Strona 1 z 1

sonda lambda - pomiar

: 01 mar 2014, 19:52
autor: kupiec
dzisiaj nastąpiło JUTRO więc zmierzyłem sonde :) nie wiem czy dobrze czy źle ale zmierzyłem i podaje co mnie tam pokazało na mierniku :D
zaznaczam że marny ze mnie elektryk/elektronik :DDD
sonda ma 4 przewody i kazdy mierzyłem
CZARNY:
silnik wyłączony/zapłon wyłączony - 0,04V
zapłon włączony - 0,30 i rośnie
silnik załączony - obroty jałowe od 0,31 do 1,20 wartość "skacze" co chwila
obroty 3000 0,15-0,80V
BIAŁE:
silnik wyłączony/zapłon wyłączony - 0,0V
zapłon załączony (1) 12,32V ten co łączy się z przewodem czarno-czerwonym z wiązki
(2) 0,15V ten co łączy się z brązowym z wiązki
silnik załączony- obroty jałowe (1) 13,52V
(2) 0,18V
SZARY:
zawsze 0V

kolory przewodów:
sonda - wiązka
----------------------
szary - brązowy
czarny - niebieski
biały - brązowy
biały - czarno-czerwony


i co sądzicie? można po tym coś rozszyfrować czy sonda jest sprawna czy walnięta? nie wiem czy wydawać 200zł na nową jak ta może być dobra a przyczyna przelewania silnika to coś innego :(

: 01 mar 2014, 20:35
autor: WieSiu
Przy 3000 obrotów ok. Gorzej przy jalowych,to 1.2V jest zastanawiające

: 01 mar 2014, 20:37
autor: kupiec
zapomniałem dodać że silnik ciepły ale nie gorący

: 01 mar 2014, 20:48
autor: Yagr
WieSiu pisze:to 1.2V jest zastanawiające
bierz poprawkę na dokładność pomiaru.
kupiec, moim zdaniem jest w miarę ok.
Tak naprawdę to precyzyjna analiza sondy jest możliwa tylko oscyloskopem ale to co przedstawiłeś świadczy że jakoś tam działa. Między białymi kabelkami można jeszcze zmierzyć opór elektryczny - to jest grzałka.
Z szarym można sprawdzić przejście do masy - powinno być.
Z tym czarnym możesz jeszcze zrobić taki test - sprawdzić pracę sondy zwierając drugą elektrodę przyrządu do masy silnika i powtórnie zwierając do szarego kabelka. Jeśli wyniki będa podobne to wsjo ok.

: 01 mar 2014, 20:54
autor: kupiec
właśnie, nie napisałem że mase do pomiarów brałem tylko z silnika

: 02 mar 2014, 10:53
autor: kupiec
Yagr, szary nie ma przejscia z silnikiem, jest to masa ale miernik nie piszczy, piszczy jezeli bialy polacze z silnikiem

: 02 mar 2014, 12:24
autor: cidzej
kupiec pisze:zaznaczam że marny ze mnie elektryk/elektronik
i tego sie trzymajmy.

komputer mierzy roznice potencjalow miedzy czarnym a szarym - nigdzie nie jest powiedziane, ze szary musi byc zwarty do masy, ma miec nizszy potencjal niz czarny

bialy moze byc zwarty do masy, bo grzalka potrzebuje "+" i "-" (wersja dla tych co mieli "2=" z fizyki na koniec roku :P )

sory, musialem to napisac :mrgreen: tym bardziej, ze znam leszka :mrgreen: