Strona 1 z 1

Escort MK7 1.4 nie odpala - być może Immo

: 26 maja 2016, 18:02
autor: Olsza
Witam wszystkich,

Dzisiaj odłączyłem aku w celu podładowania, po podłączeniu go do auta odpaliłem, wjechałem do garażu, wyszorowałem i.... nie odpalił. Nawet nie kręci rozrusznikiem, chodzi pompa paliwa no i cała elektryka (wskaźniki radio itp) Próbowałem, próbowałem, myślałem, że chodzi o "code" radia. Wpisałem, spróbowałem odpalić trzy razy, za trzecim załapał. Pojechałem do sklepu, wróciłem, znowu to samo.

Lampka od immo - wcześniej nie zwracałem uwagi jak świeci, aczkolwiek teraz jak samochód jest wyłączony to świeci co 3 sekundy, a jak włączam zapłon to świeci się przez 3 sekundy i gaśnie.

Gdzieś tam po omacku wyszukałem, że przyczyną mogą być tzw. "zimne luty" na tej całej szkrzynce z bezpiecznikami.

W szukajce znalazłem coś na temat czujnika położenia wału, aczkolwiek u mnie lampka od LPG nie zdechła.

Pozdrawiam i liczę na pomoc :oops:

: 26 maja 2016, 18:07
autor: Jamszoł
jak jest nie teges z czujnikiem położenia wału to nie chce odpalić - ale rozrusznik kręci
Czujnik odpada

: 26 maja 2016, 18:12
autor: kupiec
Czyli nie odpala jak ciepły ? Dokładnie w ogóle nie kreci tak?

: 26 maja 2016, 18:14
autor: Olsza
Czy ciepły czy zimny - nie ma to znaczenia. Nie kręci.

: 26 maja 2016, 18:27
autor: Jamszoł
Olsza, sprawdź no połączenie masy z silnikiem

: 26 maja 2016, 18:30
autor: Olsza
Chodzi o czarne kable które idą z Aku do karoserii i z karoserii do maski? Sa całe i zdrowe. Po lewej stronie idzie tez z silnika do kielichów, tez jest ok. Sprawdzone organoleptycznie bo jestem zielony w te klocki.l

: 26 maja 2016, 18:36
autor: Jamszoł
Tak o te kable mi chodziło
Może być cos nie tak z samą stacyjką lub z tym cieniutkim przewodem dochodzącym do automatu rozrusznika
Stacyjka - kostka stacyjki
Jak zdemontujesz osłone kiery to ją widac przy stacyjce

: 26 maja 2016, 18:53
autor: jk1978
miałem to samo. elektryk robił to 3 dni. odebrałem auto a 2 zatrzymania dalej powtórka z rozrywki. Wkurzony że wydałem 300 zł i usterka wróciła sam dobrałem się do skrzynki i ... powodem była masa w skrzynce bezpieczników. Biała mała kostka (po lewej stronie na rogu w skrzynce) a w niej luźny najgrubszy przewód. Zacisnąłem go i problem ustał. Auto odpala mi już 3 lata beproblemowo

: 26 maja 2016, 18:59
autor: Yagr
Olsza, ruszałeś kable na klemach - ściągnij je znowu i sprawdź czy są dobrze pozaciskane na kablach - z biegiem czasu , gdy nie jest dobrze zabezpieczone to kabel w tym miejscu śniedzieje i traci kontakt z klemą albo jest on bardzo osłabiony. Sprawdź to i dodatkowo wyczyść klemy.

: 26 maja 2016, 19:15
autor: Olsza
Przyczyna - zdechniety akumulator. Zapalał kontrolki, radio, ale nie silnik :P mimo tego ze go ładowałem cały dzień ...musi być naprawdę do wyrzucenia.

Dzięki za porady.

Pozdrawiam ;)

: 27 maja 2016, 10:57
autor: WieSiu
To ciekawe że za 3 razem zapalił,przy zdechlym aku to im dłużej próbujesz tym gorzej

: 27 maja 2016, 11:20
autor: Olsza
Odpalił mi wczoraj na kable, stwierdziłem, ze to akumulator. Kupiłem dzisiaj nowy, zamontowałem.... Nie odpala. Nie kręci. Podłączyłem go pod prostownik, może wymaga jakiegoś ładowania... Jak to nic nie da rozkręcam stacyjkę a pózniej sprawdzę skrzynkę.

Btw stary akumulator na 100% złom bo ma uszkodzoną cele.

Możliwe, ze zdechł rozrusznik? Zazębia losowo? Nie sadze, bo wczoraj jak odpalił mi na kable i sie jako-tako doładował to pózniej odpalił trzy razy pod rząd w przeciągu 3 godzin..

EDIT:

naładowałem akumulator i działa, zobaczymy, czy problem nie wystąpi ponownie. Ciekawe ile stał na tej półce w sklepie...

: 27 maja 2016, 14:10
autor: Yagr
Olsza, ja wątpię żeby to tylko aku był przyczyną.... sprawdzałeś te łączenia kabli z klemami? Wg mnie gdzies masz słabe połączenie - albo śniedź, albo ukruszony kabel albo zabrudzenie... Oby już wszystko było jak należy.

: 27 maja 2016, 14:12
autor: Olsza
Nic nie jest przerwane, klemy poczyściłem. Pożyjemy, zobaczymy :P

: 27 maja 2016, 18:29
autor: leon167
Przy dobrym aku jeśli masz problemy z uruchamianiem przyczyną raczej będzie rozrusznik i luzy na tulejkach. Wyjmij i zobacz przy bendixie jaki ma luz , jeśli jest widoczny luz to na bank wirnik się kantuje i pozostanie regeneracja bądź wymiana