Układ Zapłonowy

Moderator: Moderatorzy

zbysio007

Układ Zapłonowy

Post autor: zbysio007 »

Panie i Panowie,
Przychodze do Was z zapytaniem, gdyż od dłuższego czasu trapi mego escorta ten sam ból. Przy odpaleniu maszyny i podczas jazdy nie wchodzi na wiecej niz 2500rpm przy czym w tych granicach szarpie nim niemilosiernie jak by PB nie dostawal. Po czym mija jakies minuta, max 2 minuty przelacza sie na lpg i jest ogien idzie normalnie. Wylaczam lpg i objawy rowniez znikaja. Czy ktoś wie co moze byc powodem takiego zachowania sie kombi mego wspanialego?

A i teraz pytanie numer #2
Przypuszczam, ze od nowosci nie byly w nim wymieniane kable i swiece, wiec przymiezam sie wymienic je, a noz pomoze to na wspomniane wyzej objawy, tylko pytanie, jakie kable i jakie swiece? Motorcraft bedzie git produkcja? Czy uderzyc w co innego i czy warto kupwoac swiece z przeznaczeniem do samochodow ktore tocza sie na gazie czy to tylko mit. Tutaj przyklad :

gaz pb
Pozdrawiam i zycze milego dnia ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja mam świece NGK V-line - proponuję takie zakupić
Firma NGK produkuje do Motorcrafta
Wtedy na jednej stronie widnieje napis NGK a z drugiej Motorcraft
Przewody WN - też mogą być NGK lub Motorcraft ; Bosch
zbysio007 pisze:Przypuszczam, ze od nowosci nie byly w nim wymieniane kable i swiece, wiec przymiezam sie wymienic je, a noz pomoze to na wspomniane wyzej objawy,
Może właśnie tak być
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

gdyby to byly swiece lub przewody,to na gazie byloby znacznie gorzej,bo takie sa prawa fizyki. Wg mnie szkoda kasy jesli na gazie chodzi super poprawnie. Zacznijmy od tego jaki tam gaz masz wlozony, 1, 2 generacji czy sekwencje ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli zalewa świece po odpaleniu , to po przełączeniu na gaz - świece wypali i już dalej jest OK
Na upartego to może być wina świec
Z drugiej strony - jeśli komp widzi cały czas , że silnik jest zimny - to będzie trzymał cały czas ssanie i świece będzie zalewało a to już wina czujnika temperatury
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Wstępnie wymienie świece i zobacze co się stanie ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

na upartego to moze byc slaby kontakt we wtyczce g43 i na złaczu k234 :P

na probe to lepiej zgas auto kilka razy na benzynie a nie na gazie (tylko tak przelacz na ta benzyne z kilometr wczesniej przed zatrzymaniem i wylaczeniem) i sprawdz jak wtedy odpala ;) bo mi to troche wyglada na zalewanie silnika mieszanka niespalonego gazu z ostatniej jazdy ze swieza benzyna :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli świece były wymieniane - nie wiadomo kiedy to kupno nowych nigdy nie pogorszy a tylko polepszy
cidzej, możesz mieć rację co do odpalania
Ale wóz źle jedzie dopóki się go nie przełączy na LPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tez tak na poczatku przeczytalem ale jak przeczytalem jeszcze raz to sie doszukalem w opisie kolegi iz po przelaczeniu juz z lpg na benzyne dziala dobrze. zle dziala tylko na poczatku po odpaleniu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

cidzej pisze:. zle dziala tylko na poczatku po odpaleniu
Dokładnie. Jade zaraz na nocke to sprawdze tą teorie z gaszeniem go na PB i odpaleniem go pozniej, ale wydaje mi sie, ze to nie pomoze gdyz jak wyjezdzilem gaz pare razy to jezdzilem na PB i rowniez te same objawy mialem, ale skontroluje i poinformuje :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mozesz jeszcze na probe zakrecic gaz na wielozaworze celem wykluczenia popuszczania gazu przez elektrozawory
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Nowe swiece, nowe kable WN i dalej lipa. Szarpie po odpaleniu mniej wiecej zawsze w takim samym odstepie czasu po czym jedzie normalnie i na lpg i na PB. Nie wiem, może wina leży po stronie ssania? Jak sadzicie? Jak wogole moge sprawdzic czy ssanie dobrze chodzi by wyeliminowac ten czynnik?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

na wtrysku nie ma ssania wiec nie sprawdzisz :P

poza tym musialbys sie pod kompa podpiac celem sprawdzenia co pokazuja czujniki i czy czasy pracy wtryskiwaczy sa wydluzone (wzbogacanie mieszanki) no ale do tego potrzeba co najmniej kolege bobsona nawiedzic lub zaprosic :D na poczatek to po odpaleniu powinny obroty wskoczyc na co njamniej jakies 1200rpm

zacznij od podstaw czyli pomiary:

1. TPS czy pracuje w pelnym zakresie i nie trzeszczy
2. czujniki temp czy wskazania sa poprawne
3. sonda czy jest ogrzewana i czy grzalka chodzi
4. przeplywka - wyczyscic, pomierzyc (na zimno powinno byc wskazanie 1.3V -> 0,9V w miare nagrzewania silnika)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

TPS teoretycznie mozna wykluczyc bo przeciez objawy sa tylko przez okres około 4-5minut od zapalenia silnika i koncza sie z chwila mneij wiecej jak osiagnie dana temperature. A gdyby winowajca byl tps to powinno sie tak dziac przez caly okres jazdy jak rozumiem.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

i tak i nie. jezeli obudowa jest rozszczelniona i dostaje sie wigloc to do czasu az nie dostanie temperatur i nie odparuje to sie moze dziac ... poza tym trzeba takze pamietac o rozszerzalnosci cieplnej materialo - puki zimne moze byc slaby styk, jak dostaje temperatury zaczyna dotykac ... moze to smieszne, bo niektorym sie kojarzy z metrowymi wydluzeniami przewodow od trakcji elektrycznej ale czasami w zuzytych elementach elektronicznych pol milimetra wystarczy i styku niet :(
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Trafiony, zatopiony. Przepływka była walnięta. Podmiana i lata jak ta lala :)
ODPOWIEDZ