Czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

xaaoo

Czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy

Post autor: xaaoo »

Witam mam takie pytanko czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy silnik 1.4i
zdjecie an stronce

http://img367.imageshack.us/img367/7633/842202774aa.jpg

Prosze i porady i inne cenne wskazowki jak to zrobic bo jak widac nie za dobry ze mnie znawca tego tematu
Dzieki i pzdr
Mariusz

Post autor: Mariusz »

jedno zasadnicze pytanie, czego oczekujesz po zamontowaniu stozka??

odpowiadajac na twoje pytanie -> owszem mozna zamontowac stozek w 1,4
Vieczur

Post autor: Vieczur »

odradzam zamontowanie stożka przy tym silniku ;) Abys odczul roznice musialbys jeszcze wykonac inne modyfikacje takie jak np sportowe swiece, sportowy tlumik i inne trele morele :P Tutaj oprocz warczącego odgłosu silnika i ryzyka uszkodzenia kratki przeplywomierza powietrza nic Ci on nie da ;)

Zamiast stożka proponowałbym zastosować sportową wkładkę - tak jeśli już upierasz sie przy stuningowaniu filtra powietrza ;) Wkładka też jest długowieczna, daje podobne efekty, jest tańsza, nie ma problemów z jej założeniem no i jest bezpieczna dla przepływomierza ;)

Pozdrawiam
xaaoo

Post autor: xaaoo »

Wiatm wiem ze z silnika 1,4 nie wyciagnie sie nic wielkiego moze nawet niczego ale mi zalezy jedynie na tym dzwieku jak by przybylo cos wiecj to bedzie sukces. Czy wkladka tez daje takie efekt dla ucha jak stozek dzieki i pzdr
Vieczur

Post autor: Vieczur »

wkladka rowniez zmienia dzwiek ;) Czy tak samo jak stożek to nie wiem bo nigdy nie miałem okazji porównać obydwu :( Kiedys gadalem z kolesiami z klubu BMW i oni juz maja dosyc doswiadczenia w sprawie filtrow powietrza...twierdza ze przy silnikach 16V lepszy dzwiek daje stozek...natomiast przy 8V wkladka...jednak obydwa zmieniaja sound silnika a roznia sie tylko charakterystyka brzmienia ;) Co do poprawy parametrow silnika to jest tak ze stozek ulepsza mozliwosci silnika na wyzszych obrotach...na dolnych moze powodowac "dziure" przez to ze przyczynia sie do spadku momentu obrotowego...wkladka natomiast daje mniejszy przyrost mocy ale rozklada go rownomiernie...dlatego ze pojemnosc zasysanego powietrza pozostaje taka sama a przy stozku sie ja zmienia i to juz niestety nie jest fabryka ;) Naprawde...ja polecam wkladke :) Jak ja kupisz i bedziesz o nia dbal to wytrzyma 10 lat...tyle wlasnie sobie zyja odpowiednio konserwowane ;)

Pozdrawiam
Mariusz

Post autor: Mariusz »

tak czy siak roznice uslyszysz pow 4-5 tys obrotow, stozek daje to ze kreci ci motor do konca, jak dla mnie 1,4 pow 4,5 tys obrotow brzmi strasznie jakby habete zaprzesc do wozu z kamieniami ;)
adamj3000

Post autor: adamj3000 »

Ile kosztuje wkladka ?? i gdzie ja moge kupic ??
Vieczur

Post autor: Vieczur »

kupic mozna w jakims sklepie z akcesoriami tuningowymi lub hurtowni motoryzacyjnej...no i tez przez internet np na allegro ;)

Tu masz przyklad takiej wkladki firmy JR za 90 zł - WKŁADKA JR

Dużą renomę posiada firma JAMEX...pochodzi z Holandii i jest czołowym producentem sportowych filtrów powietrza :) Warto dodać ze nasz polski FILTRON korzysta wlasnie z materialow JAMEXA ;)

Ceny tych wkladek to wlasnie przedzial miedzy 70-100 zl :)

Pozdrawiam
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Skoro jest taki temat to i ja mam pytanko do szanownych kolegów :wink:
CZy warto sobie zawracac głowe wkładką do 1.8TD czy w Dieselku może jakoś pozytywnie wpłynąć na silniczek czy raczej nie :?:
Nie chodzi mi tu o jakieś mega osiągi przerabianie wszystkiego :wink:
BO tak sobie myślałem że taka wkładka pomoże silniczkowi złapać "większy oddech" ale co da mu taki ODDEch :?:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

hmmm...czy w dieselku to cos zmieni to nie wiem mowiac szczerze :oops: ale mysle ze tak bo sportowy filtr redukuje przeciez opor zasysanego przez silnik powietrza a zredukowane opory przepływu powietrza zwiększają stopień napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną, co powoduje wzrost energii poruszającej tłoki. Takze chyba wg tej calej teorii powinno to cos zmienic ;) Pomijajac ewentualny wzrost mocy i ulepszenie osiagow auta...mysle ze warto taki filterek zalozyc ze wzgledow oszczednosciowych...no w koncu takie filtry moga sluzyc przez 10 lat ;) Jesli wiec ktos chce autem pojezdzic troche czasu to warto zainwestowac w taka wkladke - to oczywiscie moje zdanie ;)

Sprostuje jeszcze moja powyzsza wypowiedz o zmianie soundu silnika...uzupelnilem szybciutko swoja wiedze na ten temat ;) Tak wiec lepszy efekt pomruku napewno uzyska sie przy stożku...w przypadku wkladki nie bedzie to taki efekt ale zawsze jednak jakis drapiezny pomruczek silniczek otrzyma :P

Pozdrowienia
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yanek, mysle ze normalnemu dieslowi to nie doda skrzydel,ale TD moze dodac, przeciez on ma turbine i tej turbinie powinno dzieki temu byc latwiej wciagac powietrze, sam sie ostatnio nad tym zastanawialem i do takich wlasnie wnioskow doszedlem i caly czas mysle, czy warto kupic... :D Zastanawiam sie tylko, czy takie filtry rownie dobrze oczyszczaja powietrze, bo cos kiedys slyszalem,ze ciut gorzej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

WieSiu - takie filtry duzo lepiej dzialaja od normalnych pod warunkiem ze bedziesz je dobrze konserwowal ;) Sportowa wkładka ma większe "pory" i lepiej przepuszcza powietrze...by jednak nie sprawic ze wiecej syfu dostawaloby sie do silnika...to wlasnie m.in. potrzebny jest do tego ten specjalny plyn konserwujacy filtr sporotwy ;) Jest on tak zaprojektowany ze dziala jak klej i wszystkie zanieczyszczenia do niego przylegaja...dziala to lepiej niz w przypadku zwyklych filtrow ;)

Pozdrawiam
adamj3000

Post autor: adamj3000 »

mam silnik 1.3 mono wtrysk wiec wkładka wygląda inaczej !! Jeżeli wsadzę sportową wkładkę wytnę katalizator a w jego miejsce wspawam strumienice no i oczywiście końcowy Mugen ;] autko zyska na mocy ??
Vieczur

Post autor: Vieczur »

zyska z pewnoscia chociaz nie bedzie to duzy przyrost ;) przy tak malo wysilonym silnik nie mozna liczyc na duze przyrosty...ale napewno auto bedzie szybsze od seryjnego modelu ;) Tylko uwazalbym tutaj z tym usuwaniem katalizatora, czasami przy tym zabiegu mozna narobic wiecej szkod niz pozytku :( Chodzi mi tu nie tylko o zniszczenie poprawnej normy czystosci spalin i ewentualne klopoty podczas przegladu...ale w takich autach jak Escorty czesto po nieprawidlowo przeprowadzonych zmianach w ukladzie wydechowym mozna uszkodzic sondę lambda :(

co do ksztaltu wkladki...na silnik 1.3 tez sie cos powinno znalezc ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak masz troche kasy,to mysle ze warto kombinowac, zawsze torszeczke mocy powinno byc, tylko przy okazji strumienicy powinienes tez tlumik koncowy zmienic,bo on dalej bedzie blokowal przeplyw.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ