Zbyt duza temperatura silnika
Moderator: Moderatorzy
Zbyt duza temperatura silnika
Witam mam problem z tempratua silnika mam escorta mk7 1.6 16v 1997 z klimatyzacja po jakis 20 minutach jazdy w cieple temperatura dochodzi az do maximum wtedy musze sie zatrzymac wiatrak nie wlacza sie woda w chlodnicy jest ale jesli w jezdze a wlaczona klimatyzacja to temperatura trzyma sie w polowie co moze byc przyczyna i czemu przy klimatyzacji jest ok przepraszam za bledy[/list]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wasio24, gdy masz włączoną klimatyzację - masz włączony wiatrak przy chłodnicy
Sprawdź wtyczkę gniazdo - przy czujniku odpowiedzialnym za załączanie wentylatora chłodnicy
Albo masz coś z wtyczką/gniazdem albo sam czujnik masz do wymiany
Czujnik masz od spodu węża , który idzie od termastatu do chłodnicy
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378&start=0
Sprawdź wtyczkę gniazdo - przy czujniku odpowiedzialnym za załączanie wentylatora chłodnicy
Albo masz coś z wtyczką/gniazdem albo sam czujnik masz do wymiany
Czujnik masz od spodu węża , który idzie od termastatu do chłodnicy
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378&start=0
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
A ja mam problem taki: Wentylator chłodnicy nie włączał się. Sprawdziłem na krótko i działa, więc wymieniłem włącznik wentylatora chłodnicy na nowiusieńki, i dalej nie włącza się. Nie wiem co jeszcze może być przyczyną takiego stanu. Bo termostat chyba już nie ma tu znaczenia. Póki co poprowadziłem kabel do kabiny i zamontowałem włącznik, Ale za dwa miesiące jadę do Chorwacji i muszę to zrobić. Nie jestem w stanie sprawdzić temperatury dokładnie,bo wskazówka zatrzymuje się w połowie i stoi jak zaklęta. Nie mam na to pomysłu.
Eskortuję Escortem Eskorty
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tomek R, a ty czasem nie masz wentylatora sterowanego przez eec? W końcowych rocznikach nie było prostego rozwiązania z termowłącznikiem. Poza tym jeśli masz eec5 to czujników temperatury było chyba ze 3... jeśli to eec5 to powinno się dać podpiąć to do kompa i zdiagnozować.
W zasadzie to niewiele wiemy o twoim autku bo stukonnego mk7 to ja nie kojarzę.... rocznik 2000 to nie wiem czy produkcja czy data rejestracji u nas składaka.
W zasadzie to niewiele wiemy o twoim autku bo stukonnego mk7 to ja nie kojarzę.... rocznik 2000 to nie wiem czy produkcja czy data rejestracji u nas składaka.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 01 sie 2014, 21:20
- Lokalizacja: malopolska
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tomek R, to raczej Yagr ma rację, sterowanie odbywa się przez komputer. Jak odepniesz czujnik temperatury ten od kompa (nie wskaźnik) to powinien się na maxa włączyć sam. Jak się nie włącza to może być upalony bezpieczenik przy akumulatorze lub uszkodzony przekaźnik zielony przy aku,albo uszkodzona wiązka. Więcej możliwości nie ma chyba że upalony komputer
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
same bezpieczniki mam wszystkie sprawne. Parę dni temu z nerwów sprawdzałem omomierzem każdy z osobna. Zastanawiam się, bo skoro na krótko działa, to już raczej reszta obwodów powinna być sprawna. No chyba, że jest w układzie coś, co dodatkowo włącza wentylator.
Jestem cały głupi, więc idę dziecku pomalować sufit
[ Dodano: Sob 11 Kwi, 2015 ]
Wiesiu, a któy to czujnik temperatury od kompa? Ten nad termostatem?
Jestem cały głupi, więc idę dziecku pomalować sufit
[ Dodano: Sob 11 Kwi, 2015 ]
Wiesiu, a któy to czujnik temperatury od kompa? Ten nad termostatem?
Eskortuję Escortem Eskorty
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tego nie wiem, bo nie mam 1.6. Odepnij wszystkie i włącz na zapłon, poczekaj z 5-10 sekund i powinien się włączyć. A na krótko do jak sprawdzasz? Wpinasz + i - prosto pod wentylator czy inaczej?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Czyli zwarles styki w tej kostce czujnika?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tomek R, a możesz zapodać vin z DR? Zobaczymy co wyskoczy po zdekodowaniu. Jeśli po zwarciu pinów we wtyczce wpinanej pod termowłącznik went. startuje to chyba masz zwylkły obwód uruchamiania z termowłącznikiem, tak jak w mk5... ale nie wiem jak to się powinno zachowywać przy nowsxym kompie...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"