Strona 1 z 2

Mieszalnik powietrza

: 03 wrz 2012, 22:12
autor: kamil4769
Witam. Potrzebuje schemat/ zdjęcie mieszalnika powietrza. Jeśli ktoś posiada.

Niestety łapie mi gdzieś lewe powietrze, nagrzewnica ciepła, a wieje mi letnie powietrze.

: 03 wrz 2012, 22:16
autor: Yagr
kamil4769 pisze:mieszalnika powietrza
chodzi ci o dmuchawę?

: 03 wrz 2012, 22:18
autor: kamil4769
Chodzi mi o tą całą obudowe gdzie nagrzewnica wchodzi.

: 03 wrz 2012, 22:27
autor: Yagr
kamil4769, to całe ustrojstwo to nie hydraulika - nie jest hermetycznie szczelne, a jesli nie masz odpowiednio dobrego grzania to może kwestia układu chłodzącego a dokładnie obiegu płynu w dużym i małym obiegu i wszystkiego z tym związanego.

: 03 wrz 2012, 22:54
autor: cidzej
nagrzewnice maja to do siebie, ze dzialaja jak filtr - zbiera sie w nich kamien i syf na potege ze wzgledu na znikome przekroje aby wycisnac z plynu jak najwiecej energii

: 03 wrz 2012, 23:27
autor: bodzio82
a szczegolnie jak auto jezdzi dlugo na wodzie to zapchana nagrzewnica gwarantowana

: 04 wrz 2012, 17:53
autor: Jamszoł
Zabójcze też jest jeżdżenie raz na płynie , raz na wodzie
Bo się wylało - brakowało to dolewam wody
Niestety po takich zabiegach trza układ wypłukać

: 16 wrz 2012, 00:13
autor: kamil4769
Jamszoł, Niestety ale wykluczam układ chłodzenia.
W trasie wyszło mi. Jak jade szybciej to podwiewa mi gdzieś chyba i łapie powietrze zimne. Efekt taki że jak jade to mam zimne nawiewy. Skąd może brać lewe powietrze?

: 16 wrz 2012, 00:30
autor: Yagr
kamil4769,
kamil4769 pisze:Niestety ale wykluczam układ chłodzenia.
a termostat jak sprawdziłeś?
Sprawdź sobie czy wszystkie klapki sterowania nawiewami masz sprawne, czy linki sterujące działają.. DMuchawa zawsze dmucha powietrze takiej temperatury jakie jest otoczenie (oczywiście wyłączając układy z klimatyzacją) dopiero po skierowaniu tego powietrza przez rozgrzaną nagrzewnicę nabiera ono wyższej temperatury. Ale do sterowania tym przepływem służą klapki poruszane linkami.

: 16 wrz 2012, 00:52
autor: kamil4769
Yagr, Termostat nówka. Ale go sprawdzałem, gotowałem go w garnku, otwiera i zamyka.

Linka jest ok. Ale ostatnio wymieniałem nagrzewnice. Mogłem coś uszkodzić tam w środku? Dodam tylko że na postoju ogrzewanie robi się dużo cieplejsze. (brak wiatru)

: 16 wrz 2012, 01:15
autor: Yagr
kamil4769, a co ma wiatr wspólnego z nagrzewnicą? I jak ty sprawdzasz jej temperaturę? Bo sięgnąć do tego łatwo nie jest a już na pewno nie w czasie jazdy

: 16 wrz 2012, 11:12
autor: kamil4769
Yagr, Wystarczy sięgnąć tam na sam dół i dotnąć obudowe. Jest gorąca.
Nie wiem co ma wiatr wspólnego z nagrzewnicą. Myśle że jakaś klapka nie domyka się i jak jade to pęd powietrza wpada w wentylator i miesza się z ciepłym powietrzem.

: 16 wrz 2012, 11:34
autor: Yagr
kamil4769 pisze:Myśle że jakaś klapka nie domyka się i jak jade to pęd powietrza wpada w wentylator i miesza się z ciepłym powietrzem.
bzdura, przecież wentylator nie dmucha ci ciepłym, dopiero później przelatuje przez nagrzewnicę i się ogrzewa. Poza tym zerknij sobie gdzie tam może pęd powietrza wleźć jak masz wentylator oddzielony od komory silnikowej dodatkową ścianką. Sprawdź te klapki i tyle. Pęd powietrza wpływa na temperaturę w układzie chłodzenia o tyle że gdy układ jest nagrzany i chodzi na dużym obiegu to przelatując przez chłodnicę działa jak włączony wentylator chłodnicy. Ale żeby układ chłodzenia chodził na dużym obiegu to musi być już nagrzany płyn do tego stopnia że otwiera się termostat. Nagrzewnica jest na małym obiegu więc nawet jeśli pęd powietrza aż tak by schłodizł płyn chłodzący w chłodnicy to zamyka się wtedy termostat i pęd powietrza nie ma juz wpływu na spadek temperatury na nawiewach. Ja myśłę że albo masz uwaloną linkę albo któraś klapka się zablokowała albo masz jednak problem z układem chłodzenia.

: 16 wrz 2012, 14:04
autor: kamil4769
Wyciągnąłem wentylator i widzę tą klapke. Klapka działa normalnie bez zarzutów.
Jutro znów deske wywalam, zobacze co z tym całym nawiewem. Może coś w środku się połamało.

: 17 wrz 2012, 10:51
autor: WieSiu
a mi sie wydaje ze to jednak bardziej cos z ogrzewaniem nagrzewnicy lub sama nagrzewnica. Bo jesli predkosc jazdy wplywa na temp. grzania,to raczej wodny uklad chlodzenia/grzania szwankuje. Jakby cos bylo z klapami nie tak,to zawsze bys mial stala temperature,co najwyzej byla by za niska. Obys na darmo deski nie sciagal.