Biała maź w obudowie filtra powietrza

Moderator: Moderatorzy

gicor

Biała maź w obudowie filtra powietrza

Post autor: gicor »

Witam.Wczoraj wymieniałem filtr powietrza.po wyjeciu starego w obudowie było duzo białej mazi i troche wody jakby z olejem.rura która idzie od odmy do obudowy filtra równiez zapchana tym dziadostwem.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 12:54 przez gicor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gicor, zobacz no na bagnet do sprawdzania ilości oleju - jeśli jest OK to sie ciesz
Mamy teraz dość zimnawo a Ty masz prawdopodobnie z lekka zapchaną odmę i opary włażą do węża wraz z mgiełką oleju a , że mamy zimnawo to różnica temperatur powoduje skraplanie się wody
Woda + olej = maź
Do umycia odma ; wąż ; gąbka co jest we filtrze -pod wkładem filtra powietrza (lub wymiana na inną)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gicor

Post autor: gicor »

na bagnecie jest wszystko ok,pod korkiem oleju tez.odme i weze wyczysciłem na błysk.zobaczymy czy znów sie pojawi.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

A jazda na gazie na krótkich odcinkach znacząco podnosi ryzyko wystąpienia tej mazi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

U mnie takie masło występuje pod korkiem oleju, ale że jest zimno, jeżdżę na gazie, a do pracy mam 1.5km to się nie dziwię ani trochę :P Chociaż gdzieś słyszałem że olej Mobila też się do tego przyczynia, chociaż nie wiem czy to prawda, bo zawsze lałem Mobila, a takie masło miałem tylko w omedze kiedyś no i teraz w punciaku :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nonam, po prostu macie w Kaliszu zbyt wilgotny klimat ;)

Wątpię żaby rodzaj oleju miał z tym cokolwiek wspólnego. Olej to olej - żadnej wody w nim byc nie powinno. Śladowe ilości skraplającej się pary wodnej mogą występować, zwłaszcza gdy się jeździ na krótkich dystansach nie osiąga na dłuższy czas temperatury która spowoduje usunięcie takiej wody. Potem oziębienie, skroplenie, ogrzanie, odparowanie i tak w kółko... Powoduje to że w układzie cały czas jest wilgoć i po zmieszaniu z oparami olejowymi tworzy się emulsja...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

gaz to zło same problemy przez lpg :mrgreen:
gicor

Post autor: gicor »

pod korkiem oleju to chyba uszczelka pod głowica?
kris

Post autor: kris »

gicor pisze:pod korkiem oleju to chyba uszczelka pod głowica?
ta ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gicor, nie koniecznie - może być to samo co we filtrze powietrza i wężu odmy
Uszczelka pod głowicą to wtedy gdy na miarce oleju będzie widać zamiast oleju - masło
Ale wtedy też "oleju" przybędzie
Bodek :mrgreen:
Jakoś nie miałem problemów w Esie - teraz w MDO też nie mam
Uogólniasz :razz:
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 22:01 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gicor

Post autor: gicor »

zrozumiałem :lol:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

niektore silniki maja tendencje do zapychania odm (np. silniki VW) a inne nie (lub nieco mniejsze - np. moj brat w esie 1.6, ktorego wykorzystywal przez 90% czasu na odcinkach 5-7km nie mial wogole problemu z maselkiem) i nie doszukiwalbym sie tutaj winy w oleju. napewno czynnikiem powodujacym powstawanie mazi jest jest niska temperatura powietrza+krótkie przebiegi. dla przykladu ja w lagunie nigdy nie mialem żadnego maselka jak trzaskalem dzien w dzien "trase" 60km w jedna strone. jak tylko zaczalem ja uzywac na odcinkach 2-5km zaraz zjawisko wystapilo :/ olej byl ciagle ten sam (tzn. ten sam typ i producent)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Też bym się nie doszukiwał winy w marce oleju, po prostu tak gdzieś podsłyszałem i postanowiłem się z Wami tą "rewelacją" podzielić :d
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ