jk1978 pisze:Wymień pasek rozrządu a nie świrujesz i tniesz koszta na maxa - jak cię nie stać na pasek przy takiej naprawie to jezdzij lepiej rowerem lub chodź piechotą (ja zblizy się wymiana oleju to wlej olej od frytek to ci też wyjdzie taniej - albo najlepiej wcale oleju nie zmieniaj) - aż mnie krew zalewa. Sprzedasz auto komuś na wiosnę i powiesz kupującemu że uszczelka pod głowicą jesienią robiona. Kupujący nie spyta się o rozrząd bo będzie przekonany że to oczywiste że był zmieniony i wpakuje się w kibel szybko bo pasek mu strzeli - pasek zawsze się zmienia po rozpięciu rozrządu!!!. Chciałbyś kupić auto z rozpinanym kiedyś rozrządem i niezmienionym paskiem dla oszczędności???
Takiej bzdury to jeszcze nie słyszałem .
Czyli walnieta uszczelka (bo woda na pierwszym ) wiec do wymiany:
-tłok na pierwszym cylindrze bo mógł sie przegrzac lub nie
-panewki na 1szym korbowodzie no bo trzeba wyjac tłok ,a jak juz mamy te panewki to czemu nie zmienic wszystkich przecież ich nie kupuje sie na sztuki
-dalej uszczelki od kolektorów bo one to przenosza takie obciazenia ,ze głowa mała a raz odkreconych nie zakładamy drugi raz
-rozrzad no bo raz odkrecony nie moze byc załozony ponownie
-prawe koło tez nowe bo raz odkrecone napewno nie bedzie mozna załozyc z powrotem ,a jak kolo to nowe opony bynajmniej dwie
-co dalej odkrecalismy ????? aha pasek PK no tez bo sie :c: rozciagnał i napewno nie bedzie miał orginalnego rozmiaru ,bo napinacz juzsobie z tym rozciagnieciem nie poradzi.
-co by tu dalej ,pomysl jakie jeszcze kocopoł powymyslaja ah opaski bo przy sciaganiu głowciy trzeba by poodpinac wszystkie weze wodne i od wspomagania
-co wiecej...
Kumasz Solar w co uderzam , wymien uszczelke ,splanuj głowice , uwazaj by zadne scierwo nie wpadło ci do oleju,uszczelke z pod pokrywy umyj w ciepłej wodzie z płynem (chyba ze juz jest naprawde filc to musisz zmienic),rolka jak nie piszczy i trzeszczy nie zmieniaj,pasek jak nie jest popekany tez nic nie rób , złoz w odwrotnej kolejnosc co składałes i tyle .
Koszt ok .120 zł ,nie pamietam po ile sa uszczelki ,a reszta co przy zmianie uszczelki chce wymieniac koło zapasowe niech idzie do psychiatry .