{MKVII}- Silnik nie startuje !

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

{MKVII}- Silnik nie startuje !

Post autor: Solar »

Silnik 1,6; 16V, ABS, 90KM, Bolero, 12/1997 .
Rozrusznik kreci, silnik nie startuje, iskra jest, wymieniłem na próbę: świece cewkę wn, pompę paliwa i nic ani drgnie, nie pali nawet na jeden cylinder.

Do wczoraj chodził bez problemu, palił na dotyk. Wyrzuciłem filtr paliwa i na próbę rurka (bez filtrą), paliwo dochodzi do listwy, po naciśnięciu na zaworek tryska.
Świece wydają się wilgotne, ale nie zalane. Siedzę już 8 godzin i niestety brakuje mi koncepcji.
Nie wiem jak sprawdzić wtryskiwacze?, ale skoro świece wilgotne to paliwo raczej dochodzi.
POTRZEBUJE!!!! Essa akurat w tych dniach, - z góry wielkie dzięki za pomoc.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Na poczatek dokladnie wyczysc i osusz swiece
Probowales odpalac z wcisnietym lekko gazem ?
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 14:51 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

próbowałeś jakimś plakiem psikać w dolot?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Wymieniłem 2 komplety innych świec, te obecnie używane czyściłem kilka razy wczęsniej.
Bez gazu i z gazem to samo, nawet nie startuje na 1 cylinder :(.
Samostartu nie próbowałem, ale jeśli na listwie tryska benzyna przez zaworek, czy jest wtedy sens?.
Muszę kupić samostart, jutro dalsza walka. Dzisiaj po 12 godzinach jestem padnięty.

Jak mogę sprawdzić, czy pracują wtryski?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar pisze:Jak mogę sprawdzić, czy pracują wtryski?
Na jednym przewodzie masz stałe + 12V po przekęceniu zapłonu - na drugim masz sterowanie ? chyba +5V
Multimetr i można sprawdzić - ewentualnie jakaś żarówka
Posprawdzaj no jeszcze połączenia w gniazdach - w czujnikach położenia wału i wałka rozrządu
Jak z tych czujników nie będzie impulsu ro silnik nie odpali
Możesz wtedy nie mieć impulsów na wtryskach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ja tu wietrzę problem natury elektrycznej,.. jakaś wtyczka się wypieła, włącznik bezwładnościowy zadziałał, edis zastrajkował... albo coś w ten deseń,
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:włącznik bezwładnościowy zadziałał
wtedy tylko pompka paliwa nie działa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak siada czujnik polozenia walu to nie ma iskry a przeciez iskra jest.

widze ze kolga ma gaz woec albo niech pominie emulator wtryskow albo niech zewrze przekaznik bo moze centrala od gazu odcina wtryski i/lub emulator/przekaznik je blokuje
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albo niech odpali awaryjnie na gazie jak centralka umozliwia (jaki model i firma?)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jamszoł pisze:Na jednym przewodzie masz stałe + 12V po przekęceniu zapłonu - na drugim masz sterowanie ? chyba +5V
Nie kumam tego (sorka), mówisz o parze przewodów na jednym wtrysku?. Czy zatem jeden przewód względem masy ma 12V, a na drugi idzie sterowanie 5V po przekręceniu kluczyka , i tak na każdym następnym wtrysku?.
Yagr pisze:jakaś wtyczka się wypieła, włącznik bezwładnościowy zadziałał, edis zastrajkował... albo coś w ten deseń,
Wtyczki nie, bezwładnościowy nie - pompka pompuje ( Jamszoł ma racje :) )
cidzej pisze:jak siada czujnik polozenia walu to nie ma iskry a przeciez iskra jest.
, edisa w zetecu 16V , 12/97 90 KM nie ma.
Cidzej to mi właśnie od godziny chodzi po głowie, muszę doczytać gdzieś jak sprawdzić te czujniki- oporności , napięcia?

Nie, ja nie mam gazu :) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar pisze:Czy zatem jeden przewód względem masy ma 12V, a na drugi idzie sterowanie 5V po przekręceniu kluczyka , i tak na każdym następnym wtrysku?.
Po przekręceniu kluczyka masz napięcie na wszystkich wtryskach 12V- na stałe
Sterowanie masz 5V - tu oczywiście po kolei tak jak idzie zapłon
Na świecach zapłon masz inaczej bo iskra się pojawia zawsze na dwóch świecach na raz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Solar, przeplywomierz odpinałeś? jesli nie to moze odepnij przeplywke bo jak przeplywka padnie calkowicie to auta nie zapalisz jesli jest wpieta kostka

kolega cidzej. dobrze radzi z tym emulatorem moze daj fotki jaka u ciebie instalacja nieraz np jest gaz tak wpiety ze jak padnie przelacznik to auta nie odpalisz (jeszcze wogole pytanie czy masz emulator a moze tylko przekazniki zalozone i moze ktorys z przekaznikow ,chyba ze masz sekwencje ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

kolega pisze ze nie ma gazu :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Wieczorem zastosuję się do waszych rad. Wczoraj zawaliłem cały dzień :( i muszę go dzisiaj odpracować. Kolega pożyczył furę (focusa 1,6 TD combi, 2010 r. , fajnie się jeździ , boję się że mi się spodoba i co wtedy z moim wysłużonym essem :( )

Tego nie wiedziałem, że jak przepływka padnie to nie uruchomię, nie - nie odpinałem.
Skąd bierze się 12V na wtryskach? , zapewne ze skrzynki bezpiecznikowej, w ubiegłym roku regenerowałem skrzynkę i powinno być ok. :) . Przydał by się jakiś schemat.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Solar pisze: Przydał by się jakiś schemat.
jednyny sensowny i sluszny schemat calego woza masz w programie TIS, musisz poszukac w internecie,cos kolo 900MB,ale warto go miec.

a co do sprawdzenia zasilania wtryskiwacza,to kojarze metode z dioda 12-to Voltową. Wpinasz taka diode w konektor wtryskiwacza i patrzysz czy miga dioda jak krecisz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ