Czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

adamj3000

Post autor: adamj3000 »

koncowy MUGEN !! ;-)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Vieczur pisze:zyska z pewnoscia chociaz nie bedzie to duzy przyrost ;) przy tak malo wysilonym silnik nie mozna liczyc na duze przyrosty...ale napewno auto bedzie szybsze od seryjnego modelu ;) Tylko uwazalbym tutaj z tym usuwaniem katalizatora, czasami przy tym zabiegu mozna narobic wiecej szkod niz pozytku :( Chodzi mi tu nie tylko o zniszczenie poprawnej normy czystosci spalin i ewentualne klopoty podczas przegladu...ale w takich autach jak Escorty czesto po nieprawidlowo przeprowadzonych zmianach w ukladzie wydechowym mozna uszkodzic sondę lambda :(

co do ksztaltu wkladki...na silnik 1.3 tez sie cos powinno znalezc ;)
No właśnie Vieczur ja też bym chciał taką wkładkę do 1.3 - jest ona owalna a nie w kształcie prostokąta i gdzie cuś takiego można dostać?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Vieczur

Post autor: Vieczur »

no właśnie tak jak już pisałem wczesniej jesli nie ma gdzies jakiegos sklepu tuningowego takiego jak np chociazby D&W to najlepiej zerknąć do hurtowni motoryzacyjnej lub jakiegos sklepu bedacego jej patronatem ;) W zwyklych sklepikach motoryzacyjnych raczej nie beda mieli takich wynalazkow :) No i jeszcze internecik zostaje do przejrzenia ;)

Nie wiem...jak narazie to tylko te propozycje mi sie nasuwaja ;)

Pozdrawiam
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

ALE takiego miejsca na FILTR STOŻKOWY NIE MA NIKT Z WAS :mrgreen:
Załączniki
PICT0087.JPG
Mariusz

Post autor: Mariusz »

hehe widze Yanek ze zima pomogla ci w znalezieniu tego miejsca ;)
KriSSo

Post autor: KriSSo »

A ja tam filtr stożkowy ogólnie odradzam :). Szczególnie w Escorcie jest kupa :P. Ani to na tym stożku brzmi, ani jedzie. Jedyny Essik, do którego warto stożek założyć, to tylko RS 2000, z uwagi na kolektor o różnej długości kanałów dolotowych. Wtedy to pięknie brzmi. W pozostałych kupa i dno.

Ponadto w większości przypadków przyrost mocy jest równy zero, lub nawet spory spadek.
raw

Post autor: raw »

Ludzie dajcie spokoj z tymi gadżetami ! Tylko pogarszacie sprawe!! Szkoda waszego czasu , kasy i silnikow.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

raw, tez mi sie tak wydaje, zwlaszcza jak nie przerobisz tez wylotu :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
KriSSo

Post autor: KriSSo »

Vieczur pisze:wkladka rowniez zmienia dzwiek
Wkładka żadnego dźwięku nie zmienia :P, podobnie jak stożek. To są tylko zwykłe filtry, one dźwięków nie wydają :P.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

KriSSo, ja slyszalem jak dzial storzek w hondzie i zmienia dzwiek spod maski, przy gwaltownym dodawaniu gazu jest taki fajny odglos :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

KriSSo pisze:Wkładka żadnego dźwięku nie zmienia
zapewniam Cie ze zmienia bo mialem juz okazje posluchac wielu silniczków które mają powietrze zasysane przez wkładki lub stożki ;)

KriSSo pisze:Ponadto w większości przypadków przyrost mocy jest równy zero, lub nawet spory spadek.
No to fakt...czasami zdarza się że następuje silny spadek momentu obrotowego i autko gorzej ciągnie na wyższych biegach :(
KriSSo

Post autor: KriSSo »

Wiesiu. Napiszę ponownie. Stożek nie wydaje żadnego dźwięku, podobnie jak wkładka. To są jedynie filtry. CO ma tam wydawać dźwięk ? Jak dmuchniesz sobie w stożek ustami, to wydaje jakiś dźwięk ? :D Niestety nie.

Zatem co to może brzmieć ? Skoro nie stożek ? Ano KOLEKTOR. Właśnie, dźwięk który słuchać po montażu filtra stożkowego to po prostu dźwięk dolotu pozbawionego fabrycznej puszki - obudowy filtra, która przy okazji spełnia rolę tłumika. Dźwięk ten bywa różny, w jednycha autach brzmi przepięknie (RS 2000), w innych gorzej (1.6 16), ale zależy to przede wszystkim od jego budowy - kolektora.

To jest tak samo, jakbyś wyjął z tyłu tłumik końcówy i na rurę założył skarpetę :D. CZy wtedy powiemy, że to brzmi skarpeta ? NIe, to po prostu brzmi wydech bez tłumika, a nie skarpeta :P.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

no przy stożku to efekt dźwięku może uwydatniać ten kolektor...ale weź porównaj sobie sportową wkładkę ze zwykłym filtrem..puszka zostaje a dźwięk inny ;) Miałem okazje testować to w Beemce 316i ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

KriSSo, na pewno masz racje,ale wiekszosc mowi,ze to stozek wydaje dzwiek,bo tak latwiej bo od razu uzmyslawia co jest sprawca tego odglosu. Najlepszy odglos sie osiaga jak sie sciagnie calkowicie filtry i dolot powietrza (ten co jest za filtrem ale jeszcze przed wtryskami w autach benzynowch, a w autach gaznikowych przed gaznikiem):D Stedy to dopiero jest potezny stozkopodobny odglos (tyle ze jeszcze lepszy)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
KriSSo

Post autor: KriSSo »

no przy stożku to efekt dźwięku może uwydatniać ten kolektor..
Chodzi przede wszystkim o różną długość kanałów dolotowych (taki ma właśnie RS 2000), wtedy rzeczywiście dolot pozbawiiony puszki brzmi niesamowici
Vieczur pisze:ale weź porównaj sobie sportową wkładkę ze zwykłym filtrem..puszka zostaje a dźwięk inny
Porównywane było już dobrych kilkadziesiąt razy i w 98% dźwięk absolutnie się nie zmieniał. W pozostałych 2 % była minimalna zmiana spowodowana różnicą w budowie puszki. Te 2 % stanowiły auta, które miałby bardzo dużą powierzchnię puszki. Wtedy efekt węższej znacznie wkładki sportowej (pozbawionej warstwy tzw przedfiltrującej) pomniejszał efekt tłumienia seryjnej puszki.
ODPOWIEDZ