Strona 1 z 1
					
				Rożnice w podłączeniu cewki Ford a cewki Motorcraft
				: 28 lut 2015, 13:05
				autor: jk1978
				no więc jak już gdzieś napisałem kupiłem nową cewkę do Escorta. Nie luknąłem jednak że mam założoną cewkę motorcraft a kupiłem cewkę ford. wiem że motorcraft to ford ale są jednak różnice przy podłączeniu przewodu 1 i 4
cewka ford 
http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-3-c ... 95896.html
cewka motorcraft 
http://allegro.pl/ford-escort-1-6-16v-e ... 73796.html
i teraz pytanie. czy podłączyć przewody do cewki ford tak jak są w starej cewce motorcraft czy zamienić pozycjami przewód 4 z 1. niby piszą na innych forach by zakładać tak jak było i nic nie zmieniać ale wolę mieć pewność. cewkę zmieniam bo jakimś cudem mam pękniętą obudowę z boku i dzieją się cyrki jak jest wilgotno, jak jest deszcz lub śnieg. dzięki
 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 13:09
				autor: harnasiowy
				Jak będziesz miał pomieszane 1z4 to od razu będzie widać po pracy silnika.
			 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 13:12
				autor: jk1978
				To wiem ale wolę nie ryzykować złego podłączenia 

 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 13:18
				autor: Jamszoł
				Nie będzie żadnej różnicy  
 
 
Tłoki 1i 4 chodzą razem  tak jak 2 i 3
Cewki mają takie rozwiązanie , że napięcie pojawia sie na 1 i 4 wyjściu równocześnie a później równocześnie na 2 i 3 wyjściu 
To nie jest aparat zapłonowy gdzie napięcie pojawiało się po kolei na każdym wyjściu 
Tu masz na 2 wyjściach jednocześnie
Zawsze iskra jest na 2 świecach jednocześnie , czyli tak jak tłoki chodzą parami 1z 4 oraz 2z3
 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 14:54
				autor: S3ci0r
				podpinaj tak jak jest oznaczone na cewkach. swoją drogą kostki do cewek masz takie same?
			 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 16:46
				autor: jk1978
				kształt wejścia na kostkę identyczny (3pinowa kostka) 

. czyli mam podpinać 1-1, 2-2,3-3, 4-4. 

,  a nie 1-4, 2-2, 3-3, 4-1 - bo taki układ wyszedł by jakbym nie zamieniał przewodów miejscami 

 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 19:04
				autor: Jamszoł
				jk1978, i tak na 1-4 masz iskre jednocześnie a potem na 2-3
To jest podwójna cewka 
Możesz i tak i tak podłączyć - jak tam Ci pasuje lub wyjdzie
			 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 22:50
				autor: jk1978
				Temat do zamknięcia. Potwierdzam że przy różnicy o której mówiłem przy cewce ford i cewce motorcraft przewody zostawiamy tak jak były oryginalnie ponieważ inaczej jest problem z długością przewodu nr 1 i 4 (wsumie przewody można zamienić ale są na styk z długością). Auto śmiga idealnie po podmianie miejscami przewodu 1 z 4.
			 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 23:13
				autor: Yagr
				Cóż... różne silniki - różne cewki - chociaż w środku jest niby to samo to różnice wynikają m.in. z miejsca montażu czy innego układu osprzętu pod maską. Te dwie cewki z linków są do różnych silników.
			 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 23:15
				autor: Jamszoł
				No przeca mówiłem  
 
 
Trza słuchac starszego  
 
   
   
 
Temat zostawie otwarty - może ktoś cos znowu sie zapyta ?
A tak to będzie otwierał następny podobny temat
 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 23:23
				autor: jk1978
				Yagr pisze:Te dwie cewki z linków są do różnych silników.
są podobno stosowane naprzemiennie 

 
			
					
				
				: 28 lut 2015, 23:26
				autor: Yagr
				są podobno stosowane naprzemiennie 

 no przecież ci działa 

 
			
					
				
				: 01 mar 2015, 09:40
				autor: jk1978
				No przecież wiem.tak tylko mówię. jak dla mnie temat sie wyczerpał 

. dzięki za pomoc