Strona 1 z 1

popsuty predkosciomierz

: 21 mar 2006, 20:20
autor: Domi
Witam
Mam problem z licznikiem.Nie pokazuje konkretnej predkosci tylko "skacze".Czy to linka czy cos z licznikiem?[glow=blue][/glow]

: 22 mar 2006, 12:40
autor: WieSiu
raczej linka, na poczatek mozesz sprobowac wlac troszke oleju to pancerza linki.

: 22 mar 2006, 13:17
autor: Robson
WieSiu ma racje linka.....sprawdz czy nie jest gdzieś zdięty pancerz linki i wtedy będzie się przycinałą linka....miałem tak u siebie....pancerz musi byc prosty i łagodnymi łukami schodzić do skrzyni...

: 22 mar 2006, 15:47
autor: Vieczur
dokladnie...to problem z linka ;) Zastanawiam sie wlasnie czy gdzies przypadkiem sie nie zawiesila lub cos w tym stylu...tak jak pisze robson, mogl ja przyciac pancerzyk...popieram wiec dotychczasowe informacje wysypane w tym temacie... ;)

: 22 mar 2006, 18:13
autor: darcun4
A jeżeli to nie pomoże, to zdemontuj zegary i sprawdź czy napędzany przez linkę taki okrągły pierdolnik zabiera wskazówkę ze sobą. Można to sprawdzić przy pomocy wiertarki.

: 22 mar 2006, 21:14
autor: Vieczur
Znalazłem w pewnym tajemnym miejscu opis jak wymienić linkę prędkościomierza w Escorcie MK5 :) Oto on:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Pierwszą podstawową rzeczą jest odpowiednia linka nie polecam podróbek bo są do du..... (wypadają z licznika)

Demontaż.
Należy odkręcić linkę ze skrzyni biegów następnie wyjąć ją z blachy gdzie jest wciśnięta uszczelką gumową i od strony silnika tyle. Wsiadamy do środka, w dłoń śrubokręcik krzyżak i do dzieła. Odkręcamy obudowę zegarów, która jest na 2 śrubach , po zdjęciu obudowy ukazują nam się następne 4 śrubki trzymające zegary ( lepiej mieć śrubokręt dobrze namagnesowany, bo potem znaleźć śrubki to jest wielki kłopot). Jak odkręcimy wszystkie śrubki wyciągamy delikatnie zegary do siebie. Linka w zegarach jest na zatrzask więc aby ją odpiąć naciskamy jej końcówką i wyciągamy. jak ją wypniemy udajemy się do komory silnika i wyciągamy całą linkę. UFFFFF wyjęta.

Montaż nowej linki.
Tutaj zaczynamy od przełożenia linki od strony silnika do kabiny. Wpinamy linkę w licznik tak aby zatrzask zadziałał i linka nie wysunęła się z licznika. Następnie przykręcamy zegary 4 śrubkami i tu znowu ( namagnesowany śrubokręcik się przyda),jak już licznik zamontowany to czas na obudowę ta jest jak wcześniej już pisałem w cz.1 na 2 śrubkach. Jak już zamontowaliśmy zegarki i obudowy udajemy się do komory silnika. na lince jest znaczek w postaci 3 lub 4 zielonych kresek , ten punkt należy ułożyć na blachę gdzie jest przymocowana linka gumową nakładką. Dopiero w ostatnim momencie montażu wkręcamy linkę w skrzynie biegów. Proszę pamiętać o znaku na lince w postaci 3 lub 4 zielonych kresek (tak jest na oryginalnej lince), ma to istotny wpływ na działanie linki.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiscie nie zycze Tobie by okazalo sie ze musisz ja wymieniac...ale na wszelki wypadek mysle ze przyda sie cos takiego :)

P.S. Mam nadzieje ze nie znajdzie sie ktos kto oskarzy mnie o naruszanie praw autorskich...kopiowanie itp :P Hehe...a przeciez MODERATOR powinien świecic przykladem... :P Ććććććśśśśśśśś...nie widzieliscie tego :P

Pozdrawiam

: 22 mar 2006, 22:09
autor: MARKKO
Pytanie a jeżeli to nie jest linka a licznik oszukuje? Co do zdjęcia linki to przy skrzyni biegów pod maską jest przymocowana ona na śrubie chyba 19. Najlepiej tam odkręcic a potem wyjąc zegary razem z linką i nie pokaleczymy sobie rąk :P

: 23 mar 2006, 11:10
autor: ARIEL
MARKO a nie była sciągana wskazuwka mi pokazywał za dużo jechałem 50 a na liczniku 60 wiec rozebrałem i tak na oko ustawiłem s prawdzałem na trasie gdzie są pomiary szybkości i jest różnica około 3 km\h ja uwazam że to już błąd dopuszczalny