WYMIANA OLEJU RAZEM Z FILTREM

Moderator: Moderatorzy

tomi

Post autor: tomi »

W 100% zgadzam się z SpecManem. Ja kupiłem olej mobil, półsyntetyk, bo akurat był w promocji w makro. A co do filtra to zawsze wymieniam razem z olejem i na markę filtra nigdy nie zwracam uwagi.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A jest,jest ale wystarczy pojawic się na zlociku 17,09 , zamówić u mnie i będzie za darmochę :lol:

[ Dodano: Pią 09 Wrz, 2005 ]
to sie tyczy zapytania o księgę
ketang

Post autor: ketang »

Witam
Co ile sie wymienia olej? Ja przejechalem juz 5tys i lyknal mi litra Vavoline 15W 40 :D - To Duzo?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

To masz prawie w "....normie". Olej ja wymieniam co 10,000.

Uzupełnij podpis o rocznik i pojemność, to będzie nam łatwiej.
ketang

Post autor: ketang »

1.3 J6A 93r - wlasnie nie moge tego znalesc gdzie to wpisac. A jaka jest norma?

[ Dodano: Czw 27 Paź, 2005 ]
Juz mam tak jak pisze 1.3 monowtrysk 93r.Jaka jest ta norma ? I co moze byc przyczyna ze tak pije ten olej ? wyciekow brak .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23281
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ketang, nie ma czym sie przejmowac, ja do swojego 1.3 lalem prawie od zawsze 0,3-0,4 litra na 1000km:) wiec u Ciebie jest wszystko ok, nie zwiekszala mi sie ta wartosc. A mialem autko o 2 lata mlodsze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

ketang aby zrobić opis wejdź w opcję "Profil" i na dole poszukaj Avatar-czyli możesz wkleić małą fotkę swojego escorta i "podpis". Pobaw się to nic nie kosztuje

[ Dodano: Pią 28 Paź, 2005 ]
" PANEL PODPISU"
ketang

Post autor: ketang »

Spox ale nie mam takiej malej fotki esinki. :D
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Z dużej idzie zrobić mniejszą .

A picie oleju może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami trzonków zaworów, spalaniem oleju gdy pierścienie są wychrobotane, itp., czyli ogólnym zużyciem.
krzych

Re

Post autor: krzych »

Ja po wymianie pierscieni i uszczelniaczy nic nie dolewam, zmieniam tylko olej. Ostatnio zmienialem po roku bo nie pamietam dokladnie ile przejechalem ale na pewno ponizej 15 tys. a jezdze na mobilu 1 mineralnym :-)
ketang

Post autor: ketang »

krzych, ile Cie taka impreza kosztowala???
krzych

Re

Post autor: krzych »

nie pamietam dokladnie ale ok 350 w hurtowni czesci, pierscienie sa po ok 40 za cylinder, uszczelniacze po 5 PLN/szt, do tego uszczelka pod glowice, pokrywe zaworow, i jeszcze pare drobnych czesci. Co do cen moglem sie troche pomylic bo kupowalem ponad rok temu :-)
MJP

Post autor: MJP »

Większe zużycie oleju może być obiawem nieszczelności zaworów, cylindrów i przedewszystkim smarowania turbiny. Jeśli chodzi o turbinę to mam 3 na koncie jeśli chodzi o zużyte licząc tą aktualnie w aucie. Silnik przez tyrbinę zużywa szacunkowo 1,2l oleju na 100km.Nie pomliłem się 100km. WieSiu może potwierdzić ile baniaków 5L woże w aucie.Ale i tak jest super i planuje wmiane turbiny, bo jest to nieekonomiczne.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23281
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MJP, przydaloby sie dodac jaki masz przebieg auta,zeby nie bylo, ze turbiny zajezdzasz w 50 000km ;)

I tutaj niestety uzytkownicy TD maja dodatkowy powod przez ktory olej moze "parowac" z silnika. Ale zawsze mozna turbine wywalic i zrobic z TD slabiutkiego wolnossacego dieselka o malym spalaniu:D i jezdzic dalej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Wiesiu jakaś insynuacja??
ODPOWIEDZ