Wymiana miski olejowej + oleju

Moderator: Moderatorzy

Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Wymiana miski olejowej + oleju

Post autor: Zzakrzak »

Witam. Miska olejowa w moim eskorcie już trochę koroduje i będę przymierzał się do wymiany wraz w wymianą oleju. Pytanie dla tych co wymieniali miskę: wiążę się to z jakimiś szczególnymi problemami? Czytałem gdzieś że konieczne jest rozłączenie skrzyni?

Korzystając z okazji chciałem jeszcze zapytać o rodzaj oleju. Samochód jak do tej pory jeździł na Mobil 15W40, później XR15W40 oleju nic nie ubywa jest sens zmieniać na jakiś półsyntetyk? Czy może dalej lać Motocraft'a XR 15W40?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zzakrzak pisze:jest sens zmieniać na jakiś półsyntetyk?
Tak - zawsze jest sens zmienić na co najmniej półsyntetyk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zzakrzak »

Z jakimi bezpośrednimi korzyściami się to wiąże? Tzn. półsyntetyk rozumiem lepiej współgra z całym silnikiem, natomiast wyczytałem na forum kilka sprzecznych opinii. Jedni piszą, że nie warto wymieniać bo po takowej wymianie można się spotkać z wyciekami w przypadku silników które od zawsze były na mineralnym? Na ile jest to prawda?

Ewentualnie polecacie jakiś olej?
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Gdyby wymiana oleju na "lepszy" wiązała się z wyciekami z silnika, to podejrzewam, że połowa forum płakałaby z powodu rozszczelnionych silników. Kiedyś może i tak było, teraz mamy "trochę lepsze" oleje które nie zostawiają tyle syfu w silniku. Jeśli faktycznie nigdzie nie ubywa Ci oleju to spokojnie zmieniaj na 10W40, nic się nie stanie, a silnik Ci podziękuje, choćby dlatego, że smarowanie dostanie dużo szybciej, zwłaszcza zimą.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Zzakrzak pisze:że nie warto wymieniać bo po takowej wymianie można się spotkać z wyciekami
A skąd i gdzie konkretnie te wycieki miały by się u Ciebie wziąć? Misę będziesz składał na nowej uszczelce chyba?
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zzakrzak »

Aha. No dobra czyli olej warto wymienić na 10W40 tym bardziej że cena tylko 10zł większa.

Dziwi mnie to że jak dzwonie do sklepów albo do zakładów gdzie wymieniają olej to wszędzie słyszę żebym nie wymieniał na lepszy olej dla tak starego silnika z przebiegiem 200tys.

A proszę jeszcze o odpowiedz co z wymianą miski. Mechanik chce za samą wymianę 130zł + koszt miski 160zł zastanawia mnie na jakie przeszkody napotkam podczas samodzielnej wymiany?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Zzakrzak, z tego co pamietam to miskę zasłania jeszcze rura wydechu. Może i można wymienić miskę bez zemontażu tej rury - nie wiem, to akurat robił mi mechanik. Ale pamietam, że nie wszystkie śruby miski były od dołu łatwo dostęne, cos tam zasłaniało. Jakiś wspornik skrzyni chyba też był...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Zzakrzak, a tak tylko spytam. Chcesz teraz pod blokiem tą miskę wymieniać?
Bo jak dysponujesz jakimś kanałem, to może sam zerknij, czy dasz radę podejść do wszystkich śrub i czy nic nie przeszkadza? Zawsze to parę złotych w kieszeni.
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zzakrzak »

Kanał mam ale taki że bardziej na kolanach albo kucając pod autem trzeba siedzieć :) Na pierwszy rzut oka wydaje się że dostęp jest pytanie czy po odkręceniu będę ją w stanie ściągnąć czy będę musiał odkręcać wydech od kolektora wylotowego. No muszę się lepiej przyglądnąć. Myślałem po prostu że ktoś wymieniał i ma taką informacje jak to tego podejść najlepiej. W każdym razie dzięki za info o oleju.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Zzakrzak, wejdź pod auto i zobacz czy nic tam nie przeszkadza, myślę że dasz radę to ocenić :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zzakrzak pisze:Dziwi mnie to że jak dzwonie do sklepów albo do zakładów gdzie wymieniają olej to wszędzie słyszę żebym nie wymieniał na lepszy olej dla tak starego silnika z przebiegiem 200tys.
Bo mają mineralnego do czorta - bo nikt tego nie chce kupować a oni zakupili pare beczek i tera chcą się tego pozbyć :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ