Wymiana siłownikow klapy bagażnika
: 05 lip 2006, 00:33
Witam, postanowilem podzielić się z Wami moim doświadczeniem z wymianą silowników klapy bagażnika. Zimą klapa zaczęłą spadać mi na głowe, a i teraz przy upałach nie było lepiej, wiec zdecydowałem się na wymianę. Trochę się obawiałem tej wymiany gdyż nie wiedziałem jak się do tego zabrać, tym bardziej że gdzieś przeczytałem, że nie jest to takie proste, że trzeba co najmniej dwoch silnych do tej wymiany - jeden trzyma cholernie ciezką klapę, drugi wymienia..... Otóż wymiana moich siłowniczków trwałą 3 minuty i zrobiłem to sam jedną ręką trzymając klapę a drugą śrubokręt!
Ale do rzeczy:
1. Wymianę zaczynamy od zaopatrzenia się w niewielki płaski śrubokręt.
2. Siłowniczki zamocowane są na wcisk na bolec zakończony kulką przymocowany do karoserii i do klapy, tą kulkę trzyma taka blaszka blaszka na siłowniczku.
3. Aby zdemontować stary siłownik wystarczy podważyć śrubokrętem blaszkę na obydwu końcach siłownika i odciągnąć siłownik, pamiętając o trzymaniu klapy.
4. Nowy siłownik wciskamy na kulki w miejsce starego i gotowe.
5. Operację powtarzamy analogicznie z drugiej strony.
6. Zdecydowanie nie polecam demontowania obydwu siłowników równocześnie - klapa jest naprawde ciężka.
Od tej pory klapa nie spada juz na głowe, teraz przy otwieraniu chce mi wybić zęby
Z góry przepraszam, że nie zamieszczam zdjęć z montażu w samochodzie ale wymiana poszła tak szybko że nie zdążyłem ich zrobić
- z resztą nie mam trzeciej ręki 
I jeszcze infromacja techniczna:
do mojej klapy z rocznika 97, hatchback 5D bez spoilera potrzebne są siłowniki 440 Newtonów każdy.
Pozdrawiam i mam nadzieje, że komuś przyda się mój opis.
Ale do rzeczy:
1. Wymianę zaczynamy od zaopatrzenia się w niewielki płaski śrubokręt.
2. Siłowniczki zamocowane są na wcisk na bolec zakończony kulką przymocowany do karoserii i do klapy, tą kulkę trzyma taka blaszka blaszka na siłowniczku.
3. Aby zdemontować stary siłownik wystarczy podważyć śrubokrętem blaszkę na obydwu końcach siłownika i odciągnąć siłownik, pamiętając o trzymaniu klapy.
4. Nowy siłownik wciskamy na kulki w miejsce starego i gotowe.
5. Operację powtarzamy analogicznie z drugiej strony.
6. Zdecydowanie nie polecam demontowania obydwu siłowników równocześnie - klapa jest naprawde ciężka.
Od tej pory klapa nie spada juz na głowe, teraz przy otwieraniu chce mi wybić zęby

Z góry przepraszam, że nie zamieszczam zdjęć z montażu w samochodzie ale wymiana poszła tak szybko że nie zdążyłem ich zrobić


I jeszcze infromacja techniczna:
do mojej klapy z rocznika 97, hatchback 5D bez spoilera potrzebne są siłowniki 440 Newtonów każdy.
Pozdrawiam i mam nadzieje, że komuś przyda się mój opis.