Strona 1 z 1

pare pytań oraz problemów escortas :)

: 12 maja 2016, 20:45
autor: Hotring
Witam, przepraszam ze w 1 temacie tyle rzeczy ale nie chce robic syfu :)
1 pytanie :
jakie obroty powinien miec silnik 1.4 75km na biegu jalowym na zimno ? bo moj silnik po odpaleniu rano ma ok 900 obr a gdy zlapie troche temp wchodza na ok 1300, pozniej normalnie chodza do ok 900, poza tym troche cieżkawo mu zapalic, zdarza sie ze trzeba mu pomoc gazem, zastanawia mnie czujnik temp jak myślicie ?
2 pytanie : buja mi sie wskazówka predkosciomierza, raz jest normalnie raz nie, w czym moze lezec problem ?
3 pytanie : przy ustawieniu na panelu wentylacji wszystkiego na zero i tak leci dosyc mocno powietrze z nawiewu na kierowce, czy to jest normalne ?
4 pytanie : jak wiadomo, wiele essich nie posiada regulacji fotela gora dol oraz regulacji kierownicy, od jakiego samochodu lub modelu escorta mozna zalozyc fotel zeby moc go opuścić pare cm w dół lub czy jest jakis inny sposob na uzyskanie paru cm ? , bo odsuwanie i przysuwanie fotela za kazdym razem jest wkurzajace
5 pytanie : czy jest mozliwosc dezaktywacji licznika paliwa zeby cały czas nie wskazywał poziomu, tylko np po wlaczeniu zaplonu ?
1 problem : smierdzi mi paliwem w aucie, znalazlem 1 wyciek miedzy regulatorem cisnienia a czarnym wezem z dziwna koncowka, usunalem go ale zapach nie zginął, zastanawiam sie nad wymiana całego weza do zbiornika zda to egzamin ? poza tym mam wrazenie ze smierdzi rowniez z tylu auta, ostatnio jak tankowałem to po odkreceniu korka zassalo powietrze, moze odpowiecznik sie zatkał albo cos?
2 problem : mruga mi kontrolka od poduszek bodajze 4 razy, o co moze chodzić ?
3 problem : gdy dluzszy czas mam otwarta klape bagaznika, przestaje działac tylna wycieraczka oraz mam choinke na przyciskach od przeciwmgielnego oraz ogrzewania szyby , czasami moge za pomoca wyzej wymienionych przyciskow i wycieraczki wlaczyc swiatla mijania, pare walniec klapa i problem ustaje, w czym problem ??
za wszystkie odpowiedzi, porady i rady z gory dziekuje
Pozdrawiam

: 12 maja 2016, 22:10
autor: nonam
5 pytanie: wskazówka w escorcie zawsze wskazuje stan paliwa, podobnie w wielu starszych fordach

2 problem: jeśli dobrze pamiętam to napinacz pasa
3 problem: sprawdź masę na klapie bagażnika, masz tam 3 blaszki z tego co pamiętam, poczyść to dobrze, a jeśli nie to jak w większości przypadków, skrzynka

: 12 maja 2016, 22:36
autor: leon167
odnośnie pytania 4
Escorty mają w niektórych modelach regulację fotela .Mam fotel elektryczny i tu elektryka podnosi i opuszcza mi fotel więc można go w tej płaszczyźnie regulować . W innych wersjach była tylko manualnie regulowana część przednia fotela a tył przy oparciu był na stałe. Szukał bym tu foteli do escorta z elektryką
Escorty miały też regulację kierownicy ale tylko w płaszczyźnie bliżej dalej a nie było możliwości góra dół . Można zrobić hybrydę (część kolumny escort i część scorpio) z kompletną regulacją tak jak robił to kolega radekbox

: 12 maja 2016, 22:41
autor: kupiec
4 pytanie - esy mk7 miały regulowane fotele kierowcy elektrycznie :) sam taki miałem, były też regulowane kolumny kierownicze, sam taką posiadiam w mk5 i posiadałem w mk7
2 problem - jak się nie mylę to problem napinaczy pasów, kostka przy fotelu tam szukaj problemów

: 12 maja 2016, 22:43
autor: WieSiu
2 pytanie. moze byc zuzyta linka,albo gniazdo w predkosciomierzu.

3 pytanie. tak to normalne, tam gdzie regulujesz gdzie ma wiać zero oznacza zamkniecie wszystkiego poza 4 kratkami,ale przeciez kratki mozesz zamknac pokretlem góra/dół,co zamknie calkiem kratki.

1 problem. przyjrzyj się filtrowi węglowemu przy klaksonie (przednia prawa część auta), prześledź czy ryrki i wężyki sa w całości, oraz czy elektrozawór jest wpięty poprawnie. A przewody paliwowe w escorcie raczej sie nie niszczą, co najwyzej moze byc problem z połączeniem z filtrem paliwa.

: 12 maja 2016, 22:49
autor: S3ci0r
WieSiu pisze: A przewody paliwowe w escorcie raczej sie nie niszczą
śp 1.4 właśnie miało taki problem że strasznie waliło wachą w kabinie, okazało się że sparciał przewód od listwy wtryskowej do szybkozłączki i była delikatna dziurka przez którą sikało paliwo na skrzynię i inne elementy, w życiu bym tego nie znalazł gdyby nie to że zajrzałem pod maskę na odpalonym silniku

: 12 maja 2016, 23:34
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:1 problem. przyjrzyj się filtrowi węglowemu przy klaksonie (przednia prawa część auta), prześledź czy ryrki i wężyki sa w całości, oraz czy elektrozawór jest wpięty poprawnie.
Tu raczej jest wszystko OK - BO ?
Hotring pisze:ostatnio jak tankowałem to po odkreceniu korka zassalo powietrze, moze odpowiecznik sie zatkał albo cos?
NIE - nic się nie zatkało - to jest prawidłowy objaw
Powietrze ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa - jest zasysane przez filtr weglowy i elektrozawór do kolektora ssacego
popularny pochłaniacz oparów paliwa

: 13 maja 2016, 09:36
autor: Jaszczur
Hotring pisze:5 pytanie : czy jest mozliwosc dezaktywacji licznika paliwa zeby cały czas nie wskazywał poziomu, tylko np po wlaczeniu zaplonu ?
Bez cudów wianków w elektryce - nie.

: 13 maja 2016, 18:52
autor: Hotring
Pytanie 5 to w takim razie tego nie ruszam niech sobie będzie
Pytanie 4 dzięki za rady, w takim raz razie poszukam sobie takiego fotela
Problem 1 zlokalizowalem źródło wycieku z tylu pojazdu, zapach dobiega z okolic prawego tylnego nadkola, sprawdzałem pod klapka nie śmierdzi paliwem, ale gdy zacząłem się zbliżać do nadkola coraz bardziej śmierdziało więc tam coś się musi dziać
Secior mi dokładnie poszedł ten sam wężyk ale już wymienione
Pytanie 3 ok dzięki za informacje
Problem 3 tak zrobiłem, na razie działa zobaczymy jak długo
A odnośnie 1 pytania ktoś coś ?

[ Dodano: Nie 15 Maj, 2016 ]
edit
odnoście problemu 1, znalazłem przyczyne, skorodował filtr paliwa i leje sie z niego jak z kranu, wiec myśle ze wymiana filtra załatwi smród

[ Dodano: Nie 15 Maj, 2016 ]
mam jeszcze 1 pytanko, co to jest przymocowane do rury wlewu paliwa, taki maly baniaczek i do niego przewody ida ?