Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Moderator: Moderatorzy
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Cześć, piszę w imieniu kolegi, który boryka się z zagadką w swoim TDi. Ja nie mam pomysłu, ale pomyślałem że ktoś z Was może wpadnie co tooze być za stukanie.
Zapraszam do zabawy
Golf V, 1.9 105 KM.
Auto z pompowtryskami
Sprawdzałem korekty, czas wtrysku i elektrozawory w VAG. Są spokojnie w normie. Mam foto.
Dokładny opis usterki:
- BIEG JAŁOWY - słychać "stukanie" na luzie, po dodaniu obrotów już od 1000 obr. nie słychać
- BIEGI 1-3 - słychać stukanie w przedziale obr. 1600-2400, gdy noga jest na pedale gazu, gdy puszczę nogę z pedału gazu stukanie znika. Na obrotach powyżej 2400 też znika, lub jest mikroskopowe
- BIEGI 4-5 - nie ma stukania na żadnych obr.
Wydaje mi się że na zimnym silniku jest mniejsze stukanie niż na ciepłym.
Na biegu jałowym przy powolnym dodawaniu gazu czuć lekkie drżenie pod pędałem w przedziale 1000-1400 obr. Jakby coś miało luz, wibracje albo jakiś zawór się domykał.
Zastanawiam się czy to nie może być jakiś problem z EGR albo gruszką od Turbo. Dwumasa wymieniona.
Może masz jakieś pomysły?
Zapraszam do zabawy
Golf V, 1.9 105 KM.
Auto z pompowtryskami
Sprawdzałem korekty, czas wtrysku i elektrozawory w VAG. Są spokojnie w normie. Mam foto.
Dokładny opis usterki:
- BIEG JAŁOWY - słychać "stukanie" na luzie, po dodaniu obrotów już od 1000 obr. nie słychać
- BIEGI 1-3 - słychać stukanie w przedziale obr. 1600-2400, gdy noga jest na pedale gazu, gdy puszczę nogę z pedału gazu stukanie znika. Na obrotach powyżej 2400 też znika, lub jest mikroskopowe
- BIEGI 4-5 - nie ma stukania na żadnych obr.
Wydaje mi się że na zimnym silniku jest mniejsze stukanie niż na ciepłym.
Na biegu jałowym przy powolnym dodawaniu gazu czuć lekkie drżenie pod pędałem w przedziale 1000-1400 obr. Jakby coś miało luz, wibracje albo jakiś zawór się domykał.
Zastanawiam się czy to nie może być jakiś problem z EGR albo gruszką od Turbo. Dwumasa wymieniona.
Może masz jakieś pomysły?
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- WieSiu
- Posty: 23277
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
To ze wymieniona dwumasa nic nie znaczy, bywaja wadliwe nowe. Ale nie sugeruj sie tym ze to ba pewno to, ja sie na dwumasach nie znam, nie wiem jakie sa objawy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Koło dmumasowe najprędzej wyczujesz przy gaszeniu silnika. Czasami tak zatrzęsie, że plomby z zębów wylatają.
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
No więc ona odpada, problemy występują tylko na konkretnych obrotach przy niższych prędkościach.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Skoro przy biegach 4-5 brak objawów to może wskazywać na problem w skrzyni biegów - nie wiem jak to jest w fałłejach ale któraś przesuwka lub synchronicator może mieć defekt.... Albo coś innego
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
A powyżej 2400 obrotów synchronizator ucicha?
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- Kleszczak
- Posty: 1459
- Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1993
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Cabrio
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
a jaki kod silnika ma te 1.9 105KM? bo tam były ujowe panewki.
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Kod silnika to BKC.
Panewka, podobnie jak synchronizator raczej by nie cichła przy wyższych obrotach. Problem występuje tylko w okolicznościach opisanych w pierwszym poście.
Panewka, podobnie jak synchronizator raczej by nie cichła przy wyższych obrotach. Problem występuje tylko w okolicznościach opisanych w pierwszym poście.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
A "szklanki" tam ktos oglądał?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Wymienione na nowe. Ogólnie "podstawowe" rzeczy powymieniane, jak rozrząd z osprzętem, sprzęgło komplet, a stukanie wciąż występuje. Na handel można by to ukryć chociażby puszczając radio, ale kolega robi go dla siebie.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- clhseba
- Posty: 2646
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Pogadaj z Jaszczurem on coś tam z dizlami z VW też kombinował
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
A nima go tu?
Dopytałem - wlaek rozrządu, panewki i szklanki nowe.
Panewki korbowodowe nowe.
Dopytałem - wlaek rozrządu, panewki i szklanki nowe.
Panewki korbowodowe nowe.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
A że tak spytam - przed tymi wszystkimi wymianami też stukało czy pojawiło sie po tych wymianach?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
No przed też Przy zakupie diagnoza była dwumas, lecz wymiana jego i wszystkiego powyżej nie dała zamierzonego efektu. Auto nie kopci, pali jak należy, przyspiesza całkiem normalnie, jak pisałem nawet jak się radio włączy to nie idzie wyłapać tego pukania. Przypominam:
Dokładny opis usterki:
- BIEG JAŁOWY - słychać "stukanie" na luzie, po dodaniu obrotów już od 1000 obr. nie słychać
- BIEGI 1-3 - słychać stukanie w przedziale obr. 1600-2400, gdy noga jest na pedale gazu, gdy puszczę nogę z pedału gazu stukanie znika. Na obrotach powyżej 2400 też znika, lub jest mikroskopowe
- BIEGI 4-5 - nie ma stukania na żadnych obr.
Wydaje mi się że na zimnym silniku jest mniejsze stukanie niż na ciepłym.
Dokładny opis usterki:
- BIEG JAŁOWY - słychać "stukanie" na luzie, po dodaniu obrotów już od 1000 obr. nie słychać
- BIEGI 1-3 - słychać stukanie w przedziale obr. 1600-2400, gdy noga jest na pedale gazu, gdy puszczę nogę z pedału gazu stukanie znika. Na obrotach powyżej 2400 też znika, lub jest mikroskopowe
- BIEGI 4-5 - nie ma stukania na żadnych obr.
Wydaje mi się że na zimnym silniku jest mniejsze stukanie niż na ciepłym.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Problem z dieslem (uwaga, to VW)
Wg mnie trzeba wyeliminować z potencjalnych winnych rzeczy wymienione - wiadomo - nawet nowe potrafią być wadliwe ale jednak jest to rzadkość. Wyeliminowane w ten sposób zostają szklanki, wałek, panewki, dwumasa i co tam jeszcze.... stukanie występuje na biegu jałowym a czy występuje z naciśniętym sprzęgłem czy nie? Jak stukanie jest i ze sprzęgłem i bez to wyeliminowaliśmy też skrzynię...
Ja się coraz bardziej skłaniam do diagnozy, że to stukanie nie ma nic wspólnego z podzespołami silnika a jest to jakiś obluzowany/wykrzywiony element który zaczyna hałasować przy jakichś konkretnych drganiach, które występują akurat w podanych przez Ciebie obrotach i sytuacjach. Niestety w takim przypadku trzeba wyniuchać na ucho co i gdzie postukuje.... Niestety bo takie szukanie jest trudne gdy dźwięki z pracującego silnika przenoszą się na całe auto....
Ja się coraz bardziej skłaniam do diagnozy, że to stukanie nie ma nic wspólnego z podzespołami silnika a jest to jakiś obluzowany/wykrzywiony element który zaczyna hałasować przy jakichś konkretnych drganiach, które występują akurat w podanych przez Ciebie obrotach i sytuacjach. Niestety w takim przypadku trzeba wyniuchać na ucho co i gdzie postukuje.... Niestety bo takie szukanie jest trudne gdy dźwięki z pracującego silnika przenoszą się na całe auto....
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"