jak wymienic gumy na stabilizatorze?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

jak wymienic gumy na stabilizatorze?

Post autor: WieSiu »

Mam takie mam nadzieje proste pytanie, jak wymienic te gumowe elementy na lacznikach stabilizatorow. Chodzi mi dokladnie o te gumy ktore sa przymocowane do ramy pomocniczej zawieszenia. Oczywiscie chcialbym to zrobic sam, bo srobek nieduzo, wiec poco to komus dac do zrobienia :D

Zastanawia mnie przedewszystkim jak te gumy sie zdejmuje ze stabilizatora i jak nowe potem zalozyc.??
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pawelosin

Post autor: pawelosin »

Czy diesel ma tak samo mocowany stabilizator jak benzyniak (na dwóch tulejach gumowych przymocowanych stalowymi obejmami do ramy pomocniczej)?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jedna po lewej i jedna tuleja po prawej, obejmami na dwie sroby kazda.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pawelosin

Post autor: pawelosin »

Ja zrobiłem to tak:
1 Podniosłem samochód na lewarku
2 Zdjąłem koło
3 Podłożyłem drewniany klocek pod wachacz (jak najbliżej sworznia) i opuściłem, tak żeby drążek stabilizatora nie prężył i nie blokował tulei gumowej.
4 Odkręciłem jedną śrubę metalowej obejmy (od strony przodu samochodu, bo do drugiej potrzebny byłby jakiś specjalny klucz, ale może warto zainwestować) i odgiąłem obejmę, tak, żeby można było wysunąć tuleję spod niej (w kierunku do wewnątrz).
5 Założyłem teleję wsuwając ją po stabilizatorze od wewnątrz aż pod metalową obejmę
6 Przygiąłem obejmę i przykręciłem śrubę
7 Zostaje już tylko unieść samochód wyjąć drewniany klocek spod wachacza i założyć koło.

Z drugiej strony tak samo.
Wymiana obydwu gum myślę, że zajmie nie więcej niż godzinę.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jutro sie przyjrze dokladnie tym elementom i jak bede miec jakies jeszcze pytanie to zadam tutaj :)

[ Dodano: 14 Lip 2005 09:56 pm ]
niestety moja wymiana tulei sie nie powiodla :( u mnie tak jak na dolaczonym zdjeciu sa dwie sroby, po jeden z kazdej strony obejmy,tej widocznej na zdjeciu po lewej za nic nie moglem odkrecic bardziej niz 1,5 calego obrotu,bo blacha zaczynala mi przeszkadzac i oczkowego klucza nie udawalo mi sie wlozyc :( Prawa srobe odkrecilem bez problemu,ale po odgieciu metalowej obejmy,tuleja nie chciala latwo wejsc i nawet jakbym ja wyciagnal,to nie wiem jakbym wlozyl nowa :( I co teraz ?? :(((
Załączniki
tuleja.jpg
tuleja.jpg (83.92 KiB) Przejrzano 6235 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Teraz to trzeba wjechać na kanał, podnieść samochód na środku od spodu i opuścić ławę pomocniczą, odkręcić łączniki stabilizatora od samego tylko stabilizatora i wymieniać gumy.
Jest teraz mały problem bo przy dokręceniu ławy do nadwozia może okazać się, że poprzeczka kierownicy przesunie się w lewą bądź w prawą stronę tak jak to było u mnie.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jako ze nie mialem kanalu, musialem sobie z tym dac spokoj, bo na lewarkach,to glupiego robota, dalem to zrobic ludziom ktorzy to robia na codzien, za 20 zl za strone mi wymienili,bez sciagania lawy pomocniczej. Przy okazji poprawili zbierznosc ktora wczesniej ustawiali,ale po wymienieniu tulei na wahaczu kola sie skrecily, wiec gratis mi to poprawili. Teraz zawieszenie mam igielke tak jak lubie najbardziej, teraz nic nie stuka, zawieszenie pracuje nawet ciszej niz w poprzednim Escorcie :) Nawet przestalo skrzupiec przednie zawieszenie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Voytek

Post autor: Voytek »

Do wymiany gum stabilizatora nie trzeba opuszczać ławy zawieszenia !!! Po co sobie utrudniacie życie? Ja bez najmniejszego problemu poradziłem sobie na 1 podnośniczku, przy zdjętym kole, wystarczyło całkowicie wykręcić 1-dną śrubkę (tę do której dostęp jest łatwiejszy, a 2-gą dość dużo wykręcić aby nie wypadła, a ponieważ guma stabilizatora jest przecięta, swobodnie ją się wysunie i na jej miejsce nową. 10 min roboty/stronę !
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tylko ze ta druga srobe moglem odkrecic maksymalnie o 2 obroty i koniecm, bo nie dalo sie juz wlozyc oczkowego klucza, a zadnym innym nie szlo krecic. A te dwa obroty to stanowczo za malo by w prosty sposob wyciagnac gume
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Voytek pisze:Do wymiany gum stabilizatora nie trzeba opuszczać ławy zawieszenia !!! Po co sobie utrudniacie życie? Ja bez najmniejszego problemu poradziłem sobie na 1 podnośniczku, przy zdjętym kole, wystarczyło całkowicie wykręcić 1-dną śrubkę (tę do której dostęp jest łatwiejszy, a 2-gą dość dużo wykręcić aby nie wypadła, a ponieważ guma stabilizatora jest przecięta, swobodnie ją się wysunie i na jej miejsce nową. 10 min roboty/stronę !
Voytek nie wiem jakie Ty masz sposoby, ale u mnie bez opuszczenia ławy nie pójdzie.
Wymieniałem już 3 komplety gum i za każdym razem to samo, ława na dół.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
pawelosin

Post autor: pawelosin »

Voytek pisze:Do wymiany gum stabilizatora nie trzeba opuszczać ławy zawieszenia !!! Po co sobie utrudniacie życie? Ja bez najmniejszego problemu poradziłem sobie na 1 podnośniczku, przy zdjętym kole, wystarczyło całkowicie wykręcić 1-dną śrubkę (tę do której dostęp jest łatwiejszy, a 2-gą dość dużo wykręcić aby nie wypadła, a ponieważ guma stabilizatora jest przecięta, swobodnie ją się wysunie i na jej miejsce nową. 10 min roboty/stronę !
Ja robię podobnie, tylko, że w ogóle nie ruszam drugiej śruby, wykręcam tylko tę do której jest łatwiejszy dostęp i odginam obejmę. Odkręcam jeszcze łącznik stabilzatora przez co stabilizator nie dociska gumy do ramy i łatwo można wysunąć starą i wsunąć nową gumę.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Może ktoś ma jeszcze jakieś inne sposoby na wymianę gum bo właśnie mnie to czeka a nie chcę już opuszczać ławy.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

robertford, nie ma prostszej metody niż odgięcie obejmy opisane wcześniej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

No dobrze a jak się objawia to że trzeba wymienić te gumy?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12702
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

u mnie stwierdził diagnosta na przeglądzie jak potrzepał go na płytach.
z wymianą czekam na zlot bo kiedyś Jamszoł obiecał że mi wymieni na zlocie :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ