popsuty predkosciomierz

Moderator: Moderatorzy

Domi

popsuty predkosciomierz

Post autor: Domi »

Witam
Mam problem z licznikiem.Nie pokazuje konkretnej predkosci tylko "skacze".Czy to linka czy cos z licznikiem?[glow=blue][/glow]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

raczej linka, na poczatek mozesz sprobowac wlac troszke oleju to pancerza linki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

WieSiu ma racje linka.....sprawdz czy nie jest gdzieś zdięty pancerz linki i wtedy będzie się przycinałą linka....miałem tak u siebie....pancerz musi byc prosty i łagodnymi łukami schodzić do skrzyni...
Vieczur

Post autor: Vieczur »

dokladnie...to problem z linka ;) Zastanawiam sie wlasnie czy gdzies przypadkiem sie nie zawiesila lub cos w tym stylu...tak jak pisze robson, mogl ja przyciac pancerzyk...popieram wiec dotychczasowe informacje wysypane w tym temacie... ;)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A jeżeli to nie pomoże, to zdemontuj zegary i sprawdź czy napędzany przez linkę taki okrągły pierdolnik zabiera wskazówkę ze sobą. Można to sprawdzić przy pomocy wiertarki.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Znalazłem w pewnym tajemnym miejscu opis jak wymienić linkę prędkościomierza w Escorcie MK5 :) Oto on:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Pierwszą podstawową rzeczą jest odpowiednia linka nie polecam podróbek bo są do du..... (wypadają z licznika)

Demontaż.
Należy odkręcić linkę ze skrzyni biegów następnie wyjąć ją z blachy gdzie jest wciśnięta uszczelką gumową i od strony silnika tyle. Wsiadamy do środka, w dłoń śrubokręcik krzyżak i do dzieła. Odkręcamy obudowę zegarów, która jest na 2 śrubach , po zdjęciu obudowy ukazują nam się następne 4 śrubki trzymające zegary ( lepiej mieć śrubokręt dobrze namagnesowany, bo potem znaleźć śrubki to jest wielki kłopot). Jak odkręcimy wszystkie śrubki wyciągamy delikatnie zegary do siebie. Linka w zegarach jest na zatrzask więc aby ją odpiąć naciskamy jej końcówką i wyciągamy. jak ją wypniemy udajemy się do komory silnika i wyciągamy całą linkę. UFFFFF wyjęta.

Montaż nowej linki.
Tutaj zaczynamy od przełożenia linki od strony silnika do kabiny. Wpinamy linkę w licznik tak aby zatrzask zadziałał i linka nie wysunęła się z licznika. Następnie przykręcamy zegary 4 śrubkami i tu znowu ( namagnesowany śrubokręcik się przyda),jak już licznik zamontowany to czas na obudowę ta jest jak wcześniej już pisałem w cz.1 na 2 śrubkach. Jak już zamontowaliśmy zegarki i obudowy udajemy się do komory silnika. na lince jest znaczek w postaci 3 lub 4 zielonych kresek , ten punkt należy ułożyć na blachę gdzie jest przymocowana linka gumową nakładką. Dopiero w ostatnim momencie montażu wkręcamy linkę w skrzynie biegów. Proszę pamiętać o znaku na lince w postaci 3 lub 4 zielonych kresek (tak jest na oryginalnej lince), ma to istotny wpływ na działanie linki.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiscie nie zycze Tobie by okazalo sie ze musisz ja wymieniac...ale na wszelki wypadek mysle ze przyda sie cos takiego :)

P.S. Mam nadzieje ze nie znajdzie sie ktos kto oskarzy mnie o naruszanie praw autorskich...kopiowanie itp :P Hehe...a przeciez MODERATOR powinien świecic przykladem... :P Ććććććśśśśśśśś...nie widzieliscie tego :P

Pozdrawiam
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Pytanie a jeżeli to nie jest linka a licznik oszukuje? Co do zdjęcia linki to przy skrzyni biegów pod maską jest przymocowana ona na śrubie chyba 19. Najlepiej tam odkręcic a potem wyjąc zegary razem z linką i nie pokaleczymy sobie rąk :P
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

MARKO a nie była sciągana wskazuwka mi pokazywał za dużo jechałem 50 a na liczniku 60 wiec rozebrałem i tak na oko ustawiłem s prawdzałem na trasie gdzie są pomiary szybkości i jest różnica około 3 km\h ja uwazam że to już błąd dopuszczalny
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ