak działa poprawnie to i na zimnym masz pełen zakres mocy.

[ Dodano: Wto 03 Kwi, 2012 ]
a dodatkowo jeszcze mają woskowy wolnych obrotów.

: 03 kwie 2012, 11:02
autor: WieSiu
driver98, nie zauwazylem tego ze cos lepiej odpala mimo recznej manipulacji tym co zwieksza obroty. Czy sa obroty podciagniete,czy nie, odpala tak samo,a problem 500 obtotow rozwiazujesz trzymajac przez 10-20 sekund na gazie w mega mrozy.

: 03 kwie 2012, 11:05
autor: driver98
A tym bardziej,że to jest 95 rocznik to i podejrzewam,że ma i ten woskowy,moim zdaniem powinien to sprawdzić.Mogę się mylić.Mnie to czasem działa,czasem nie no i mam problemy,z rozruchem no i z mocą na zimnym,tz jest ospały.A jak pracuje bez zarzutów to jest wszystko super.

[ Dodano: Wto 03 Kwi, 2012 ]
Może być jeszcze kwestia luzów zaworowych.

: 03 kwie 2012, 11:07
autor: elnino
WieSiu pisze:a problem 500 obtotow rozwiazujesz trzymajac przez 10-20 sekund na gazie w mega mrozy.
A ja słyszałem, że w pierwszej fazie pracy silnika nie powinno się go gazować (mowa o naszych dieslach). A skoro ma 500 na budziku to coś musi być nie tak, mój w srogie mrozy normalnie odpalał wchodząc na obroty ok 1000 po czym spadał po chwili do 900-950. Jak miałem problemy z wadliwymi świecami to pyrkolił właśnie tak na 500 i trzeba było mu pomóc trochę pedałem gazu ale tylko żeby łyknął więcej ropy

Zastanawiające jest że koledze olej ucieka do IC, EGR i Turbo

: 03 kwie 2012, 11:09
autor: driver98
elnino pisze:A ja słyszałem, że w pierwszej fazie pracy silnika nie powinno się go gazować (
A kto tu pisze o gazowaniu,trzymasz obroty max na 1000-cu,a to nie gazowanie. :razz:

: 03 kwie 2012, 11:13
autor: elnino
Wiesiu nie sprecyzował dokładnie co miał na myśli więc się odezwałem, żeby to wyjaśnić. ;)

: 03 kwie 2012, 12:02
autor: kaliber
jaka wielka kostka ? gdzie byla ?
WieSiu obok nóg pasażera, szeroka kostka ;)

[ Dodano: Wto 03 Kwi, 2012 ]
Odpiąłem kostkę od tego sterownika o którym wcześniej pisałem, i nic żadnej reakcji, silnik dobrze działa bo nagrzany i na wpiętym tak samo, zobaczymy jutro ;)

: 03 kwie 2012, 20:33
autor: Jamszoł
elnino pisze:Zastanawiające jest że koledze olej ucieka do IC, EGR i Turbo
Mogą być 2 przyczyny
1. Zapchana odma i olej poprzez filtr powietrza idzie dalej do układu ssącego
2. Turbina przecieka
Przy pierwszym przypadku dolot do turbiny będzie usyfiony + reszta ssącego
Przy drugim wszystko za turbiną

: 09 kwie 2012, 12:46
autor: kaliber
Sprawdziłem w końcu sterownik obok nóg pasażera na zimnym silniku i jest lepiej, Ess mniej kopci mam tej mocy więcej na zimnym, nie jest jeszcze idealnie, ale jest dużo lepiej niż wcześniej :grin:

Ponawiam pytanie; Za co odpowiedzialny jest sterownik obok nóg pasażera :?:

: 09 kwie 2012, 13:57
autor: WieSiu
ten sterownik odpowiedzialny jest wlasnie za sterowanie wyprzedzeniem zaplonu i jakas tam recyrkujacja spalin jesli jeszcze ja masz, ogolnie niepotrzebna rzecz jak nie masz immobilizera.

Skoro dziala lepiej po wyciagnieciu przekaznika to masz potwierdzenie ze mialem racje, jedz do jakiegos kumatego pompiarza niech Ci ta pompe ustawi porzadnie i bedzie dobrze nieduzym kosztem

: 09 kwie 2012, 16:22
autor: kaliber
Immobilizer mam ale odpięty (wymieniany zawór stop) ale ja tylko ten komputer odpiąłem i się poprawiło ;)

: 09 kwie 2012, 16:40
autor: WieSiu
bo tak mialo byc po odpieciu :)

: 09 kwie 2012, 21:29
autor: kupiec
kaliber, nie zatrybiłem :/ coś wypiął i gdzie?