Strona 1 z 3

Smar na feldze + czasem coś stuknie.

: 30 maja 2013, 20:54
autor: elnino
Mam dwie sprawy do rozwikłania, pierwsza to smar który mam na sworzniu od pasażera i na feldze. Guma przegubu cała przynajmniej tak udało mi się wywnioskować palcami. Skąd może brać się ten smar?

Druga rzecz - czasem przy ostrym skręcie czyli na przeciążeniu i gwałtownym ruszeniu czy też najechaniu na dziurę słyszę pojedynczy stuk coś jak kiedyś mi pukało jak miałem tuleje wahacza walnięte tyle że stuk jest jeden i to przypadkowy nie umiem go celowo za każdym razem spowodować dodam, że podczas stuku czuję uskok na kierownicy lekki. Auto miało niedawno przegląd i wszystko było ok z przodu. Od czego zacząć na dzień dobry?

Sworzeń?
Łączniki
Gałki?

A może przegub od kierowcy? Miał wymienianą gumę i smar ale tak naprawdę nie wiem jak długo jeździł z tą dziurą i czy coś się nie zatarło tam choć mechanik jak to robił nic nie wspominał że przegub wygląda źle.

: 30 maja 2013, 23:16
autor: S3ci0r
ja bym stawiał na przegub

: 30 maja 2013, 23:28
autor: Jamszoł
elnino pisze:A może przegub od kierowcy?
Może tak być
elnino pisze: smar który mam na sworzniu od pasażera i na feldze. Guma przegubu cała przynajmniej tak udało mi się wywnioskować palcami. Skąd może brać się ten smar?
Jednak - sprawdź dokładnie tą gumę i to nie palcami
Podnieś koło do góry - zdemontuj je - skręć sterem do oporu - sprawdź wtedy osłone
Jeśli ma pęknięcie na garbiku a nie wewnątrz miedzy nimi - to przy słabym pęknięciu i kole na wprost - możesz nie namierzyć pęknięcia
Jeśli masz dostęp do podnośnika - to nie musisz demontować koła - bo sprawdzisz będąc pod spodem woza - ważne , żeby koło było skręcona na max i mozna nim było obrócić przy sprawdzaniu gumy
Pojedynczy stuk , który będzie lekko wyczuwalny na kierze - może to być z lekka walnieta tylna guma wahacza

: 31 maja 2013, 01:07
autor: elnino
jurek sprawdzilem gumę przed chwilą i rzeczywiście coś było na rzeczy nie ma cybantu na gumie przy tarczy, założyłem doraźnie spinkę "trytytkę" ale po przejechaniu zaledwie 30m guma się obkręcila co mnie trochę zdziwiło. wygląda to tak jakby po stronie tarczy miał być luz że gdy kręci się ośka z przegubem to guma pozostaje w bezruchu a ja coś chyba źle poskładałem bo się guma jak wspomnałem obkręciła i pewnie trytytka zaraz spadnie. clowałem mniej wiecej w ten rowek ale nie wiem sam... co zrobiłem źle?

co do stukania nie wiem... oglądałem wahacze i tuleje przednie widać nakrętki jak przechodzą na wylot a te tylnie są schowane w tych okrągłych otworach ale nie wiem jak to wyglądało kiedyś bo w sumie po obydwu stronach wyglądają identycznie.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=qEWmjH4F6IY[/video] tak wyglądają wahacze u mnie

: 31 maja 2013, 09:00
autor: WieSiu
elnino pisze:tak wyglądają wahacze u mnie
ladne sruby :D

tak sie nie oglada wahaczy,sprawdz sie wizualnie stan gumy ktora jest skrecona tymi srubami oraz sprawdza sie to ile maja luzu ruszasz wahaczami lub kolem na szarpakach. Podjedz na stacje diagnostyczna i za 20zl albo za darmo Ci sprawdza. Po badaniu diagnostycznym tez moze Ci sie rozpaść cos w zawieszeniu,bo oni tam duzych sil uzywaja. Najlpiej pojedz do tego diagnosty co Ci przeglad zrobil i zloz reklamacje ;)

: 31 maja 2013, 09:05
autor: kris
Ze smarem na felgach sie pitolisz a silnik od spodu obrzygany olejem ,że aż miło ;)

: 31 maja 2013, 12:28
autor: elnino
Kris to z gumy harmonijkowej z drazka biegow. Nic nie kapie jest tylko zapocone a olej w normie. A smar mam na tarczy wiecwydaje mi sieze to dosc istotne dla bezpieczenstwa.

: 31 maja 2013, 13:03
autor: kupiec
elnino, musisz wymienic oslone przegubu i tyle! Smar na tarczy to nie przelewki :/ a z tymi Stukami to tylko na szarpaki

: 31 maja 2013, 13:52
autor: kris
kupiec pisze:elnino, musisz wymienic oslone przegubu i tyle!
dokładnie,gdzieś jest przetarte/dziura i smar wychodzi na zewnątrz,wymień ją i po problemie. ;)

: 31 maja 2013, 14:40
autor: elnino
guma jest cała, brakuje cybanta od strony tarczy. i guma sie zsunęła. palcami wymacałem całą gumę nigdzie palec nie wylazł więc obstawiam to bo faktycznie brakuje tej opaski. czy smar grafitowany z LOTOSA może być do przegubu? mam tego całą biksę.

http://oleje-sklep.com/lotos-smar-grafi ... -85kg.html

ktoś ma może stary przegub żeby zmierzyć jakieś średnicy opaska tam wchodzi? bo nie umiem za bardzo zmierzyć, pogoda nie dopisuje a na razie to się trzyma na spince do kabli z resztkami smaru

: 31 maja 2013, 14:45
autor: WieSiu
elnino, a na duza trytke nie umiesz tego na jakis czas zalozyc ?

Potem ja zdejmiesz i bedziesz mial wymiar .

: 31 maja 2013, 14:59
autor: elnino
spróbuje robiłem już trytytką ale coś musiałem źle założyć bo pękła nim dojechałem do domu. tyle że aura niezbyt dopisuje a chciałem ewentualnie skoczyć do sklepu coś kupić już zeby mieć przygotowane.

: 31 maja 2013, 15:00
autor: kris
elnino, tam bedzie opaska w przedziale 70-90 mm.,do dostania w każdym markecie budowlanym ;)

tu masz wymiar

http://allegro.pl/przegub-ford-escort-1 ... 94145.html

: 31 maja 2013, 15:04
autor: elnino
ok dzięki kris !

: 31 maja 2013, 15:51
autor: kupiec
Za pare zloty kupisz opaske do przegubow :P tylko trza miec specjalne kombinerki zeby ja zamknac
Nie polecaja tych opasek na srubomret bo moze miec bicie gdyz mechanizm zamykajacy dziala jak odwaznik