Strona 1 z 2
Nawiew powietrza nie dziala
: 30 sie 2005, 19:25
autor: Kołbi
Na żadnym z 3 biegow nie dziala. Usterka wystapila nagle, bezpiecznik jest dobry. Czy ktos mial juz podobna awarje? Nie wiem czy padl silnik czy cos innego, dostep do tego jest utrodniony. Chyba trzeba rozebrac wiekszosc deski centralnej zeby tam sie dobrac. Jesli ktos juz takiego robil to prosze o wskazowki. Pozdrawiam!
: 30 sie 2005, 21:47
autor: WieSiu
wcale nie jest tak duzo rozbierania deski w tej wersji escorta, wystarczy wyciagnac pokretla regulacji nawiewu, odkrecic pod nimi srobke i juz wyciagnac ten caly wewnetrzny element gdzi sa centralne nawiewy. Wtedy mozesz sprawdzic,czy w ogole dochodzi napiecie do regulatora. Jest taka szansa,ze padl Ci styk przekaznika ktory wlasnie podaje napiecie na pokretlo dmuchawy,a z pokretel na sam silnik dmuchawy
: 30 sie 2005, 22:13
autor: iurist
Dokładnie, to wcale nie tak wiele roboty. Zanim jednak odkrecisz centrana czesc kokpitu bedziesz musial chyba odkrecic ta czesc ktora przykrywa zegary, bowiem jedna ze srobek czesci centralnej schowana jest pod nia. Pozniej tak jak mowi WieSiu - sciagasz pokretla (srodkowe schodzi nieco ciezej) odkrecasz schowane pod nimi wkrety i mozesz wyjac czesc do sprawdzenia.
Robilem to kiedys bo slabo mi podswietla tlo pokretel. Okazalo sie ze zarowki sa OK ale dwie z nich nie siweca bo nie dochodzi do nich prad , gdyz uszkodzone sa sciezki przewodzace do nich prad. Albo pobawie sie w zrobienie sciezek z przewodow albo kupie cala czesc. Ale to zaa jakis czas :0
: 30 sie 2005, 22:21
autor: leszek
a ja ci proponuje od jeszcze łatwiejszej rzeczy.pod maską na podszybiu jest taka kostka chyba 6-cio pinowa i to jest zasilanie wentylatora(tak po środku podszybia-mniej-więcej)sprawdz tam.

: 30 sie 2005, 22:30
autor: WieSiu
iurist, polecam metode na folie aluminiowa

przykleic wyciety kawalek folii, pamietajac o odopowiednim przylutowaniu do sprawnej czesci sciezki. Ja kiedys jak bylem dzieckiem w cos takiego sie bawilem,ale nie pamietam jak mi to wychodzilo,wiem ze dzialalo,ale czy w Escorcie sie sprawdzi. Warto sprobowac

: 30 sie 2005, 22:33
autor: ORION
Kołbi identyczne objawy u mnie były, padła skrzynka z bezpiecznikami. Trzeba ja wypruć rozebrać i poprawić luty. Najpierw sprawdź sam silnik czy działa na krótko. Do silnika dmuchawy można się dobrać od strony przedziału silnika pod podszybiem.
: 30 sie 2005, 22:34
autor: iurist
hehe, o tym samym wlasnie pomyslalem. A folie wezme z kwiaciarni - zawijaja czasem łodygę w sztywna filie aluminiowa - jest nieco sztywniejsza i mniejsze szanse jej uszkodzenia. Ale to temat na "potem"
ps. to ad. porady WieSia
: 30 sie 2005, 22:38
autor: ORION
Jedyny problem z tą folią że cyną jej nie polutujesz. Ja czyscilem miejsce pekniecia i cynowalem, pekniecie sie ładnie zlutowało.
: 30 sie 2005, 23:05
autor: iurist
Przyjdzie czas na naprawe to na pewno cos poradze
dzieki za zainteresowanie !
: 31 sie 2005, 17:18
autor: Kołbi
Sprawdze silnik na krotko tylko musze sie dobrac do tego styku zasilajacego, teraz wiem gdzie szukac. Bo sprawdzalem napiecie na bezpieczniku od nawiewu w ten sposob ze w jego miejsce podlaczylem wolotomierz i na kazdym z 3 biegow pojawia sie 12V. To raczej skrzynka bezpiecznikowa jest dobra.
: 12 wrz 2005, 22:24
autor: ORION
U mnie do bezpiecznika plus dochodzil nie bylo polaczenia z silnikiem dmuchawy.
[ Dodano: Pon 12 Wrz, 2005 ]
Niestety moja diagnoza sie potwierdzila padla skrzynka bezpiecznikowa. Skrzynka wymontowana i naprawiona przy okazji zrobilismy troche zdjec z Kołbim. Jutro postaram sie wrzucic zdjecia i zrobic opis jak poradzic sobie ze skrzynka.
: 25 paź 2005, 23:12
autor: Vieczur
mialem to samo jakies 2 miechy temu...padlo cos w skrzynce z bezpiecznikami i musialem prosic elektryka o pomoc...pomostkował pare rzeczy i w sam raz mam cieplutko już na te chłodne, jesienne poranki

wycie
: 31 paź 2005, 13:56
autor: longrunner
rowniez u mnie pojawil sie problem z nawiewem
dzis rano zauwazylem, ze przy wlaczeniu na najwyzszy bieg, nawiew zaczyna strasznie wyc. na 1 i 2 tego nie ma. co to oznacza? co moge zrobic?
: 01 lis 2005, 00:35
autor: Voytek
po mojemu skorodowała ośka silniczka i dlatego kwiczy (łożyskowania ślizgowe -"brązowe") a idzie tylko na najwyższym biegu po dostaje największego powera prądowego a na niższych nie ma siły... cóż, jakoś trzeba to wyczyścić, np dłuższa rurka od oryginalnej z WD-40, latarka i lać po ośce poprzez wiatraki

chyba że chce Ci się wyciągać dmuchawę

: 22 kwie 2006, 15:20
autor: smusu
Cześć.
Nie wiem czy piszę w dobrym temacie ale tutaj wydało mi się najodpowiedniej:)
U mnie z nawiewem jest tak:
na 1 i 2 chodzi cicho i nie czuć żeby wiało za to na 3 dmucha że uszy odpadają.
Czy tak po praostu ma być czy coś padło? Dobrałem się do przełącznika na desce i wszystko z nim ok.
Escorta mam niedawno i myślałem, że tak ma być ale teraz chciałbym korzystać z klimy i słuchać radia a z dmuchawą na 3 się nie da

Co to może być ?