Strona 1 z 3
brak mocy po 3tyś. obr.
: 22 cze 2014, 19:12
autor: długi
Panowie.Pojawił się problem moim padełku mk7 1.4.Mianowicie z dnia na dzień stracił moc.Do 3 tyś obrotów jest niby ok a potem pedał w podłogę i lipa.Na 5 biegu przy 80 km/h jak wcisnę pedał do końca to ledwo idzie(rozpędza się w porywach do 120km/h).Na jałowym kręci tylko do 5 tyś.Zmieniłem świece,przewody WN,filtr powietrza i nic nie pomogło.Dzieje się tak na benzynie jak i na gazie.Na mój chłopski rozum to obstawiam sondę albo zapchany katalizator-reszta tłumików wymieniona miesiąc temu.Chyba że macie inne sugestie,acha,spalanie gazu wzrosło z 8-8,5 do 9,5 l/100km(jak już wspominałem na pb i lpg jest to samo)
: 23 cze 2014, 13:15
autor: robertford
a jak z ciśnieniem w cylindrach?
: 23 cze 2014, 16:08
autor: długi
Ciśnienie równe na każdym garku(10-10,5),mierzone na rozgrzanym silniku,bez wciśniętego pedału gazu w podłogę.Z wciśniętym pedałem 11,5-12 więc chyba jest ok.Dzisiaj odkręciłem katalizator od kolektora na chwilę i przygazowałem to obroty lecą na maxa.Na łikend ściągam kata i robię przelot(chociaż po złożeniu wszystkiego do kupy i przygazowaniu jakby coś się odetkało bo obroty znowu wchodzą na maksa na jałowym i auto odzyskało żwawość)
: 23 cze 2014, 16:10
autor: Arcadio
Może kat się rozsypał w środku i zatkał układ wydechowy gdzieś dalej.
: 23 cze 2014, 17:04
autor: długi
Arcadio, Tak właśnie myślę i dla tego będę go "przetykał" w łikend

: 23 cze 2014, 18:57
autor: robertford
Faktycznie miałem ten sam problem w swoim. Wkład w katalizatorze pękł i ustawił się bokiem blokując wylot spalin.
: 23 cze 2014, 22:55
autor: stefan1307
Kolego, sprawdź czy przepływomierz jest sprawny, miałem prawie identyczny problem tylko w 1.3. przeczyść go jakimś sprayem i zobacz jak bedzie. U mnie było podobnie, dociągnął do 3 tys. a potem nagle zamuła. Ewentualnie pompka paliwa, ale wątpie.
: 24 cze 2014, 07:16
autor: Arcadio
W 1.4 nie ma przepływki z tego co wiem- jest silnik krokowy.
: 24 cze 2014, 08:12
autor: WieSiu
Arcadio, coś mieszasz

: 24 cze 2014, 09:05
autor: cidzej
W 1,4 efi jest przeplywka
: 24 cze 2014, 10:46
autor: S3ci0r
jest też krokowy

: 24 cze 2014, 10:50
autor: WieSiu
W monowtrysku jest krokowy,w efi jest bocznikowy
: 24 cze 2014, 10:52
autor: S3ci0r
i tak każdy na bocznikowy mówi krokowy więc wiesz...

: 24 cze 2014, 12:43
autor: Arcadio
To jak jest wkońcu?
: 24 cze 2014, 15:52
autor: cidzej
W 1.4 cfi jest silnik krokowy, w 1.4 efi (a taki prawdopodobnie ma kolega) jest zawor bocznikowy (zwany rowniez potocznie krokowcem choc w rzeczywistosci nim nie jest i nawet nie ma podobnej budowy jedynie celjakjaki spelnia jest zblizony do krokowca lub raczej efekt dzialania)