1,6 Zetec Spalania i gaśnięcie.

Moderator: Moderatorzy

Mecu

1,6 Zetec Spalania i gaśnięcie.

Post autor: Mecu »

Pisałem już tu wcześniej problemy które jak sądziłem dotyczą tylko i wyłacznie gazu, okazało się że problem prawdopodobnie dotyczy benzyny w 90%. Mianowicie w chłodniejsze dni samochód na wolnych po chwili odpalenia lubi sobie zgasnąć a potem go ciężko odpalić tz trzeba długo kręcić. A druga sprawa dotyczy spalania jak go zalałem 15-tego ubiegłego miesiąca za 50 zł Bp czyli wlazło blisko 10 l to tak z dniem dzisiejszym brakło mi paliwa :shock: Samochód jest tylko odpalany na bp a po chwili przełaczony na lpg. Wcześniej w mondeo jak zalałem za 50 zł to mogłem spokojnie z 3 miesiące takie coś praktykować i dopiero tankowałem. Wiem że takie coś jest nie miarodajne więc zrobiłem akcje pod kryptonimem ,,5l i ile kilometrów ?" Po zalaniu na pusty bak 5 l przejechałem normalnie bez szaleństw proszę państwa 37 km to wychodzi 13,5 l na 100. Sonde mierzyłem wartość była w normie. No wydaje mi sie że prawie 14 na setke dla 1,6 to SPORO za SPORO
Ostatnio zmieniony 12 lis 2013, 21:14 przez Mecu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to raczej sonda nie mogla pokazywac normalnie,skoro jest takie spalanie. Jakie wartosci pokazywala i w jakich warunkach ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mecu

Post autor: Mecu »

na wolnych było 0,95-0,98 a na wysokich był wyraźny spadek. Do około 0.10-0,15
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

A wiesz że pomiar powinien być dokonany na wpietej sondzie? i nie jest ok, bo ma się sygnał zmieniać co chwilę, od ok 0,3 do 0,8V
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mecu

Post autor: Mecu »

Pomiar był oczywiście dokonany na wpiętej sondzie a to że powinny być takie wartości to nie wiedziałem. Gdzieś czytałem że takie jak ja mam to norma dla pewności sprawdziliśmy jeszcze u kumpla i wyszło bardzo podobnie
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

wartości powinny się zmieniać sinusoidalnie od 0,2 do 0,8
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

haha co za ..... zaraz beda osty. temat walkowany wiele razy, trzeba uzyc szukajki ... :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mecu

Post autor: Mecu »

A takie pytanie troche z innej paki .mam koło nadkola złącze obd. Kumpel chciał się dziś wpiąć i okazało się że nie ma połączenia z komputerem samochodu. Czy trzeba mieć jakiś specjalny program do tego, bo on używa scantool-a
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przede wszystkim musisz mieć interfejs z górnej półki - kosztuje coś koło 500 zł
Bo te zwykłe to o tyłek potrzaskać - rzadko który Es MK7 się połączy
Chyba , że ma sie na pokładzie kompa 5 generacji :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Kumplowi bez problemu się połączył z mondeo mk2 z początku produkcji
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mundła mk2 miały już kompy 5 generacji a nie czwartej jak Esy i mundła mk1
Niektóre Esy z końca produkcji też miały
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

e to dupa ...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kolega Kulek ma taki interfejs - dla tego wiem ile on kosztuje aaa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

400 a nie pińćset :) prosto z czech
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak się dowiadywałem to kosztowało coś koło 480 + przesyłka
Może teraz jest ciut tańsze
Dla mnie i tak czterokrotnie za drogie :mrgreen: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ