Strona 1 z 5

Zamula sie przy 3,5 tys

: 22 maja 2013, 20:28
autor: stefan1307
Witam. Tak jak w temacie, od jakiegoś czasu gdy wkręcę mojego essa na 3,5 tys obr/min czuje takie lekkie zamulenie, jakby mu odciął na sekundę paliwo i nadal kreci ale znacznie wolniej, oczywiście jest to wyczuwalne. I jeszcze jedna rzecz, bodajże fiesta 1.3 ma ten sami silnik co mój escort, w tamtym silniku po wciśnięciu gazu było widać jak ładnie wchodzi na obroty a w moim essie gdy wcisnę do podłogi to najpierw słychać takie sykniecie a zaraz zaczyna wchodzić lecz oczywiście tak jakby był zamulony. Mam nadzieje ze zrozumieliście coś z mojej gadki. Prosze o pomoc, przynajmniej w nakierowaniu co może być tego przyczyną. Pozdrawiam


PS. dodam ze ess to MK7 z 97r 1.3 benzyna

: 22 maja 2013, 20:31
autor: S3ci0r
kiedy wymieniane świece i kable?

: 22 maja 2013, 20:42
autor: stefan1307
Kable i swiece byly wymieniane jakos zaraz przed zima, pażdziernik-listopad.

: 22 maja 2013, 20:43
autor: Jamszoł
stefan1307, a filtr paliwa ?

: 22 maja 2013, 20:44
autor: Jamszoł
Jaka stacja ?
Może trzeba by zmienić stację paliw ?

: 22 maja 2013, 20:47
autor: stefan1307
Filtr paliwa tez był wymieniany wtedy kiedy kable, bo kiedyś miałem przygodę ze stacja i mi pompkę paliwa rozdupcyło, jedyny raz zatankowałem na tej stacji. cały czas tankuje na orlenie, zdarza sie ze na bliskiej ale rzadkość

: 22 maja 2013, 20:52
autor: S3ci0r
bliska i orlen to jest to samo :) może cewka nawala?

: 22 maja 2013, 20:58
autor: stefan1307
Nie mam pojęcia, nagle wszystko zacząło sie walic w tym samochodzie, bo jeszcze jest problem z tym ze jak wrzucam bieg np. z 1 na 2 lub 2 na 3 to przytrzymuje obroty np. na 2 tys albo 3 tys i po 2 sekundach opadają. Moze to ma cos związane z tym...

: 22 maja 2013, 21:01
autor: S3ci0r
a może sprzęgło się ślizga? albo linka się gdzieś blokuje?

: 22 maja 2013, 21:03
autor: stefan1307
Nie nie, zle mnie zrozumialeś, gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to podczas dawania na luz, przytrzymują się obroty a powinny opaść, jak dam z 1 na luz to tak samo, a przeciez powinny opasc a nie trzymac

: 22 maja 2013, 21:06
autor: S3ci0r
może VSS padnięty?

: 22 maja 2013, 21:15
autor: stefan1307
a co to jest ten VSS? za co on odpowiada?

: 22 maja 2013, 21:22
autor: bodzio82
vss podaje sygnal do ecu z jaka predkoscia porusza sie auto w obecnej chwli przez co odpowiednio do danej predkosci ecu dostosowuje dawke paliwa



vss to inaczek wehicle speed sensor czyli po polskiemu czujnik predkosci silnika

to drogie dziadostwo ,jak bys podpial kompa jelsi sie da u ciebie to bys zobaczyl z jaka predkoscia auto porusza sie w danym momencie wlasnie to ustala vss

: 22 maja 2013, 21:22
autor: Yagr
stefan1307 pisze:a co to jest ten VSS? za co on odpowiada?
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=4841
Polecam korzystanie z forumowej "szukajki" - podobne przypadłości były juz wielokrotnie na forum relacjonowane.

: 22 maja 2013, 21:30
autor: bodzio82
stefan1307 pisze: gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to podczas dawania na luz, przytrzymują się obroty a powinny opaść, jak dam z 1 na luz to tak samo, a przeciez powinny opasc a nie trzymac
to moze byc czujnik polozenia pedalu sprzegla chociaz nie mam pewnosci ,u mnie na b jalowym sa obroty na poziomie 1100 jak wcisne sprzeglo np dwa razy obroty spadaja na 900 :mrgreen: pewnie czujnik ale ja narazie nic z tym nie robie