2,0 zetek nie pali na jeden gar i stuka.

Moderator: Moderatorzy

Mecu

2,0 zetek nie pali na jeden gar i stuka.

Post autor: Mecu »

Witam problem dotyczy Mondeo mojej matki. Samochód z przyczyn że zrobił blisko 200 tyś na gazie wkońcu niestety wymagał wymiany uszczelki pod głowicą. Nie miałem zamiaru się po ostatnich zabawach z tego typu przygodami bawić tym, więc oddałem autko do znajomego mechanika. Jadąc do niego samochód zgasł i nie chciał odpalić. Sprawdzona kompresja praktycznie 0 na 2 cyl. Wymieniona uszczelka, kable, rozrząd, zregenerowana głowica i problem polega na tym że nie pali na jeden cyl (dokładnie 4 licząc od rozrządu) i przy okazji chodzi jakby miał zupełnie rozregulowane zawory czy tz klepie. Co może być przyczyną tego bi siedzmy z mechanikiem przy tym i brakuje nam juz do tego pomysłów. To że nie chodzi na 1 cyl i klepie może to być usterka wspólna jak i dwie osobne rzeczy. Panowie podawajcie pomysły jakie wam przychodzą do głowy. Dodam że samochód nawet na wydmuchanej uszczelce chodził idealnie gładko i równo, lecz wpierdzieliał ogrom wody i było delikatne masło pod korkiem wlewu a zlany olej miał kolor kawy z mlekiem jednak zachował właściwości smarne.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Kanały olejowe moze sa zapchane ,a ma kompresje na tym czwartym ?I sprawdz czy wtyczki na nim sa podłaczone prawidłow.
:mikolaj:
Mecu

Post autor: Mecu »

kompresja 1cyl 13 , 2 cyl 13, 3 cyl 14, 4cyl 13. Wtyczki prawidłowo podłączone to jest pewne. Kanały olejowe sprawdzę.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze przewody WN zamienione
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mecu

Post autor: Mecu »

Też tak myśleliśmy ale porównując z moim mondeo wszystko jest ok
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ale tu nie ma co porownywac, na cewce sa numery cylindrow
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A przy zamienionych przewodach nie powinno być problemu na minimum 2 cylindrach? Ja proponuję żeby zmienić markę bo te fordy to Cię wybitnie nie lubią :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Apropo przewodów WN - może poprzednio inaczej były położone a teraz może ma przebicie - lub przy wyciąganiu przewód wysunął się z tego gumowego pierdolnika i ma wewnątrz przerwę ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

A czasami nie zamieniłes na czwartm wtyczki wtrysku z wtyczka czujnika wałku???
:mikolaj:
Mecu

Post autor: Mecu »

Sprawa cylindra załatwiona. Kabel dawał gigantyczne przebicie. Mimo że był nowy. Co do stukania. Problem pozostał.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Zawory sie zawiesiły ,pytanie czy wkładaliscie nowe czy stare.??
:mikolaj:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Szczerze powiedziawszy to jak mechanik ma taki problek ze zdiagnozowaniem kabla WN to odwazny jestes ze mu dajesz zrobic przy aucie cos wiecej niz wymienic kola z zimowych na letnie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mecu

Post autor: Mecu »

Co do zaworów to dwa były wymienione ale to było robione w firmie zajmującej sie regeneracją głowicy.Przewody były Forda więc nawet ich nie podejrzewaliśmy. Dzwięk jest kosmiczny. Tak jakby ktoś walił młotkiem w silnik i nasila sie wraz z zwiększeniem obrotów silnika.Podejrzenie to panewka, jednak z racji że finanse się uszupliły to samochód poszed w odstawkę i czeka na kolejny zastrzyk gotówki.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

To w koncu skad ten dzwiek dochodzi??
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 01:25 przez iglaxr3i, łącznie zmieniany 1 raz.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

iglaxr3i, znajomy mechanik podejrzewa że z silnika :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ