Strona 1 z 2
cewka
: 24 lis 2013, 12:32
autor: Kalix
Panowie potrzebuję pilnej pomocy, padła mi cewka (ta od kabli zapłonowych) w moim escorcie 1.6 efi cabrio, czy muszę montować z dokładnie takimi samymi numerami? na mojej jest 88sf-12029-a1a 12v, czy może mógłbym zamontować np 88sf-12029-a2a lub inne? wszystkie oczywiście wyglądają tak samo jak moja i dlatego pytam. Bardzo proszę o pomoc to pilne.
: 24 lis 2013, 12:58
autor: Yagr
Kalix, ta z końcówką "a2a" też powinna pracować poprawnie.
: 24 lis 2013, 13:02
autor: Kalix
dzięki, bo sprzedawca pisze, że to niby do silnika 1.4 i z 1997r. teraz się dopatrzyłem, ale inni sprzedawcy to różnie, że do kilku silników. Bo kurcze nie mogę odpalić, nie ma iskry, ale sprawdziłem miernikiem i na wtyczce prąd jest tylko na wyjściu do kabli zapłonowych nie ma prądu:(
: 24 lis 2013, 13:05
autor: Jamszoł
Kalix pisze:Bo kurcze nie mogę odpalić, nie ma iskry, ale sprawdziłem miernikiem i na wtyczce prąd jest tylko na wyjściu do kabli zapłonowych nie ma prądu:(
Sprawdź wtyczke od czujnika położenia wału - zanim kupisz inną cewkę
Jak z tego czujnika nie ma impulsu do kompa - nie będzie iskry
: 24 lis 2013, 13:07
autor: Kalix
@Jamszoł mógłbyś podpowiedzieć gdzie ją szukać?
: 24 lis 2013, 13:09
autor: Yagr
Kalix, cewka w essie jest podwójna - nie wierzę żeby obie części padły naraz. Poza tym jakmierzyłeś ten prąd na wyjściu na świece??? Tam jest przecież EDIS sterujący podawaniem iskry i może na wtyczce od niego coś jest nieteges?
: 24 lis 2013, 13:11
autor: Kalix
mam wymontowaną cewkę :
http://allegro.pl/ford-escort-1-4-cewka ... 52730.html <-taką jak tu, tzn z końcówką a1a, i miernikiem sprawdzałem czy jest prąd nawejściu wtyczki i wyjściach na kable. na wejściu wtyczki prądy są
: 24 lis 2013, 13:14
autor: kris
Kalix, jeśli masz 1,6 EFI to takiej szukaj.
: 24 lis 2013, 13:25
autor: Jamszoł
Kalix pisze:@Jamszoł mógłbyś podpowiedzieć gdzie ją szukać?
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?p=45010#45010
5 i 6 zdjęcie
: 24 lis 2013, 13:35
autor: Kalix
na wtyczce prądy są, a jak mogę sprawdzić czy z czujnik jest ok?
: 24 lis 2013, 13:40
autor: Yagr
Kalix, Jak chcesz mierzyć napięcie na wyjściach? Tam prąd pojawia sie jednocześnie na dwóch świecach i to jest ponad 30 000 V, jakim miernikiem chcesz to mierzyć??? Możesz zmierzyć co najwyżej prąd na wejściu oraz uzwojenie cewek (rezystencję - powinno być ok 0,50 Ohm). Cewka prawdopodobnie jest sprawna, szwankuje albo czujnik położenia wału, albo EDIS... albo EECIV. Jest jeszcze opcja że po prostu okablowanie gdzieś ci siadło - np. przy stykach stacyjki.
: 24 lis 2013, 13:52
autor: Kalix
zrobiłem tak: na wymontowanej cewce sprawdziłem czy na wtyczce (na zdjęciu 1) czy na pinach jest prąd - jest (tzn wydaje mi się, że obwód działa), później czy jest na wtyczce i na wyjściach na kable (2) i też wydawało mi się, że powinno to tworzyć obwód i tam na żadnym nie ma.
tak samo sprawdziłem samą wtyczkę i tam wszędzie prąd docierał, jedynie nie wychodzi na kable.
: 24 lis 2013, 14:09
autor: Yagr
Kalix, tak nic nie zmierzysz - tylko co najwyżej zasilanie cewki. Taka zewka to w zasadzie dwie cewki w jednej obudowie. To działa mniej więcej tak: po włączeniu zapłonu pojawia się zasilanie na jednym kabelku wtyczki cewki - to jest zasilanie uzwojenia pierwotnego obu cewek. Następnie w trakcie uruchamiania silnika czujnik obrotu wału korbowego podaje impuls do edisa informując o położeniu tłoka i tym samym o momencie w którym trzeba podać iskrę. Przechodzi to wszystko jeszcze przez EECIV gdzie "zapada decyzja" o odpowiednim wyprzedzeniu zapłonu i wtedy EDIS zamyka obwód pierwotny na jednej z cewek. Wtedy na uzwojeniu wtórnym pojawia się napięcie i poprzez kable zapłonowe jest dostarczane do dwóch świec - jedna iskra jest nadplanowa i nie ma wpływu na pracę silnika ale druga powoduje zapłon mieszanki w momencie zaprogramowanym przez EECIV. Takie napięcie na wyjściu możesz zmierzyc tylko specjalistycznym miernikiem z potężnym zakresem mierzonych napięć ale najprościej zerknąć po prostu na wykręconą świecę wpiętą w przewód WN i oparta o jakąś dostępną masę. Inny pomiar to sprawdzenie oporu cewki.
: 24 lis 2013, 14:19
autor: Kalix
to jest tak, że raz iskra jest, raz nie ma, wcześniej było tak, że miał problem z odpalaniem rano, później było tak, że rano nie odpalił a np na następny dzień bez problemu. Wczoraj nie mogłem go odpalić i myślałem, że to problem z dojściem paliwa, ale wszystko było ok i wtedy sprawdziłem świece, okazało się, że nie było iskry, później wypiąłem wtyczkę od cewki i wpiąłem z powrotem i wtedy iskra się pojawiła i odpalił bez problemu, a nawet lepiej niż zwykle i pomyślałem, że to problem z wtyczką, ale dziś gdy chciałem spradzić jak pali, znów nie ma iskry, albo pojawia się sporadycznie;( już nie wiem co zrobić:(
: 24 lis 2013, 14:24
autor: Yagr
Kalix, A tak banalnie zapytam - kiedy świece i kable zmieniałeś?
Trochę inny trop to skrzynka bezpieczników - ja w swoim orionie znalazłem po poprzednim właścicielu zrobione obejście kablem podające zasilanie na cewkę z....zapalniczki

Naprawa skrzynki umożliwiła demontaż tej druciarni
