Strona 1 z 1

Powietrze do gaznika - zimne czy gorace???

: 28 cze 2005, 18:38
autor: Dawid
Ostatnio poczytalem troche o tuningu ukladu dolotowego i wylotowego :lol: Ogolnie pisza, ze powinna byc zachowana rownowaga (zestrojenie) w "wydajnosci" dolotu jak i wylotu. Piszą takze, ze wazne jest aby sportowy filtr powietrza umieszczac w takim miejscu, aby zasysane bylo jak najchlodniejsze powietrze z zewnatrz. I tu moje pytanko do znawcow - po kiego grzyba w ukladzie dolotowym jest osobny kanal zasysający do gaznika gorace powietrze od kolektorow wydechowych? Tak jest u mnie - gardziel obudowy filtra powietrza ma dwa kanały, jeden wystawiony na zimne powietrze z zewnatrz (z zamykana klapką na sprezynce :?: ) drugi zasysajacy gorace powietrze z kolektorow. Potem to wszystko wspolnie idzie do filtra powietrza i do gaziora. Czy montujac sportowy filtr powietrza na tym "zimnym" wlocie powinienem odciac zasysanie goracego powietrza od kolektorow???? Poradzcie bo ja nie znam sie na tym dobrze...

: 28 cze 2005, 19:33
autor: WieSiu
tez niestety sie dobrze na tym nie znam,ale z tego co sie kiedys dowiadywalem,to cieple powietrze przydatne jest tylko przy odpalaniu w zimie, a potem najlepiej jak bedzie jak najbardziej zimne,wiec gdy zamontujesz sportowy filtr, to raczej umiesc go gdzies zdala od elementow grzejacych sie, najlepiej w takim miejscu gdzie nie bedzie mial stycznosci z podmuchem wiatru w czasie jazdy (czyli najlepiej za zderzakiem lub blisko nadkola).

A swoja droga, to nie jestem przekonany nad sensownoscia montazu takiego filtra w silniku 1.3. Wg mnie z tego silnika nic nie wyciagniesz juz wiecej... A jesli Ci chodzi ten silnik dobrze, to moze lepiej nic w nim nie zmieniac i zamiast kupowac filtr zainwestowac w cos innego lub zbierac na inny silnik.

: 29 cze 2005, 02:05
autor: Dawid
Tak to wiem ze filtr taki nalezy umiescic z dala od cieplych elementow i wlotem do chlodnego powietrza. Zastanawialo mnie tylko czy calkowicie odciac dolot cieplego powietrza z kolektorow jak jest w orginale. Doczytalem sie, ze jednak tak nalezy zrobic. Tak samo z wyprowadzeniem odmy (odpowietrzania silnika) ktore orginalnie tez idzie do rury filtra powietrza - to tez nalezy odciac od dolotu. Niedlugo zaczne eksperymentowac ;)

witka

: 02 lip 2005, 11:58
autor: luka113
hmm ...no więc tak:
wiele experymentów zrobiłem z układem dolotowym i wylotowym w silniku 1.4
instalowałem filtr KingDragon i sam montaż zmienia charakterystyke jazdy(można to sprawdzić po wyjęciu zwykłego filtra i jazdy bez ale nie polecam żeby nie zasyfić układu gaznikowego lub ftryskowego)potem należy zrobić coś układem wylotowym (wystarczy wywalić katalizator i wstawić "wolny tłumik Końcowy"
Ja w ten sposób wyciągnełem 170km/h bez problemu
ALE:
zwiększa sie spalanie,hałas,po miescie pierwsze biegi 1,2 można bardziej wyciągać,a na 5 nie przyspiesza.
było fajnie ale jednak wruciłem do fabryki.
a z tym zimnym powietrzem chodzi o to że jest go więcej,mozna je bardziej upchać i podkręcając paliwo mamy lepszą mieszanke (większego kopa)
ciepłe powietrze ma większą obiętosć.
Ja ten dolot z kolektora wywaliłem bo jest on zbędny.jest to rozwiązanie lat 80.
gdzie myslano że ciepłe powietrze wzbogaca mieszanke.i polegało to na tym że przy odpalaniu zimnego silnika powietrze było z kolektora niby cieplejsze(dla mnie totalna bzdura)
Jeszcze jedno wszystkie te modyfikacje mają sens kiedy mamy turbine.
bo do tego to wszystko jest.
i sam filtr jest podobno najbardziej wydajny i dajacy rezultaty w TD ale tego juz nie sprawdziłem.Słuchałem opinii włascicieli TD.


EX ESSI
FAN 4EVER

: 04 lip 2005, 09:09
autor: Robson
ja u siebie ostatnio zablokowałem dolot ciepłego powietrza z kolektora wylotowego... teraz mam tylko zimne powietrze spod zderzaka i naprawde efektem jestem mile zaskoczony, teraz mój essi ma lepsze przyspieszenie!!

: 04 lip 2005, 10:37
autor: Dawid
Tez zablokowalem doplyw gorącego powietrza jak i odpowietrzenia do dolotu. Nie wiem czy wplynęło to na lepsze osiągi bo wraz z tą czynnoscia zmienilem rowniez naciąg linki gazu i jej ogranicznik przez co zwiekszylem zakres otwarcia przepustnicy i autko o wiele zwawiej przyspiesza po tych wszystkich czynnosciach.
Zamierzam zrobic calkiem nowy dolot, inaczej poprowadzony i z filtrem sportowym na koncu :)