Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Moderator: Moderatorzy
- ESSI 88
- Posty: 828
- Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Pojemność: 1392
- Rocznik: 1994
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Pytanie w imieniu bliskiej mi osoby. Jakie mogą być przyczyny takiego zaolejenia obudowy filtra powietrza (sam filtr też jest w dużym stopniu wilgotny)? Olej wydobywa się z odmy przez ten pomaranczowy kapselek. Mam swoje przewidzenia, ale chciałbym zapytać się szerszego grona. Dodam, że ma to miejsce w Fieście MK3 z '92 roku. Umieszczam ten temat bo silnik ten był również montowany w tej samej konfiguracji w Escortach MK4/MK5. Foto poniżej:
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Wg mnie to nie ma tragedii. Nie przejmowalbym sie tym zbytnio jesli tylko tyle oleju.
Ten silnik chyba nie ma separatora oleju na odmie, zawsze mozna takie cos dolozyc.
Ten silnik chyba nie ma separatora oleju na odmie, zawsze mozna takie cos dolozyc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Jeśli nie ma separatora to warto go założyć
Jeśli jest to jest zapchany
Jeśli jest to jest zapchany
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- ESSI 88
- Posty: 828
- Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Pojemność: 1392
- Rocznik: 1994
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
No nie ma tam żadnego separatora który by to przechwytywał. Pod tym kapelusikiem jest wyjmowany trójnik. W niego brat włożył uformowany druciak ze zmywaka. Ale nic to nie dało. Dalej jest tyle oleju. Odrobinę jakby za dużo. Potrafi sączyć się do czerpni-tuby i kapie na obudowę pokrywy zaworów. Częsta jest też konieczna wymiana filtra powietrza. Od jednego mechanika usłyszał, że stosuje za rzadki olej. Tylko szkoda lać jakąś berbeluchę gdy kondycja silnika jest świetna. Od lat stosowany jest pełen syntetyk 5-W30. Nie wymaga dolewek itp. zabiegów.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
w starych silnikach separator był w pokrywie zaworowej ( taka blacha umocowana po całości )
Wycior trochę za słaby - lepiej kupić siatkę separator od F126p ( lub tego typu ) kosztuje grosze
Wycior trochę za słaby - lepiej kupić siatkę separator od F126p ( lub tego typu ) kosztuje grosze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
po takich słowach radziłbym omijać tego mechanika szerokim łukiem
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
W moim starym złomie mk4 zrobiłem separator z puszki na kawę a wkład z gąbki. Co miesiąc czy dwa wyciągałem gąbkę i wkładałem nową.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- ESSI 88
- Posty: 828
- Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Pojemność: 1392
- Rocznik: 1994
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
No on tam nie serwisuje na szczęście. Był z samochodem służbowym i taką poradę usłyszał. Dla mnie też to niezła kpina, znam tych januszy co twierdzą że po 100tys km przebiegu trzeba olej na mineralny zamieniać Nie ma tu opcji żeby zmieniać coś w kwestii oleju. Na pewno zostanie taki najdłużej jak to możliwe. Wycior zostanie wyciągnięty, opowiem o tym separatorze. Może uda się coś takiego oprawić na przewodzie prowadzącym do obudowy filtra.
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Chyba,że uszczelniacze zaworowe już zaniechały czynności po tylu latach. Jak do reszty skamieniały to się przez nie będzie lać jak z kranu.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Jak się posypią uszczelniacze zaworowe to podczas jazdy gdy puścimy nogę z gazu i hamujemy silnikiem - będzie z rury zapitalał niebieski dym
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- ESSI 88
- Posty: 828
- Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Pojemność: 1392
- Rocznik: 1994
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Tylko że silnik jest w świetnej kondycji, dlatego ta zagwozdka z tym zaolejeniem. Z silnika nic nie ubywa oleju, nie dymi ani nie ma innych dziwnych objawów.
- ESSI 88
- Posty: 828
- Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Pojemność: 1392
- Rocznik: 1994
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
Jako dowód świetnej kondycji silnika przedstawiam jedną ze świec zapłonowych. Obecnie silnik ma nieco ponad 150tys km i jest to wiarygodny oraz potwierdzony przebieg. Gdyby pozbyć się tego zaolejenia było by idealnie. Póki co cała ta patelnia została oczyszczona i trzeba obserwować po jakim przebiegu zacznie się odnawiać zaolejenie. Miałem w przeszłości Fiesty MK3 z silnikami 1.1/1.3 ale było sucho jak pieprz. Brat ma jeszcze drugą Mk3 też z 1.4 CVH ale na gaźniku. I tam jest sucho.
- ESSI 88
- Posty: 828
- Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Pojemność: 1392
- Rocznik: 1994
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
W silniku został wymieniony olej bo i nadszedł czas by po roku zastąpić nowym. Oczywiście na taki który był poprzednio czyli syntetyczny. Czerpnia filtra oczyszczona. Teraz jak to mówią "jeździć obserwować"
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)
syntetyczny czyli jaki dokładnie?
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty