szczegolowe pytanie o maglownice

Moderator: Moderatorzy

APAP
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2014, 03:02
Lokalizacja: Białystok

szczegolowe pytanie o maglownice

Post autor: APAP » 01 lip 2014, 03:22

Witajcie

W aucie ford escort ghia wersja europejska mk7 1,6 zetec 16V 1998r przyszla kolej na wymiane cieknacej maglownicy ze wspomaganiem. Mam pytanie poniewaz uzywany zamiennik tej czesci chce zakupic przez ALLEGRO i chce podjac odpowiedni wybor a wiem ze osoby tutaj sie znajdujace wiedza jak dana czesc wyglada i na co nalezy zwracac uwage. Jak wiadomo nie oplaca sie kupno nowej czesci (tzn.oplaca lecz trzeba miec na to przeznaczona gotowke). Czy moglby mi ktos profesjonalnie pomoc w podjeciu decyzji? Zamieszcze kilka linkow dzieki ktorym mam nadzieje ze uzyskam pomoc dzieki Wam. Moga byc tez wskazowki.

1. http://allegro.pl/ford-escort-maglownic ... 57775.html

2. http://allegro.pl/maglownica-ford-escor ... 02572.html

3. http://allegro.pl/maglownica-przekladni ... 62613.html

4. http://allegro.pl/ford-escort-maglownic ... 77693.html

5. http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-6-m ... 24868.html

Z góry chcialbym przeprosic jezeli temat znajduje sie w nieodpowiednim miejscu i przepraszam ale jestem tutaj nowy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 01 lip 2014, 07:04

Jedyne na co należy zwrócić uwagę to czy przewody doprowadzające u Ciebie olej są wciskane czy wkrecane. Jeśli to będziesz wiedzieć to kupisz odpowiednią
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

APAP
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2014, 03:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: APAP » 01 lip 2014, 12:59

A czy dam rade dostrzec to badz zlokalizowac za pomoca dotyku otwierajac maske auta? Czy istnieje jakis sposob aby to rozpoznac bez rozkrecania czesci ?

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 01 lip 2014, 13:24

Tak, zdro zdjecie wejscia przewodow do maglownicy,tam gdzie kolumna kierownicza wchodz do przekładni
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Post autor: macino1987 » 30 lip 2015, 11:22

Witam,

Mam problem u mnie w esiu z przekładnią, z tego co powiedziało kilku mechaników.
Stwierdzili zgodnie że są 3 rodzaje przekładni i różnią się nie tylko wejściem przewodu olejowego do maglownicy ale i rozstawem śrub...

Przyczyna obaw pojawiła się już jakiś czas temu po ustawieniu zbieżności. Podczas skręcania w lewo/prawo oraz jednoczesnym przyspieszaniu strasznie głośnio klupie (w zasadzie brzmi jakby klocki haczyły o tarcze hamulcowe). Gdy hamuję silnikiem to tego niema... Czasem się zdarza że znika na jakiś czas. Klupie w momencie cofania na wstecznym, klupie ponownie jak ze wstecznego ruszam do przodu.

Jak pisaliście mogły by to być przeguby, wewn/zewn. Ale powinni to mechanicy wykryć, przecież w uszkodzonym przegubie byłyby wyczuwalne luzy na półosiach i przegubach.

Wracając do tematu maglownicy. Może ktoś mi podpowiedzieć jak poznać jaką maglownicę mam w esiu 1,8 TD, bez klimy, '94 w kombi?
I może ktoś z forum ma taką maglownicę na sprzedaż? Info to zapraszam na priv :)

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20710
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 30 lip 2015, 11:30

Zrób zdjęcia okolic wejścia przwewodow do maglownocy i wejście drążka kierowniczego to będzie łatwiej pomoc w ocenie tego co masz.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4466
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r » 30 lip 2015, 18:17

pierwsze słyszę o jakimś innym rozstawie śrub, z tego co wiem to są tak na prawdę 2 przekładnie z czego ta trw występowała w dwóch rodzajach wyjścia na kolumnę kierowniczą, jedna była z dużym kółkiem, druga z małym. oba kółka są przemienne więc co komu wygodniej założyć :P
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 30 lip 2015, 18:19

jene mają węże przykręcane na gwint a drugie są dokręcane na wcisk - jedną śrubą
Tak miał nonam w RS-sie
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4466
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r » 30 lip 2015, 18:22

żeby doprecyzować
Jamszoł pisze:jene mają węże przykręcane na gwint
czyli każda końcówka przewodu wchodząca do maglownicy jest wkręcana na gwint
Jamszoł pisze:a drugie są dokręcane na wcisk - jedną śrubą
przewody w tym wypadku są wciskane w gniazda, na nie zakłada się kawałek blaszki i dokręca jedną śrubą. ten typ to TRW
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21323
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 30 lip 2015, 18:32

APAP pisze:Z góry chcialbym przeprosic jezeli temat znajduje sie w nieodpowiednim miejscu i przepraszam ale jestem tutaj nowy
Dołączył: 01 Lip 2014
Rzeczywiście - nowy :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

ODPOWIEDZ