jak wymienic gumy na stabilizatorze?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23272
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak wymienic gumy na stabilizatorze?
Mam takie mam nadzieje proste pytanie, jak wymienic te gumowe elementy na lacznikach stabilizatorow. Chodzi mi dokladnie o te gumy ktore sa przymocowane do ramy pomocniczej zawieszenia. Oczywiscie chcialbym to zrobic sam, bo srobek nieduzo, wiec poco to komus dac do zrobienia
Zastanawia mnie przedewszystkim jak te gumy sie zdejmuje ze stabilizatora i jak nowe potem zalozyc.??
Zastanawia mnie przedewszystkim jak te gumy sie zdejmuje ze stabilizatora i jak nowe potem zalozyc.??
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23272
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jedna po lewej i jedna tuleja po prawej, obejmami na dwie sroby kazda.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja zrobiłem to tak:
1 Podniosłem samochód na lewarku
2 Zdjąłem koło
3 Podłożyłem drewniany klocek pod wachacz (jak najbliżej sworznia) i opuściłem, tak żeby drążek stabilizatora nie prężył i nie blokował tulei gumowej.
4 Odkręciłem jedną śrubę metalowej obejmy (od strony przodu samochodu, bo do drugiej potrzebny byłby jakiś specjalny klucz, ale może warto zainwestować) i odgiąłem obejmę, tak, żeby można było wysunąć tuleję spod niej (w kierunku do wewnątrz).
5 Założyłem teleję wsuwając ją po stabilizatorze od wewnątrz aż pod metalową obejmę
6 Przygiąłem obejmę i przykręciłem śrubę
7 Zostaje już tylko unieść samochód wyjąć drewniany klocek spod wachacza i założyć koło.
Z drugiej strony tak samo.
Wymiana obydwu gum myślę, że zajmie nie więcej niż godzinę.
1 Podniosłem samochód na lewarku
2 Zdjąłem koło
3 Podłożyłem drewniany klocek pod wachacz (jak najbliżej sworznia) i opuściłem, tak żeby drążek stabilizatora nie prężył i nie blokował tulei gumowej.
4 Odkręciłem jedną śrubę metalowej obejmy (od strony przodu samochodu, bo do drugiej potrzebny byłby jakiś specjalny klucz, ale może warto zainwestować) i odgiąłem obejmę, tak, żeby można było wysunąć tuleję spod niej (w kierunku do wewnątrz).
5 Założyłem teleję wsuwając ją po stabilizatorze od wewnątrz aż pod metalową obejmę
6 Przygiąłem obejmę i przykręciłem śrubę
7 Zostaje już tylko unieść samochód wyjąć drewniany klocek spod wachacza i założyć koło.
Z drugiej strony tak samo.
Wymiana obydwu gum myślę, że zajmie nie więcej niż godzinę.
- WieSiu
- Posty: 23272
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jutro sie przyjrze dokladnie tym elementom i jak bede miec jakies jeszcze pytanie to zadam tutaj
[ Dodano: 14 Lip 2005 09:56 pm ]
niestety moja wymiana tulei sie nie powiodla u mnie tak jak na dolaczonym zdjeciu sa dwie sroby, po jeden z kazdej strony obejmy,tej widocznej na zdjeciu po lewej za nic nie moglem odkrecic bardziej niz 1,5 calego obrotu,bo blacha zaczynala mi przeszkadzac i oczkowego klucza nie udawalo mi sie wlozyc Prawa srobe odkrecilem bez problemu,ale po odgieciu metalowej obejmy,tuleja nie chciala latwo wejsc i nawet jakbym ja wyciagnal,to nie wiem jakbym wlozyl nowa I co teraz ??
[ Dodano: 14 Lip 2005 09:56 pm ]
niestety moja wymiana tulei sie nie powiodla u mnie tak jak na dolaczonym zdjeciu sa dwie sroby, po jeden z kazdej strony obejmy,tej widocznej na zdjeciu po lewej za nic nie moglem odkrecic bardziej niz 1,5 calego obrotu,bo blacha zaczynala mi przeszkadzac i oczkowego klucza nie udawalo mi sie wlozyc Prawa srobe odkrecilem bez problemu,ale po odgieciu metalowej obejmy,tuleja nie chciala latwo wejsc i nawet jakbym ja wyciagnal,to nie wiem jakbym wlozyl nowa I co teraz ??
- Załączniki
-
- tuleja.jpg (83.92 KiB) Przejrzano 6235 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Teraz to trzeba wjechać na kanał, podnieść samochód na środku od spodu i opuścić ławę pomocniczą, odkręcić łączniki stabilizatora od samego tylko stabilizatora i wymieniać gumy.
Jest teraz mały problem bo przy dokręceniu ławy do nadwozia może okazać się, że poprzeczka kierownicy przesunie się w lewą bądź w prawą stronę tak jak to było u mnie.
Jest teraz mały problem bo przy dokręceniu ławy do nadwozia może okazać się, że poprzeczka kierownicy przesunie się w lewą bądź w prawą stronę tak jak to było u mnie.
( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 )
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
- WieSiu
- Posty: 23272
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jako ze nie mialem kanalu, musialem sobie z tym dac spokoj, bo na lewarkach,to glupiego robota, dalem to zrobic ludziom ktorzy to robia na codzien, za 20 zl za strone mi wymienili,bez sciagania lawy pomocniczej. Przy okazji poprawili zbierznosc ktora wczesniej ustawiali,ale po wymienieniu tulei na wahaczu kola sie skrecily, wiec gratis mi to poprawili. Teraz zawieszenie mam igielke tak jak lubie najbardziej, teraz nic nie stuka, zawieszenie pracuje nawet ciszej niz w poprzednim Escorcie Nawet przestalo skrzupiec przednie zawieszenie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Do wymiany gum stabilizatora nie trzeba opuszczać ławy zawieszenia !!! Po co sobie utrudniacie życie? Ja bez najmniejszego problemu poradziłem sobie na 1 podnośniczku, przy zdjętym kole, wystarczyło całkowicie wykręcić 1-dną śrubkę (tę do której dostęp jest łatwiejszy, a 2-gą dość dużo wykręcić aby nie wypadła, a ponieważ guma stabilizatora jest przecięta, swobodnie ją się wysunie i na jej miejsce nową. 10 min roboty/stronę !
- WieSiu
- Posty: 23272
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tylko ze ta druga srobe moglem odkrecic maksymalnie o 2 obroty i koniecm, bo nie dalo sie juz wlozyc oczkowego klucza, a zadnym innym nie szlo krecic. A te dwa obroty to stanowczo za malo by w prosty sposob wyciagnac gume
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Voytek nie wiem jakie Ty masz sposoby, ale u mnie bez opuszczenia ławy nie pójdzie.Voytek pisze:Do wymiany gum stabilizatora nie trzeba opuszczać ławy zawieszenia !!! Po co sobie utrudniacie życie? Ja bez najmniejszego problemu poradziłem sobie na 1 podnośniczku, przy zdjętym kole, wystarczyło całkowicie wykręcić 1-dną śrubkę (tę do której dostęp jest łatwiejszy, a 2-gą dość dużo wykręcić aby nie wypadła, a ponieważ guma stabilizatora jest przecięta, swobodnie ją się wysunie i na jej miejsce nową. 10 min roboty/stronę !
Wymieniałem już 3 komplety gum i za każdym razem to samo, ława na dół.
( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 )
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Ja robię podobnie, tylko, że w ogóle nie ruszam drugiej śruby, wykręcam tylko tę do której jest łatwiejszy dostęp i odginam obejmę. Odkręcam jeszcze łącznik stabilzatora przez co stabilizator nie dociska gumy do ramy i łatwo można wysunąć starą i wsunąć nową gumę.Voytek pisze:Do wymiany gum stabilizatora nie trzeba opuszczać ławy zawieszenia !!! Po co sobie utrudniacie życie? Ja bez najmniejszego problemu poradziłem sobie na 1 podnośniczku, przy zdjętym kole, wystarczyło całkowicie wykręcić 1-dną śrubkę (tę do której dostęp jest łatwiejszy, a 2-gą dość dużo wykręcić aby nie wypadła, a ponieważ guma stabilizatora jest przecięta, swobodnie ją się wysunie i na jej miejsce nową. 10 min roboty/stronę !
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: