Strona 1 z 3

2,0 zetek nie pali na jeden gar i stuka.

: 29 mar 2014, 09:06
autor: Mecu
Witam problem dotyczy Mondeo mojej matki. Samochód z przyczyn że zrobił blisko 200 tyś na gazie wkońcu niestety wymagał wymiany uszczelki pod głowicą. Nie miałem zamiaru się po ostatnich zabawach z tego typu przygodami bawić tym, więc oddałem autko do znajomego mechanika. Jadąc do niego samochód zgasł i nie chciał odpalić. Sprawdzona kompresja praktycznie 0 na 2 cyl. Wymieniona uszczelka, kable, rozrząd, zregenerowana głowica i problem polega na tym że nie pali na jeden cyl (dokładnie 4 licząc od rozrządu) i przy okazji chodzi jakby miał zupełnie rozregulowane zawory czy tz klepie. Co może być przyczyną tego bi siedzmy z mechanikiem przy tym i brakuje nam juz do tego pomysłów. To że nie chodzi na 1 cyl i klepie może to być usterka wspólna jak i dwie osobne rzeczy. Panowie podawajcie pomysły jakie wam przychodzą do głowy. Dodam że samochód nawet na wydmuchanej uszczelce chodził idealnie gładko i równo, lecz wpierdzieliał ogrom wody i było delikatne masło pod korkiem wlewu a zlany olej miał kolor kawy z mlekiem jednak zachował właściwości smarne.

: 29 mar 2014, 20:32
autor: iglaxr3i
Kanały olejowe moze sa zapchane ,a ma kompresje na tym czwartym ?I sprawdz czy wtyczki na nim sa podłaczone prawidłow.

: 30 mar 2014, 11:47
autor: Mecu
kompresja 1cyl 13 , 2 cyl 13, 3 cyl 14, 4cyl 13. Wtyczki prawidłowo podłączone to jest pewne. Kanały olejowe sprawdzę.

: 30 mar 2014, 15:20
autor: cidzej
moze przewody WN zamienione

: 30 mar 2014, 15:33
autor: Mecu
Też tak myśleliśmy ale porównując z moim mondeo wszystko jest ok

: 30 mar 2014, 15:36
autor: cidzej
ale tu nie ma co porownywac, na cewce sa numery cylindrow

: 30 mar 2014, 20:37
autor: nonam
A przy zamienionych przewodach nie powinno być problemu na minimum 2 cylindrach? Ja proponuję żeby zmienić markę bo te fordy to Cię wybitnie nie lubią :)

: 30 mar 2014, 20:43
autor: Jamszoł
Apropo przewodów WN - może poprzednio inaczej były położone a teraz może ma przebicie - lub przy wyciąganiu przewód wysunął się z tego gumowego pierdolnika i ma wewnątrz przerwę ?

: 31 mar 2014, 03:15
autor: iglaxr3i
A czasami nie zamieniłes na czwartm wtyczki wtrysku z wtyczka czujnika wałku???

: 31 mar 2014, 13:17
autor: Mecu
Sprawa cylindra załatwiona. Kabel dawał gigantyczne przebicie. Mimo że był nowy. Co do stukania. Problem pozostał.

: 31 mar 2014, 14:17
autor: iglaxr3i
Zawory sie zawiesiły ,pytanie czy wkładaliscie nowe czy stare.??

: 31 mar 2014, 15:15
autor: cidzej
Szczerze powiedziawszy to jak mechanik ma taki problek ze zdiagnozowaniem kabla WN to odwazny jestes ze mu dajesz zrobic przy aucie cos wiecej niz wymienic kola z zimowych na letnie

: 31 mar 2014, 18:01
autor: Mecu
Co do zaworów to dwa były wymienione ale to było robione w firmie zajmującej sie regeneracją głowicy.Przewody były Forda więc nawet ich nie podejrzewaliśmy. Dzwięk jest kosmiczny. Tak jakby ktoś walił młotkiem w silnik i nasila sie wraz z zwiększeniem obrotów silnika.Podejrzenie to panewka, jednak z racji że finanse się uszupliły to samochód poszed w odstawkę i czeka na kolejny zastrzyk gotówki.

: 01 kwie 2014, 00:39
autor: iglaxr3i
To w koncu skad ten dzwiek dochodzi??

: 01 kwie 2014, 03:45
autor: nonam
iglaxr3i, znajomy mechanik podejrzewa że z silnika :P