Wymiana tylnego zderzaka MK7 kombi

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Wymiana tylnego zderzaka MK7 kombi

Post autor: Mn1s1ek »

Witam
Po tym jak ostatnio na parkingu wjechała mi w dupę latarnia zmuszony byłem zakupić kompletny zderzak tylny do wymiany( czarny, gotowy bez malowania).

Obrazek

Jako, że słabiutki jestem w te klocki to chciałem się jakoś przygotować do tej wymiany i dlatego proszę o pomoc:
- jakie śruby i ile ich trzeba odkręcić aby zdemontować zderzak oraz gdzie je znaleźć ?
- czy kanał będzie niezbędny czy wystarczy garaż bez kanału ?
- jakie narzędzia będą potrzebne ?
- czy jest szansa, że taki laik jak ja da radę to zrobić ?
Awatar użytkownika
STILON
Posty: 2012
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:46
Lokalizacja: Elbląg
Pojemność: 2000
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: STILON »

Z tego co ja się orientuje to w Escortach zderzaki tylne są montowane do pasa tylnego na 4 śrubach (po 2 na stronę) + oczywiście do nadkoli tylnych
Ściągniesz go bez kanału
Narzędzia ? Klucz nie pamiętam jaki czy 13 czy 11 + jakiś śrubokręt krzyżakowy
Jest szansa że sobie poradzisz - Do dzieła ! :mrgreen:
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Dwie sruby odkrecasz we wnece w bagazniku, a dwie pod samochodem + oczywiscie nadkola po dwa wkrety na strone jak sie nie myle :)
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3319
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Tak jak zbysio007 pisze. Od siebie dodam, że nakrętki na klucz 13, podniesiesz podłogę bagażnika i tam we wnękach dostrzeżesz dwie nakrętki, równolegle do nich od spodu są kolejne dwie. I nie zapomnij odłączyć lampkę podświetlającą tablicę ;)

P.S. Ja wymieniałem bez kanału, z tyłu pod belkę podłożyłem lewarek, uniosłem cały tył, by łatwiej było się położyć pod spodem. I te dolne mogę się urwać dość łatwo, więc jak masz dobry klucz nasadowy to kręć w prawo ;) A jak nie to lej odrdzewiacza i próbuj odkręcić.

A na wkręty w nadkolach śrubokręt krzyżakowy wystarczy :)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23269
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i przydałaby sie dllllluuuuuuuga nasadka, bo oryginalny zderzak ma strasznie duzo gwintu wystajacego ponad srube. Poza tym minusem to praca bardzo latwa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

klucz nasadowy 13 śrubokręt krzyżakowy i 15 minut roboty dosłownie. musiałeś umiejętnie przydzwonić. Mnie ostatnio w tyłek wjechała koparka budowlana i wypchnęła na środek drogi, straty? porysowany zderzak i lampa, ale brak pęknięć. :)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ta ... a moze jeszcze z piec osob dopisze ze klucz trzynascie, srubokret krzyzakowy ... cztery sruby .... zlitujcie sie ! nabijacie sobei posty ? bo potraktuje to jako spam i bede nagradzal :twisted:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

a w trakcie roboty FOTO
I wstawiasz temata w odpowiednim dziale :razz:
Foto wrzuć tu na forum a nie na jakieś image szoki
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Dzięki wszystkim za rady.
Udało mi się jakoś wymienić ten zderzak. Choć łatwo nie było...
Ponad godzinę męczyłem się z tą jedną śrubą pod spodem. Po jednym przekręceniu kluczem główka zrobiła się okrągła i dupa - wyrobiła się kompletnie. Dostępu ZERO, żeby podejść jakąś szlifierką lub choćby brzeszczotem.
Po odkręceniu pozostałych trzech śrub, po prostu rozbebeszyłem zderzak i piankę w miejscu mocowania tej śruby i rozwierciłem wiertarą i wiertłem do metalu. No i wtedy poszło już z górki.

Zderzak - zamiennik czarny, gotowy, nie do malowania. Nawet całkiem nieźle spasowany. Nie ma większych szpar. Dla mnie ok.
Wszystko zrobiłem bez kanału i nawet nie lewarowałem. Jakoś wcisnąłem się pod auto i tak odkręcałem te śruby.

Fotek niestety nie robiłem.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Mam zamiar wymienić zderzak przedni i mam pytania, na allegro są zamienniki bez pianki i z pianką. Kupował ktoś z pianką lub bez ?? Wymiarowo jak oryginalne ?
Pytam bo nie chciałbym popełnić błędu jak było z tylnym zderzakiem gdzie zamiennik jest węższy niż oryginał i w dodatku bez pianki...
Na alledrogo chodzą nawet za 97 zł i to jeszcze najwięcej chętnych jest na to.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23269
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mialem taki z pianka w kombi co mial go potem dziku, pasowal w miare bez problemu, teraz w vanie mam taki bez pianki i ten chyba nawet lepiej pasuje (ale akurat van na 100% nie byl walony w przod). Ale widzialem ze niektore nie pasuja,albo sa jakies zniekształcone (tigerbart takiego znieksztalconego mial). Czy pianka cos pomaga to nie wiem,bo nie mialem kolizji z tym zderzakiem, teoretycznie ten z pianka powinien pochlonac wiecej energii i mniej zniszczyc auto przy drobnej kolizji,ale jak jest w praktyce nie wiem.

Ja kupilem kiedys tego z pianka w tej firmie: http://www.regplast.com/firmowa_php/kontakt.php obejrzalem sobie go osobiscie przed kupnem. Mysle ze kupienie gdzies gdzie mozesz w razie czego latwo oddac bedzie najlepszym wyjsciem (oddac mowiac ze ma wade i nie pasuje tak jak pownien, choc pewnie oddanie skonczy sie klotnia,ale latwiej tak niz wysylkowo sie meczyc) :)

Co do pianki,to tez sa rozne wersje, ja mialem taka gdzie prawie caly zderzak byl w piance,a sa tez takie ze tylko kawaleczek zderzaka jest z pianka.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3319
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Ja miałem czarny bez pianki, najtańszy z najtańszych i dotrzymał do zimy, potem popękał "sam", to znaczy w nic nie uderzyłem, a sam dół był popękany. Po nim kupiłem używany oryginał i tak już został, droższa sprawa ale warta pieniędzy, nie musisz potem co sezon nowego chińczyka z allegro kupować.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23269
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jakie skrajne rozne doswadczenia mamy :) moze dlatego ze moj zderzak byl najdrozszy ze wszystkich dostepnych we wroclawiu :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Podzielę doświadczeniem co do zderzaka zamiennikowego przedniego. Osobiście odebrałem zderzak. Bardzo ładnie pomalowany. Gościu spoko. Opłacało mi się jechać osobiście niż przez kurier 40 zł :P Zabrałem sie do wymiany, przednie koła na wysokich pustakach i heja.
Zderzak wymiarowo jest ok. Troche jest zabawy otóż trza gumówką spiłować zatrzaski na dolny plaster miodu(zatrzaski były za grube a dziurki na grillu mniejsze) oraz wiertarką 2 dziury na srubki na tablice rejestracyjne.
Umordowałem 3 godziny bo mam klime i stąd ciasnota z wsadzeniem ręki.
Stary zderzak gumówką na kilkanaście części i zmieściło do 2 reklamówek na śmietnik :mrgreen:
Nowy zderzak + malowanie pod kolor kosztował 329zł i to był lepszy wybór niż kupić samemu zderzak i dac do lakiernika aby pomalował bo wyjdzie na pewno cenowo więcej.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mikosz pisze:oraz wiertarką 2 dziury na srubki na tablice rejestracyjne.
Można było kupić wkręty z czubkiem samowiercącym :mrgreen:
Czyli wkręt z czubkiem jak przy wiertle
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ