[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

harnasiowy pisze:Jak sciagniesz glowice to i tak rozrzad musisz zmienic
Dlaczego?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

zmieniać całego rozrzadu nie trzeba, ale pasek można by było wymienić. żeby zdjąć głowicę trzeba rozpiąć rozrząd
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Zeby ponownie napiety pasek nie strzelił. Cena miedzy paskiem a paskiem i rolką to niewiele
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Czy w kosztach części wygląda to mniej więcej tak:
- uszczelka głowicy,
- uszczelka obydwu kolektorów,
- pasek rozrządu,
- uszczelka pokrywy klawiatury,
- olej,
Coś jeszcze?
Proktycznie Ess ma służyć jeszcze tylko do wiosny ;) , tnę zatem koszty :) .

[ Dodano: Nie 18 Paź, 2015 ]
harnasiowy pisze: Cena miedzy paskiem a paskiem i rolką to niewiele
Chyba 2 rolki i napinacz?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Uszczelka głowicy ,w takim razie ci wystarczy,zadnego rozrzadu nie musisz zmieniac ,no chyba ze pasek ma juz widoczne znaki zuzycia .
:mikolaj:
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

iglaxr3i pisze:Uszczelka głowicy ,w takim razie ci wystarczy
No to rozumiem :) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Uszczelki kol. dolotowego nie trzeba wymieniac bo glowice mozna sciagnac razem z nim, wydechowego mam nowa stalowa elringa moge ci odsprzedac.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Wymień pasek rozrządu a nie świrujesz i tniesz koszta na maxa - jak cię nie stać na pasek przy takiej naprawie to jezdzij lepiej rowerem lub chodź piechotą (ja zblizy się wymiana oleju to wlej olej od frytek to ci też wyjdzie taniej - albo najlepiej wcale oleju nie zmieniaj) - aż mnie krew zalewa. Sprzedasz auto komuś na wiosnę i powiesz kupującemu że uszczelka pod głowicą jesienią robiona. Kupujący nie spyta się o rozrząd bo będzie przekonany że to oczywiste że był zmieniony i wpakuje się w kibel szybko bo pasek mu strzeli - pasek zawsze się zmienia po rozpięciu rozrządu!!!. Chciałbyś kupić auto z rozpinanym kiedyś rozrządem i niezmienionym paskiem dla oszczędności???
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jk1978, nie przesadzaj - rozrządu nie trzeba wymieniać przy każdorazowej ingerencji w silnik. Jak świeżo po wymianie i nie zalało paska olejem czy płynem to wcale nie musi tego wymieniać. Co innego jesli juz najeździł km zmianic będzie musiał w ciągu roku czy dwóch... Rozrząd w takich wypadkach sie wymienia nie dlatego że fabryka tak nakazuje ale dlatego że ściagając głowice i tak mamy to na wierzchu i oszczędza sie na robociźnie za ten zabieg w przyszłości.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Nie przesadzam ale nie napina się dwa razy tego samego paska. Nie jest dużym kosztem zakup paska. Dla mnie nie wymienienie tego paska z powodów oszczędności to tak jak założenie nowych opon i niewyważenie kół.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jk1978, przesadzasz i dramatyzujesz. owszem jeśli pasek jest stary to warto go wymienić, ale jak niedawno był zmieniany to spokojnie można go ponownie użyć. przecież naciąg jest regulowany napinaczem i nawet jak się troszke rozciągnie to nie ma problemu z jego poprawnym naciągnięciem. pytanie do kolegi, kiedy był wymieniany pasek
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jk1978, pasek to tylko część rozrządu - piszemy o rozrządzie czyli rolki, napinacz, pasek. Poza tym kto ci powiedział że raz założonego paska nie można ściągnąć np. po tygodniu czy roku i założyć znowu jeśli nie widać na nim żadnych uszkodzeń?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

jk1978 pisze:(ja zblizy się wymiana oleju to wlej olej od frytek to ci też wyjdzie taniej - albo najlepiej wcale oleju nie zmieniaj) - aż mnie krew zalewa.
Weź koło (najlepiej te z zapasu) i j^^^^^nij się w czoło :) , czytałeś z którego roku jest ess, ja nie miałbym odwagi darować go komus za darmo..... królu astrachaniskich szos.....

Rozrząd ma 40 tys. km....pisałem wcześniej, zresztą pompa wody kilka miesięcy a "przy okazji" ją też należałoby wymienić ...co nie???
Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 21:39 przez Solar, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Yagr pisze:jk1978, pasek to tylko część rozrządu - piszemy o rozrządzie czyli rolki, napinacz, pasek. Poza tym kto ci powiedział że raz założonego paska nie można ściągnąć np. po tygodniu czy roku i założyć znowu jeśli nie widać na nim żadnych uszkodzeń?
Ja wiem z czego sie składa rozrząd. Każdy zawsze mówił - paska nie zakłada się ponownie. Niech kolega robi jak uważa. A od straszenia to są ducha a nie ja :-)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no i później rodzą się takie durne zabobony. 40tys to ile lat temu był wymieniany?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ