Skracanie lewarka zmiany biegów

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

trochę odnowię temat, ja zaś mam taki problem: poprzedni właściciel skracał drążek i skrócił za bardzo, ciężko wyczuć luz i biegi też się wrzuca z lekkim problemem... co powinienem zrobić?
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

marmo pisze:co powinienem zrobić?
zabić poprzedniego właściciela :mrgreen:

a tak całkiem poważnie... nie wydaje mi się, żeby skrócenie lewarka miało jakikolwiek wpływ na to, że "luz" jest ciężko wyczuwalny... może to wina regulacji drążka a może jakiejśtam sprężynki? :roll: nie wiem dokładnie o co chodzi z tą sprężynką ale spotkałem się z tym na forum. Jest to dla mnie taka zagadka jak dokładka od laguny :P aczkolwiek powiedz dokladniej o co chodzi z ciezkim wrzucaniem biegów... ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

czasem trudno powiedzieć czy wrzuciłem 1 czy 3 bieg, jeździłem golfem: mamy, siostry i brata. w żadnym z tych 3 samochodów nie miałem takiego problemu, wyczuwalne są przerwy między biegami itd. może kwestia tego, że oriona dopiero zarejestrowałem i nie miałem okazji się przyzwyczaić do tego lewarka. może jak spotkam się z simo i yankiem to któryś się przejedzie i powie co jest pięć ;)
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

marmo, "szczerze"? ja się przyzwyczaiłem do skrzyni w Escorcie... z kolei jak kumple wsiadali to zmiana biegów przebiegała u nich dosyć haotycznie ;) Tak jak mówisz, zamiast 1 wrzucali 3 i na odwrót :evil: coś w tym jest ;) chociaż ja tego nie zauważałem, bo byłem przyzwyczajony już do skrzyni poprostu ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Wuerte pisze:...nie wydaje mi się, żeby skrócenie lewarka miało jakikolwiek wpływ na to, że "luz" jest ciężko wyczuwalny... może to wina regulacji drążka a może jakiejśtam sprężynki? :roll: nie wiem dokładnie o co chodzi z tą sprężynką ale spotkałem się z tym na forum. Jest to dla mnie taka zagadka jak dokładka od laguny :P aczkolwiek powiedz dokladniej o co chodzi z ciezkim wrzucaniem biegów... ;)
ja wlasnie mialem sprezynki za luzno, drazek zmiany biegow mi latal jak w starych ikarusach, trzeba je rozciagnac i przynajmniej mozna trafic w 3 zamiast 5 ;) ale z luzem to fakt - u mnie nie ma roznicy czy jest na biegu czy na luzie.... ale wszystko jest kwestia przyzwyczajenia ;)
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

oj tak, luz jest zupełnie jak bieg. zobaczymy, pojeżdżę miesiąc a jak się nie przyzwyczaje to zacznę kombinować dalej :razz:
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Luz lewarka idzie bardzo łatwo zniwelować, nie jest to rozwiązanie idealne, ale pomaga.
Wystarczy w miejscu gdzie z dolnej plastykowej osłony lewarka wychodzi pręt
zakręcić metalową skręcaną opaskę (cybant) aby ścisnąć wyjście
co zmniejszy szczelinę która z biegiem lat się już wytarła od ruchu pręta.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Patryk

Post autor: Patryk »

KuRowSKi pisze:Luz lewarka idzie bardzo łatwo zniwelować, nie jest to rozwiązanie idealne, ale pomaga.
Wystarczy w miejscu gdzie z dolnej plastykowej osłony lewarka wychodzi pręt
zakręcić metalową skręcaną opaskę (cybant) aby ścisnąć wyjście
co zmniejszy szczelinę która z biegiem lat się już wytarła od ruchu pręta.
no popatrz tez przydatna informacja, ja mam zamiar za niedlugo zabrac sie za to wiec na bank wykorzystam, pozdro
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Patryk, w swoim Essim mam wlasnie taka opaske, wiec zdecydowanie polecam ta metode ;)
ODPOWIEDZ