Strona 1 z 1

ODPOWIETRZNIK SKRZYNI KORBOWEJ

: 22 paź 2012, 20:25
autor: bodzio82
Moze mi ktos powiedziec jakie sa objawy zepsutego odpowietrznika tzn głownie chodzi tu o przyspieszanie czy jest mozliwosc w przypadku niesprawnego odpowietrznika ze auto slabo reaguje na pedał gazu .Objaw widoczny np jak wyjezdzam na droge i chce przyspieszyc to auto nie ma tej elastycznosci rozpedza sie w stylu poloneza dopiero jak ma te 80 na blacie zaczyna jechac ,ogolnie wszystko inne sprawne sonda przepływka, czujniki itp.
Najgorsze jest to ze podejrzewalem linke gazu bo mnialem niesprawna wiec wymienilem na originalna .Po wymianie bajka auto pocisk ale to trwalo jakies pare tygodniu ,od paru dni znowu przymula sie ,po wymianie tej linki silnik byl tak elastyczny ze praktycznie 60 na godzine piaty bieg wciskalem gaz i samochod sie rozpedzal teraz od 60 ciezko bujnac z 4 biegu chwile mysli i dopiero startuje nie wiem o co w tym wszystkim chodzi

Dzis wyjalem ten odpowietrznik i na bank jst uszkodzony bo przepuszcza w jedna i druga strone jak sie w niego dmuchnie do tego grzechocze jak sie nim potrzasnie
Nie wiem co dalej robic niby wszystko gra ale jednak ta elastyka by sie przydala bo troche dretwo nim jedzic

: 23 paź 2012, 16:21
autor: leszek
A na "luzie" dobrze się wkręca na obroty ???
Może to katalizator Ci się już przypycha ?

: 23 paź 2012, 21:14
autor: bodzio82
Od kolektora wydechowego do końcowego tlumika sama rura idzie ;)
Na wolnych obrotach niby ok ,ale jak sie jedzie to jest jakos nie halo on nie tyle co jest słaby tylko mało elastyczny nie wiem o co w tym wszystkim juz chodzi ,do niedawna chodził pieknie az sie dziwilem ze tak moze 1.8 sie zbierać po wymianie linki gazu,tyle ze co kolwiek zrobie wymienie jakis czas auto zaczyna zyc lecz po jakims czasie jakby ecu sie zaadoptowało do nowych ustawień i zaczyna sie problem wraca do poprzedniego stanu .

: 23 paź 2012, 22:39
autor: cidzej
hehe to rob mu po skoncczonej jezdzie reste kompa :P

: 24 paź 2012, 08:01
autor: WieSiu
cidzej pisze:hehe to rob mu po skoncczonej jezdzie reste kompa
wystarczy wyciagnac 3A bezpiecznik odpowiedzialny za pamiec komputera i wtedy zawsze sam sie bedzie resetowac ;)

: 24 paź 2012, 23:46
autor: bodzio82
WieSiu pisze:wystarczy wyciagnac 3A bezpiecznik odpowiedzialny za pamiec komputera i wtedy zawsze sam sie bedzie resetowac

warto sprobowac dlaczego nie :razz: zauwazylem ze ciagle w sterowniku bład cylinder pierwszy uboga mieszanka i drugi blad nadmierny przeplyw spalin ale to moze dlatego ze kata nie ma egru brak i tlumikow hehe

: 24 paź 2012, 23:57
autor: cidzej
nie wiem skad w tym silniku info o ubogiej mieszance na 1 cylindrze - nie ma takiej opcji imho

ty sprawdz lepiej sonde

: 25 paź 2012, 00:10
autor: bodzio82
cidzej, blok cylinder pierwszy uboga mieszanka taki własnie lapie bład

co do sondy to sonde wymienialem prawie nowka sztuka z escorta z tym ze sonda nie jest od rkc
i maksymalna wartosc jaka zaobserwowalem to 0.7 a powinno byc 0.8 ale moim zdaniem to nie ma wplywu az tak duzego na osiągi ,dzis jak jechalem zauwazylem ze lekko podtrzymuje mi obroty tak okolo 1100,wystarczy ze wcisne dwa razy pedał sprzegła i obroty spadaja na 900 ale tak było od zawsze ,do tego przy cutoff poszarpuje,i kangur jak sie tocze

Podpowiedzcie mi czy te objawy moga byc spowodowane zaworem skrzyni korbowej bo zawor ma przelot w jedna i druga strone wiec moze lapie lewe powietrze do kolektora?

: 25 paź 2012, 08:11
autor: WieSiu
a jaki problem dla komputera sprawdzic na ktorym cylindrze jest uboga mieszanka ? wystarczy ze zrobi jak przy przy kalibracji sekwencji. Patrzy na zmiane wskazan sondy gdy reguluje tylko jednym wtryskiwaczem. Tak tez moze robic komputer w escorcie, co by wskazywalo na problem z wtryskiwaczem. Ale ja to tylko wymyslam,wiec moja wypowiedz to tylko podpowiedz co moze byc.

: 25 paź 2012, 09:49
autor: cidzej
nie rozumiem co ty mowisz (a rozumiem, ze to tez do mnie odpowiedz) wiec nie bede dyskutowal :D

: 25 paź 2012, 10:00
autor: WieSiu
cidzej pisze:nie rozumiem co ty mowisz
cidzej pisze:wiec nie bede dyskutowal
:D
cidzej pisze:nie wiem skad w tym silniku info o ubogiej mieszance na 1 cylindrze - nie ma takiej opcji imho
sugeruje tylko ze istnieje taka mozliwosc i technicznie jest to wykonalne, jesli w sterowniku zawarli odpowiedni sposob diagnostyki. Jak nie rozumiesz to Ci wytlumacze, sterownik zmienia czasy wtryskow tylko dla 1 cylindra i obserwuje czy zmieniaja sie wskazania sondy lambda, na tej podstawie wie na ktorym cylindrze nie moze osiagnac optymalnej mieszanki.

: 25 paź 2012, 10:46
autor: cidzej
dalej nie rozumiem :D

tzn twoj tok myslenia jest dobry ale troche do dupy ... wylomem w tej teorii moze byc fakt iz komputer steruje czasami wtrysku na 1 cylindrze a np z czwartego leje paliwo ... imho wyjdzie mu, ze wszystkie 4 są zle (testujac jeszcze pozostale) :D poza tym co innego kalibracja gazu a kiedy taka kalibracja mialaby w aucie wystepowac tym bardziej jak jest wtrysk sekwencyjny ?? chyba nikt nie byl na tyle ... zeby w trakcie jak sie toczysz to testowac wtryski ... no ale co ja tam wiem, ja tu tylko zamiatam