Strona 1 z 2

Silnik 1800 16v ile i jak można podnieść Moc ?

: 17 kwie 2012, 14:39
autor: Benko
Dam sobie spokój z "turbo magami i innymi wynalazkami :lol:
Ale mam pytanie jak podnieść racjonalnie moc w 1800 16v ponoć 115km?
Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Może jakieś macie patenty aby podnieść moc w ty silniku ?

: 17 kwie 2012, 14:42
autor: WieSiu
przerobic na wersje rqb i z niego wlozyc walki i sterownik (1.8 130KM). Ale to szczegoly niech podadza Ci co mieli z tym doswiadczenie fizyczne.

: 17 kwie 2012, 14:48
autor: Benko
kurde co to za wersja rąb ?

: 17 kwie 2012, 14:53
autor: WieSiu
RQB, wersja z cabrioletow xr3i, tylko w cabrio taki byl

: 17 kwie 2012, 15:23
autor: Benko
Kurde jak z' cabsów 'to trudno dostępne pewnie ?

: 17 kwie 2012, 18:43
autor: cidzej
ja mysle, ze najprosciej i najtaniej to zrobic swapa na 2.0 z mondeo

: 17 kwie 2012, 18:56
autor: kris
Benko pisze:Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Swego czasu dużo czytałem bo jest w planach,dobrze gadasz ,wałki od mondeo 2.0,przepustnice z 2.0,przepływomierz z 2.0 z tym ,że do niego przekładamy elektronike ze starego,trza jakiś dolot zmontować co by zasysało jak najwięcej zimnego powietrza,na tym papierowym filtrze tego nie osiągniesz,no i na koniec wydech,silnik ma oddychać,czyli jak najszybciej pozbyć się spalin wtedy jest realne uzyskanie kilkunastu koni.

Podobno,ale mówie podobno trza wgrać nowe oprogramowanie sterowników wtrysków ale w tym temacie niech się wypowiedzą fachowcy.

: 17 kwie 2012, 19:12
autor: Benko
O wgrywaniu oprogramowania też czytałem a tak w roli jasności chodzi mi o silnik z Mondeo mk2

: 17 kwie 2012, 19:20
autor: nonam
Benko, wgrywaniem mapy do wolnossaka nic nie ugrasz, gra nie warta świeczki. Wymiana wałków, przepustnic, robienie wydechu to też trochę kasy i zyskasz parę koni. Najlepszy sposób to tak jak pisał cidzej, wymienić silnik na 2.0, albo ewentualnie pobawić się z gratami od RQB, ale z tym ciężej niż z wrzuceniem 2.0.

: 17 kwie 2012, 19:32
autor: Benko
Tak tylko znaleźć 2.0 w dobrym stanie ?

: 17 kwie 2012, 19:33
autor: zbysio007
Zamiast bawic sie w jakies "wgrywania" to zapodaj wtryski z 2.0 i teoretycznie powinny popedzac troche. Caly ten stuff co to piszesz mam u siebie na 1.6 i z poczatku bylo czuc roznica, ale po czasie i tak cegla na gaz i lipa. Wiec szkoda kasy na takie polsrodki. Swapuj mondka i bedziesz mial po klopocie..

: 17 kwie 2012, 20:04
autor: srvrserver
Panowie sprawa jest prosta... nic sie nie wgrywa, przekladasz graty z MDO 2.0 16V silvertop i wszystko gra. Kolega Bobson jezdzi na takim zestawie na hamownii escort wyplul mu 127KM (wykres krazy po roznych forach fordowych). A jak ktos chce jeszcze wiecej to swap na 2.0 z mondeo.

: 17 kwie 2012, 20:26
autor: KULEK
Jeżeli silnik z mdo mk2 to tylko z serii silvertop :P

Ja mam silnik z mk1 bodajże 93 rok i nie narzekam wszystko zależy na co trafisz.

Może tak być ze kupisz silnik z mk2 a gorzej chodzi niż niejeden z mk1:P

Ostatnio zmieniłem kolektor od foki 1.8/2.0 i wyraźnie czuć różnice w pracy silnika miedzy żeliwnym kolektorem z 1.6 :)

: 17 kwie 2012, 20:31
autor: Arcadio
n7a najlepiej brzmi :):

: 17 kwie 2012, 21:09
autor: iglaxr3i
Duzo gdybania jak zwykle.
-wałki od RQB lub 2.0
-przepustnica 55 mm
-przepływomierz od 2.0 z elektronika od 1.8
-kolektor wydechowy rs-a
-komputer co najmniej od rqb
-dolot ssacy zwiekszony na fi.70
-kolektor ssacy od mondeo 1.8/2.0 miesci sie sprawdzone.

aha i cisniecie pod czerwone pole tylko na rozgzranym silniku.

zmiana programu na gratach od mocniejszych silników musowa(wystarczy ecu od rqb,2.0 na poczatek) ,zmiana wytrysków tylko na te z silnika nissana te od 2.0 litrówek sa takie same jak w 1.8