Sportowy wałek rozrządu
: 22 sie 2005, 12:12
Czy po zmianie wałka zwykłego na sportowy trzeba ustawić nowy kąt wyprzedzenia zapłonu? Tak sobie to wydedukowałem , bo przecież zmieniają się czasy otwarcia zaworów, więc ten kąt też może trzeba zmienić Czy ktoś kiedyś coś takiego robił? Silnik 1,4 mono 1992.
Trochę historii.
Moj ojciec (od niego kupiłem essa)miał awarię wałka(tzn krzywki się zjechały prawie na okrągło) i wstawił w serwisie inny wałek.Jak się okazało wymienił wałek na nowy "jakiś sportowy" firmy nie zna, ale napewno do mojego silnika (taki wałek polecił mu mechanior). Z wałkiem wymienił także popychacze. Od tego czasu silnik stracił parę koników i jest to mocno zauważalne.
Wymieniłem już MAP, katalizator, przeczyściłem wszystkie styki w silniku, odmę, czujnik położenia przepustnicy i parę innych rzeczy, trochę to pomogło, ale jeszcze nie jest dobrze i podejrzewam o to wałek.
Z góry dziękuję.
Zdesperowany
Trochę historii.
Moj ojciec (od niego kupiłem essa)miał awarię wałka(tzn krzywki się zjechały prawie na okrągło) i wstawił w serwisie inny wałek.Jak się okazało wymienił wałek na nowy "jakiś sportowy" firmy nie zna, ale napewno do mojego silnika (taki wałek polecił mu mechanior). Z wałkiem wymienił także popychacze. Od tego czasu silnik stracił parę koników i jest to mocno zauważalne.
Wymieniłem już MAP, katalizator, przeczyściłem wszystkie styki w silniku, odmę, czujnik położenia przepustnicy i parę innych rzeczy, trochę to pomogło, ale jeszcze nie jest dobrze i podejrzewam o to wałek.
Z góry dziękuję.
Zdesperowany