Strona 1 z 1
Silnik krokowy
: 19 sty 2014, 14:43
autor: Zzakrzak
Witam. Mam problem prawdopodobnie z silniczkiem krokowym. Przy dojazdach do skrzyżowań i wciśnięciu pedału sprzęgła obroty spadają do 500 po czym po jakimś czasie się podnoszą do 900. Dzisiaj przy dojeździe do skrzyżowania to silnik zgasł z powodu za niskich obrotów. Moje pytanie brzmi: czy dobrze uważam że przyczyną jest silnik krokowy czy może to być coś innego?
Jeżeli to silnik krokowy czy istnieją jakieś efektywne sposoby regeneracji czy będę zmuszony do zakupu nowego?
: 19 sty 2014, 14:47
autor: S3ci0r
najpierw go wymontuj i przemyj porządnie benzyną ekstrakcyjną albo naftą świetlną. zobacz czy pomoże.
: 19 sty 2014, 14:55
autor: Jamszoł
S3ci0r pisze:najpierw go wymontuj
Przy tej okazji przeczyść połączenie elektryczne
: 19 sty 2014, 14:58
autor: kris
Tylko nie myj części elektronicznej

: 19 sty 2014, 15:01
autor: cidzej
a noramlnie na luzie trzyma dobrze obroty ? a jak sytuacja wyglada jak na luzie robisz przegazowki to obroty elegancko spadaja do tych 900 czy tez sie tak zachowuje jak opisales ?
: 19 sty 2014, 15:10
autor: Jamszoł
cidzej, bo jak podczas jazdy to czujnik Halla ? (czujnik prędkości jazdy)
Może też to być przyczyną
: 19 sty 2014, 15:18
autor: cidzej
w tym esie mam podobny objaw ale narazie zwalam to na barki przepustnicy, ktora przestawilem (przed przestawieniem chodzilo ladnie i nawet podtrzymanie obrotow bylo - przestawienie polegalo na tym, ze motylek sie nie do konca domykal i zbieral sie nagar, ktory mial forme oringa? czesciowo uszczelniajacego [a moze to bylo jakies uszczelnienie tylko zbiegiem lat bardziej nagar przypominalo ??] - po wyczyszczeniu przepustnicy na glanc auto mialo za wysokie obroty na luzie jak przy otwartym podcisnieniu i dlatego przestawilem klapke zeby zamkykala szczelnie doplyw powietrza myslac, ze krokowy dalej zrobi robote , ale jak widac do konca sie to nie sprawdza. kiedys jak badalem temat to zauwazylem, ze niektore przepustnice do 1.4 maja otworek "bypass" ale moja nie ma), w starym esie mialem podobnie (ale tam monowtrysk) i w tamtym np. pomoglo dolozenie masy do silnika - tak jakby mu pradu brakowalo pod obciazeniem (jazda), a na luzie ladnie obroty trzymal
: 19 sty 2014, 15:39
autor: Zzakrzak
hmm...mi na luzie trzyma też za niskie obroty. Przegazówka pomaga i niby powraca do tych 900. Naprawdę różnie się zachowuje czasem jest wszystko ok a czasem ma te obroty na luzie jednak za małe po czym ze sporym opóźnieniem powracają do normy. Spróbuje wykręcić krokowca i go przeczyścić, może coś pomoże. Jeszcze jak miałem fiestę 93' rok to czyściłem silniczek krokowy i sprawdzałem multimetrem czy jest styk między blaszkami i jak się odginały w eskorcie jeszcze tego nie robiłem nie wiem na ile różni się budową silniczek od tego z fiesty. Odkręcę w takim razie i pooglądam.
: 19 sty 2014, 15:47
autor: Jamszoł
Zzakrzak, w Esie MK7 nie masz już krokowca - tylko elektro-zawór z całości
Nie rozbierzesz go tak jak to było we wcześniejszych typach
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?p=45010#45010
: 19 sty 2014, 15:49
autor: cidzej
Zzakrzak, w 1.4 na wielowtrysku jest inny "krokowy" i raczej blaszek sobie nie pomierzysz. ale rzeczywiscie u ciebie czyszczenie to moze byc dobry krok na poczatek
: 19 sty 2014, 16:16
autor: Zzakrzak
Czyli w przypadku MK7 pozostaje mi tylko wykręcić czujnik przemyć go z zewnątrz, przeczyścić styki i tyle co mogę zrobić? W razie braku poprawy zakup nowego silniczka?
: 19 sty 2014, 16:18
autor: cidzej
jak zdejmiesz silniczek to bedziesz widzial taki tunel z dwoma otworami a pomiedzy nimi tloczek (poruszany silniczkiem krokowym). wlasnie ten tunel sie czysci zeby ten tloczek lekko w nim chodzil i dobrze sie domykal.
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-for ... 81631.html tutaj widac co i jak wyglada
: 19 sty 2014, 16:56
autor: Zzakrzak
Ok...dzięki za wyjaśnienie chłopaki
