Lakierowanie "na kreskę" redukcja przejścia

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Lakierowanie "na kreskę" redukcja przejścia

Post autor: elnino »

Jak zredukować tzw. "kreskę" podczas malowania? próbowałem wczoraj delikatnie i stopniowo podkładem ale po odklejeniu i tak widac kreskę powstałą z pyłu podkładu bardziej. Czy to się jakimś papierem ściera czy pastą czy jest jakiś "łącznik" w sprayu?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:czy jest jakiś "łącznik" w sprayu?
są łączniki - czy w spraju to nie wiem - ale pewnie tak

Oczywiście mozna papierem na wode - coś koło 2000 - 2500 a potem lekka polerka
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Nie maluje się na taśme :shock: zawsze się naciąga na zakład malowane miejsce a spotblender służy do niwelacji optycznej starego lakieru z nowym.
Elnino,taki fajny gościu jesteś a takie babole odpierdzielasz ;)

http://allegro.pl/motip-spotblender-do- ... 80039.html
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris pisze:Nie maluje się na taśme :shock:
Potwierdzam - lepiej na zapylenie robić
wtedy nie widać przejścia między starym a nowym lakierem
Zakładając , że lakiery mają ten sam odcień :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ale mówię że malowałem podkładem mając powiedzmy do malowania odcinek 10x10 a taśmą obkleiłem kwadrat 25x25 malując tylko to miejsce które powinno lekko zaciągając mgiełką dla wyrównania. Ale po odklejeniu taśmy okazało się że zrobiła się krecha :/ mimo że podkładu prawie wcale nie ma, tylko z tego pyłu
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino, to zrób dokładnie tak jak pisałem w pierwszym poscie pod Twoim
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Nitro + szmatka w łape i zmywasz kreske bez problemu
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ok uporałem się z kreską, niestety pojawił się gorszy problem. o ile malowanie błotników wyszło na połysk o tyle dachu na zajebisty mat. warstw tyle samo co wszędzie czyli 3. Lakier wydaje się być z bliska błyszczący ale taki półmat, a w dotyku ewidentnie jest szorstki jak hm... drobniuteńki papier wodny. czym to zredukować mam akrylowy nie metalic. polerka, czy papier 2500 i skąd wiem że papierem już będzie ok i trzeba pastą przejchać?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

elnino pisze: Lakier wydaje się być z bliska błyszczący ale taki półmat, a w dotyku ewidentnie jest szorstki jak hm...
zrobił się odkurz po malowaniu,pewnie malowałeś w pomieszczeniu niewentylowanym?
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

aż za bardzo wentylowane. podwórko
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

tylko papier ścierny 2500 na makro. będziesz widział kiedy powierzchnia się zrówna bo na początku będą takie kropki ciemniejsze - to miejsca do których papier jeszcze nie dotarł. koniecznie szlifować na sztywnym klocku a nie gołą ręką
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dokładnie tak jak napisał S3ci0r,
elnino pisze:czym to zredukować mam akrylowy nie metalic.
dodatkowe malowanie wybij sobie z głowy od razu w przedbiegach
Papier na wode i polerka
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

i delikatnie muskaj a nie dociskaj, bo za mocno przetrzesz.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

powinieneś czuć pod dłonią jak uzyskujesz gładź
Nie trzeba nawet zbyt mocno się przyglądać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

i lej duuuuuuużo wody
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ