Strona 1 z 2
					
				Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )
				: 23 sie 2012, 18:55
				autor: clhseba
				Witam
Niedawno kupiłem oryginalny siłownik do otwierania bagażnika 
i dzisiaj się zabrałem za montaż 
wszystko przebiegło pomyślnie do momentu podłączenia się do centralki ( nie oryginał tylko dokupiona uniwersalna   )
centralka i pilot mają funkcję otwierania bagażnika 
zamontowałem siłownik pociągnąłem kabel "+" do centralki i już mi się morda cieszyła a tu lipa w centralka nie daje napięcia na odpowiedni kabel po naciśnięciu guzika na pilocie słychać jak coś tyka ale prądu ZERO 
 
czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
 sam siłownik działa elegancko po podłączeniu do guziczka 
tylko że mi chodziło otwieranie z pilota  
 
 
Jakieś rady ??
Ps. Wiem że napisane to wszytko jest bez składu i ładu ale jakoś mi nie wychodzi opisywanie takich rzeczy 
 
Centralkę mam taką jak ta   
centralka 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:06
				autor: cidzej
				clhseba pisze:czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ? 
 jak ci klika to wychodzi na to, ze przekaznik jest tylko musisz na jedna noge podac zasilanie a na drugie wyjsc na sterownik ... jest jakas instrukcja do tego ? inna sprawa, ze moze byc sterowany "minusem" tzn plus podajesz bezposrednio na silownik, a z centralki idzie masa, ale podstawa to instrukcja
 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:08
				autor: clhseba
				tak mam instrukcję 
później wrzucę skan 
do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
			 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:12
				autor: Yagr
				clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
 a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:12
				autor: cidzej
				j.w. moze byc tak, ze wlasnie plus powinien byc na silownik a minus idzie z centralki dlatego podstawa to instrukcja !
			 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:15
				autor: Yagr
				jeśli sie okaże że siłownik wymaga uruchamiania minusem a centralka potrafi tylko sterować plusem to będziesz musiał to obejść przekaźnikiem.
			 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:16
				autor: clhseba
				Yagr pisze:clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
 a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
 
u mnie w sedanie jest miejsce w klapie 

nic nie trzeba wiercić anie sztukowac
instrukcja 
 
Uploaded with 
ImageShack.us 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:52
				autor: Yagr
				Z tego co na tym schemacie da się wypatrzec to sterownik ma wyjście na siłownik klapy plusowe. Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
			 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 19:56
				autor: clhseba
				Yagr pisze: Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
a dokładnie ?
Sprawdzałem miernikiem  czy po naciśnięciu guzika na pilocie pojawia się napięcie na kablu i nic 

 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 20:05
				autor: Yagr
				clhseba pisze:a dokładnie ? 
DOkładnie to nie wiem ale ford lubi robić na opak i nie zdziwiłbym się gdyby sobie wymyślił ze siłownik musi byc zasilany stałym plusem a uruchamiany minusem. Ale to raczej kwestia tej centralki. Może trzeba jakoc aktywowac tą funkcję albo co?
 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 20:21
				autor: cidzej
				ze schematu wynika iz po nacisnieciu pilota ma byc plus na kablu czerwono-czarnym - jak go nie ma to chyba centrala do reklamacji bo pewno oplombowana jest i nic w srodku nie pomierzysz .... wprawdzie z czystej ciekawosci moznaby np na próbnik dac 12V a minusa podlaczyc pod ten kabel czerwono-czarny i zobaczyc czy zaswieci ale raczej watpie - wtedy prawdopodobnie! byloby sterowanie minusem i moznaby podlaczyc na stale plusa do silownika a minusa z centrali ale ale !PRAWDOPODOBNIE! bo jest takie prawdopodobienstwo, ze uwalony uklad w urzadzeniu pod malym obciazeniem wlasnie tak sie bedzie zachowywal a jak dostanie do wysterowania przekaznik to calkiem sie spali 

 jest jeszcze trzecia najmniejprawdopodobna opcja, ze na tym kanale pojawia sie krotki impuls, ktory ma zwolnic blokade ale jest on za krotki zebys go byl w stanie zmierzyc zwyklym miernikiem
 
			
					
				
				: 23 sie 2012, 21:25
				autor: Gajek
				Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
			 
			
					
				
				: 24 sie 2012, 05:17
				autor: clhseba
				Gajek pisze:Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
poproszę szczegóły 

 
			
					
				
				: 24 sie 2012, 06:38
				autor: Gajek
				
			 
			
					
				
				: 24 sie 2012, 06:48
				autor: clhseba
				Gajek a powiedz mi jeszcze jaki przekaźnik zamontowałeś ?