Strona 1 z 2

{MKVII}- Silnik nie startuje !

: 19 maja 2014, 14:17
autor: Solar
Silnik 1,6; 16V, ABS, 90KM, Bolero, 12/1997 .
Rozrusznik kreci, silnik nie startuje, iskra jest, wymieniłem na próbę: świece cewkę wn, pompę paliwa i nic ani drgnie, nie pali nawet na jeden cylinder.

Do wczoraj chodził bez problemu, palił na dotyk. Wyrzuciłem filtr paliwa i na próbę rurka (bez filtrą), paliwo dochodzi do listwy, po naciśnięciu na zaworek tryska.
Świece wydają się wilgotne, ale nie zalane. Siedzę już 8 godzin i niestety brakuje mi koncepcji.
Nie wiem jak sprawdzić wtryskiwacze?, ale skoro świece wilgotne to paliwo raczej dochodzi.
POTRZEBUJE!!!! Essa akurat w tych dniach, - z góry wielkie dzięki za pomoc.

: 19 maja 2014, 14:50
autor: cidzej
Na poczatek dokladnie wyczysc i osusz swiece
Probowales odpalac z wcisnietym lekko gazem ?

: 19 maja 2014, 14:50
autor: S3ci0r
próbowałeś jakimś plakiem psikać w dolot?

: 19 maja 2014, 18:17
autor: Solar
Wymieniłem 2 komplety innych świec, te obecnie używane czyściłem kilka razy wczęsniej.
Bez gazu i z gazem to samo, nawet nie startuje na 1 cylinder :(.
Samostartu nie próbowałem, ale jeśli na listwie tryska benzyna przez zaworek, czy jest wtedy sens?.
Muszę kupić samostart, jutro dalsza walka. Dzisiaj po 12 godzinach jestem padnięty.

Jak mogę sprawdzić, czy pracują wtryski?

: 19 maja 2014, 18:24
autor: Jamszoł
Solar pisze:Jak mogę sprawdzić, czy pracują wtryski?
Na jednym przewodzie masz stałe + 12V po przekęceniu zapłonu - na drugim masz sterowanie ? chyba +5V
Multimetr i można sprawdzić - ewentualnie jakaś żarówka
Posprawdzaj no jeszcze połączenia w gniazdach - w czujnikach położenia wału i wałka rozrządu
Jak z tych czujników nie będzie impulsu ro silnik nie odpali
Możesz wtedy nie mieć impulsów na wtryskach

: 19 maja 2014, 19:14
autor: Yagr
Ja tu wietrzę problem natury elektrycznej,.. jakaś wtyczka się wypieła, włącznik bezwładnościowy zadziałał, edis zastrajkował... albo coś w ten deseń,

: 19 maja 2014, 19:43
autor: Jamszoł
Yagr pisze:włącznik bezwładnościowy zadziałał
wtedy tylko pompka paliwa nie działa

: 19 maja 2014, 20:03
autor: cidzej
jak siada czujnik polozenia walu to nie ma iskry a przeciez iskra jest.

widze ze kolga ma gaz woec albo niech pominie emulator wtryskow albo niech zewrze przekaznik bo moze centrala od gazu odcina wtryski i/lub emulator/przekaznik je blokuje

: 19 maja 2014, 20:20
autor: WieSiu
Albo niech odpali awaryjnie na gazie jak centralka umozliwia (jaki model i firma?)

: 19 maja 2014, 21:27
autor: Solar
Jamszoł pisze:Na jednym przewodzie masz stałe + 12V po przekęceniu zapłonu - na drugim masz sterowanie ? chyba +5V
Nie kumam tego (sorka), mówisz o parze przewodów na jednym wtrysku?. Czy zatem jeden przewód względem masy ma 12V, a na drugi idzie sterowanie 5V po przekręceniu kluczyka , i tak na każdym następnym wtrysku?.
Yagr pisze:jakaś wtyczka się wypieła, włącznik bezwładnościowy zadziałał, edis zastrajkował... albo coś w ten deseń,
Wtyczki nie, bezwładnościowy nie - pompka pompuje ( Jamszoł ma racje :) )
cidzej pisze:jak siada czujnik polozenia walu to nie ma iskry a przeciez iskra jest.
, edisa w zetecu 16V , 12/97 90 KM nie ma.
Cidzej to mi właśnie od godziny chodzi po głowie, muszę doczytać gdzieś jak sprawdzić te czujniki- oporności , napięcia?

Nie, ja nie mam gazu :) .

: 19 maja 2014, 22:02
autor: Jamszoł
Solar pisze:Czy zatem jeden przewód względem masy ma 12V, a na drugi idzie sterowanie 5V po przekręceniu kluczyka , i tak na każdym następnym wtrysku?.
Po przekręceniu kluczyka masz napięcie na wszystkich wtryskach 12V- na stałe
Sterowanie masz 5V - tu oczywiście po kolei tak jak idzie zapłon
Na świecach zapłon masz inaczej bo iskra się pojawia zawsze na dwóch świecach na raz

: 20 maja 2014, 03:31
autor: bodzio82
Solar, przeplywomierz odpinałeś? jesli nie to moze odepnij przeplywke bo jak przeplywka padnie calkowicie to auta nie zapalisz jesli jest wpieta kostka

kolega cidzej. dobrze radzi z tym emulatorem moze daj fotki jaka u ciebie instalacja nieraz np jest gaz tak wpiety ze jak padnie przelacznik to auta nie odpalisz (jeszcze wogole pytanie czy masz emulator a moze tylko przekazniki zalozone i moze ktorys z przekaznikow ,chyba ze masz sekwencje ?

: 20 maja 2014, 05:06
autor: kupiec
kolega pisze ze nie ma gazu :)

: 20 maja 2014, 06:30
autor: Solar
Wieczorem zastosuję się do waszych rad. Wczoraj zawaliłem cały dzień :( i muszę go dzisiaj odpracować. Kolega pożyczył furę (focusa 1,6 TD combi, 2010 r. , fajnie się jeździ , boję się że mi się spodoba i co wtedy z moim wysłużonym essem :( )

Tego nie wiedziałem, że jak przepływka padnie to nie uruchomię, nie - nie odpinałem.
Skąd bierze się 12V na wtryskach? , zapewne ze skrzynki bezpiecznikowej, w ubiegłym roku regenerowałem skrzynkę i powinno być ok. :) . Przydał by się jakiś schemat.

: 20 maja 2014, 10:06
autor: WieSiu
Solar pisze: Przydał by się jakiś schemat.
jednyny sensowny i sluszny schemat calego woza masz w programie TIS, musisz poszukac w internecie,cos kolo 900MB,ale warto go miec.

a co do sprawdzenia zasilania wtryskiwacza,to kojarze metode z dioda 12-to Voltową. Wpinasz taka diode w konektor wtryskiwacza i patrzysz czy miga dioda jak krecisz.