Obudowa filtru powietrza - dolny króciec

Moderator: Moderatorzy

S. Cort

Obudowa filtru powietrza - dolny króciec

Post autor: S. Cort »

Pozdrowienia dla wszystkich uczestników for(d)um - przybywam w pokoju! :)

Obudowa, jak zauważyłem, jest u mnie uszkodzona, i stąd moje pytanie: w jej dolnej części znajduje się okrągły króciec o dość dużym przekroju, skierowany "w stronę osi pojazdu" (obudowa jest blisko reflektora "od kierowcy"). Króciec ten wygląda, jakby się wręcz prosił o nałożenie nań jakiejś gumy, ale u mnie nie ma nic - ot, sterczy sobie w bok, "w powietrze", i tyle. Do króćca u góry dochodzi gruba, karbowana rura - ale chodzi mi o ten drugi, u dołu.

Tam powinno być coś nałożone, czy też faktycznie tak ma być, jak jest?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Powinno być nałożone takie plastikowe kolanko które montuje się do pasa przedniego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu pisze:Powinno być nałożone takie plastikowe kolanko które montuje się do pasa przedniego.
... czyli wlot powietrza, "chwytak" powietrza ;)
Escort-1996, nie przejmuj się - 50% escortów ma to pogubione ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Yagr pisze:
WieSiu pisze:Powinno być nałożone takie plastikowe kolanko które montuje się do pasa przedniego.
... czyli wlot powietrza, "chwytak" powietrza ;)
Escort-1996, nie przejmuj się - 50% escortów ma to pogubione ;)

to ma znaczenie przy instalacji gazowej 2 generacji, 99% escortow z ta instalacja ma chwytak obrócony o 90 stopni :)
S. Cort

Post autor: S. Cort »

Ja faktycznie mam "zagazowany" ten samochód - ale nie mam pojęcia, której generacji to instalacja (w sumie dość stara jakaś chyba?). A jakie znaczenie ma ten chwyt powietrza, i jego położenie (lub wręcz brak) dla instalacji gazowej?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

chwyt powietrza jest po to , żeby silnik dostawał jak najzimniejsze powietrze - spoza komory silnikowej
Gdy go nie ma - powietrze z komory silnikowej zasysane jest do filtra
Im zimniejsze powietrze - tym większa zawartość tlenu
Im wiecej tlenu w powietrzu - tym mniej potrzeba paliwa
To dotyczy każdego paliwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
S. Cort

Post autor: S. Cort »

No, to ja widocznie czegoś "nie chwytam" bo autentycznie nie rozumiem: skoro "najlepsze" powietrze pobierane jest przy ustalonym przez producenta położeniu chwytu, to po co właściciele instalacji gazowych 2. generacji go obracają o 90 stopni? Żeby zwiększyć spalanie?
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

zeby mieszanka sie nie rozrzedzala i silnik po wysprzegleniu np dojezdzaniu do swiatel nie gasl po to sie odwraca rure ewentualnie demontuje to co wchodzi w lapacz
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Escort-1996 pisze:No, to ja widocznie czegoś "nie chwytam" bo autentycznie nie rozumiem: skoro "najlepsze" powietrze pobierane jest przy ustalonym przez producenta położeniu chwytu, to po co właściciele instalacji gazowych 2. generacji go obracają o 90 stopni? Żeby zwiększyć spalanie?

no to zapewne ktos go zdjal celowo, niestety takie uroki starych instalacji gazowych, zwezki w dolocie itp, dlatego na niesekwencyjnych instalkach sa odczuwalne spadki mocy w porownaniu z bena. Niestety jak zalozysz ten lapacz powietrza bedzie tak jak pisze bodzio82
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To fakt
W starszych generacjach LPG dostaje zbyt dużo powietrza pod ciśnieniem i sobie te instalki nie radzą
Silnik gaśnie :evil:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
S. Cort

Post autor: S. Cort »

No chyba nie pozostaje nic innego, niż po prostu spróbować...
ODPOWIEDZ