Regulator częstotliwości pracy przerywanej wycieraczek
Moderator: Moderatorzy
Regulator częstotliwości pracy przerywanej wycieraczek
Wie ktoś jak go zamontować w MK IV?? Obecnie mam tylko jeden tryb pracy przerywanej. Mam z XR3 ten regulatorek ale nie wiem jak i gdzie go podłaczyć. Jest to regulator tupu potencjomtrycznego, ma płynna regulację częstotliwości pracy tychże wycieraczek. Ma wyprowdzone dwie końcówki. W jaki obwód mam go podłączyć? Pod przełącznik, przekaźnik, bezpiecznik, czy jeszcze inaczej? Jeśli ktoś wie to bardzo proszę o instrukcję. Mile widziany schemacik.
Znalazłem ten przekaźnik od XR'a który ma pięć wyjść. Z tego zamontowanego (na cztery wyjścia) nie chciałbym nic wycinać. Instnieje możliwość podpięcia potencjometra regulacji czasowej pracy wycieraczek? Jeśli tak to pod jakie końcówki.
-kolorem żółtym zaznaczono wszystko co jest w obudowie przekaźnika
-kolorem niebieskim potencjometr
-kolorem czerwonym modyfikacje
Celem modyfikacji jest umożliwienie płynnej regulacji pracy wycieraczek,
polega ona na zmianie stałej czasowej układu wyzwalania ruchu wycieraczki.
Można to zrobić na kilka sposobów
a) zastąpienie rezystora 130k potencjometrem(wadą tego rozwiązania jest że jak odłączymy potencjometr przekaźnik nie działa)
b) w sposób pokazany na rysunku (uważam że jest to najlepsze rozwiązanie-w razie odłączenia potencjometru przekaźnik wraca do ustawień fabrycznych ,a przy zwarciu układ pracuje szybciej ALE SIĘ NIE SPALA-zabezpieczony rezystorem 33k)
Można zastosować potencjometr bez włącznika –wadą tego rozwiązania jest
początkowa szybsza praca wycieraczek. W opisywanej modyfikacji czas pracy wycieraczek zawiera się od ok. 1.5÷8 s.
Uwaga!
czas przerwy pracy(bez samego ruchu).
Ford stosuje 2 typy przekaźników 4 lub 5 wyprowadzeń, te drugie są z wyjściem (ozn. jako P)do przełącznika zespolonego z regulacją pracy wycieraczek.
-kolorem żółtym zaznaczono wszystko co jest w obudowie przekaźnika
-kolorem niebieskim potencjometr
-kolorem czerwonym modyfikacje
Celem modyfikacji jest umożliwienie płynnej regulacji pracy wycieraczek,
polega ona na zmianie stałej czasowej układu wyzwalania ruchu wycieraczki.
Można to zrobić na kilka sposobów
a) zastąpienie rezystora 130k potencjometrem(wadą tego rozwiązania jest że jak odłączymy potencjometr przekaźnik nie działa)
b) w sposób pokazany na rysunku (uważam że jest to najlepsze rozwiązanie-w razie odłączenia potencjometru przekaźnik wraca do ustawień fabrycznych ,a przy zwarciu układ pracuje szybciej ALE SIĘ NIE SPALA-zabezpieczony rezystorem 33k)
Można zastosować potencjometr bez włącznika –wadą tego rozwiązania jest
początkowa szybsza praca wycieraczek. W opisywanej modyfikacji czas pracy wycieraczek zawiera się od ok. 1.5÷8 s.
Uwaga!
czas przerwy pracy(bez samego ruchu).
Ford stosuje 2 typy przekaźników 4 lub 5 wyprowadzeń, te drugie są z wyjściem (ozn. jako P)do przełącznika zespolonego z regulacją pracy wycieraczek.