czy ładowanie aku na długiej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 466
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 04 lis 2019, 19:19

Mam nadzieje,ze posłuży ;)
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21603
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 04 lis 2019, 19:24

Ja dokupiłem sobie do ceteka dodatkowo :

https://sklep.uruchom.com/ctek-przedluz ... p-321.html
Dzięki temu ładowarka leży na stole z daleka od woza

https://sklep.uruchom.com/ctek-connect- ... p-320.html
Podłaczyłem to na stałe do aku i ładowarkę tylko podpinam pod wtyczkę
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 466
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 04 lis 2019, 20:03

Ten kabelek z konektorami oczkowymi chyba jest w zestawie,zobacze jak przyjdzie paczka ;)
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21603
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 04 lis 2019, 20:05

mam jeszcze taki kabelek ale z żabkami
można wtedy podłaczyć ładowarkę - zamiast akumulatora , dla podtrzymania napięcia
Dogodne przy wymianie aku bo komp ma cały czas zasilanie
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4524
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: S3ci0r » 04 lis 2019, 22:06

a ten ctek to w ogóle osiąga napięcie rzędu 16V?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 466
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 05 lis 2019, 04:54

Tak,na jednym z programów.
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21603
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 06 lis 2019, 15:39

Dokładnie
Jeden z programów trza załączyć i pod koniec ładowania daje te 16V
Inny program - ładuje "normalnie"
Jeszcze inny - zapodaje napięcie gdy wymieniamy - wyciągamy aku z woza
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 466
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 06 lis 2019, 18:23

Dzisiaj przyszedł ten cetek i już ładuje se aku,Jureczku,w komplecie mam te dwa przewody,czyli żabki i konektory oczkowe ;)
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21603
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 06 lis 2019, 23:19

to zostało Ci kupić przedłużkę
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 2833
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Mateklobez » 22 gru 2019, 13:51

Panowie odświeżę trochę temat i skieruje w inną stronę.
Mianowicie idę do auta, a tu zonk, nawet centralny nie drgnął. 2-3 tygodnie temu odpaliłem auto ze startera (jeszcze trochę kręcił) i przejechałem ok 50 km. Dziś trup. Na klemach 7,2 V.
Wziąłem go do domu i dopiero zwróciłem uwagę że korki są luźne! Uzupełniałem wodą cele w zeszłym roku, ale na 100% dokręciłem wszystko. Dziś patrzę, a tam cele praktycznie pełne wody... Deszczówka? Wyjąłem strzykawką jakieś 450 ml. Podłączyłem teraz pod prostownik (automat z lidla). To oznacza całkowicie jego koniec? Czy przez luźne korki mogło nalecieć tyle wody? Były odkręcone o jakieś 1/4 obrotu. Dodam że miałem go zmieniać w zeszłym roku, bo to jeszcze "Krisowy", ale lato przejeździłem bez kłopotów i został. Czy aktywny alarm może go tak wyżerać?
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4524
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: S3ci0r » 22 gru 2019, 16:50

Mateklobez pisze:
22 gru 2019, 13:51
Uzupełniałem wodą cele w zeszłym roku
to mógł być początek jego końca ;) dlaczego i w jakim celu dolewałeś do niego wody w ogóle?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 2833
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Mateklobez » 22 gru 2019, 19:54

Tak mnie uczyli ;)
Po odkręceniu korków (to nie jest "bezobsługowy") języczki które widać mają być pod powierzchnią wody/elektrolitu. Dolałem wody destylowanej przed ładowaniem, bo już wtedy miałem problemy z odpalaniem po parudniowym postoju.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21603
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 22 gru 2019, 21:33

Jeśli akumulator był zasiarczony a pewnie był to poprzednim razem odpaliłeś go ze startera i przejechałeś ? 50 km
Czyli nie doładowałeś go na tyle aby był w pełni sprawny - on nadal nie był w pełni naładowany i nie miał odpowiedniej gęstości elektrolitu
Z reszta nawet gdybyś przyjechał wtedy do mnie na kawę i wrócił do domu - też nie było by odpowiedniej gęstości elektrolitu
Tą lidlowską ładowarką też nie zagęścisz - tylko go podładujesz
Do pełnego naładowania potrzebne jest w końcowej fazie 16V a zwykłe ładowarki dają ok 14,4 V - czyli za mało
Tak samo za mało dają alternatory , gdzie regulator utrzymuje napięcie w granicy 14,4V
To wystarczało dla starych akumulatorów ale nie dla nowych
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 11132
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: kupiec » 22 gru 2019, 21:45

Czyli podsumowując dyskusję to kupując nowy akumulator muszę kupić odpowiedni prostownik? Wydając ~300 zł za akumulator muszę dokupić prostownik za ~ 300 zł bo po dwóch-trzech latach akumulator trafi szlag?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4524
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: S3ci0r » 23 gru 2019, 02:47

kupiec, w dużym skrócie to... TAK!

matek, po pierwsze to dopóki poziom elektrolitu jest powyżej płyt to nic złego akumulatorowi się nie stanie. po drugie to dolewając wody przed ładowaniem jeszcze bardziej rozrzedziłeś elektrolit co przełożyło się na mocniejsze rozładowanie. ponieważ masz ładowarkę która nie jest w stanie doładować aku w 100% to nie dość że miała więcej roboty to dodatkowo z automatu zmniejszyłeś pojemność i prąd rozruchowy akumulatora. pamiętajmy że cały cały prąd bierze się z odpowiedniego stężenia jonów w roztworze a to przekłada się bezpośrednio na gęstość elektrolitu bo to ona mówi nam stanie naładowania akumulatora.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

ODPOWIEDZ