pokrętło dmuchawy - zasilanie
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
pokrętło dmuchawy - zasilanie
Oczywiście zasilanie wentylatora nawiewu powietrza padło ( skrzynka bezpiecznikowa )
NORMALKA W ESCORTACH
Postanowiłem obejść skrzynkę bezpiecznikową kablem .
A więc po kolei
1. Wyciągłem bezpiecznik dmuchawy
2. Sprawdziłem gdzie jest prąd - ( u dołu )
3. Końcówka przewodu męska + 15 cm kabla 2.5 kwadrat miedziany oczywiście
5.po drugiej stronie kabla końcówka damska ale ta węższa
6.bezpiecznik - ten co go wydłubałem
7.Następna końcówka przewodu damska
8 kabelek
9.odnalezienie kabla zasilającego pokrętło - pierwszy z lewej od strony kabiny ( fioletowo czarny) przynajmniej u mnie
Odizolowałem kawałek kabla oryginalnego i zlutowałem go z tym co dorobiłem.
Oczywiście najlepiej jest wytargać całą skrzynkę i polutować na drukach.
NORMALKA W ESCORTACH
Postanowiłem obejść skrzynkę bezpiecznikową kablem .
A więc po kolei
1. Wyciągłem bezpiecznik dmuchawy
2. Sprawdziłem gdzie jest prąd - ( u dołu )
3. Końcówka przewodu męska + 15 cm kabla 2.5 kwadrat miedziany oczywiście
5.po drugiej stronie kabla końcówka damska ale ta węższa
6.bezpiecznik - ten co go wydłubałem
7.Następna końcówka przewodu damska
8 kabelek
9.odnalezienie kabla zasilającego pokrętło - pierwszy z lewej od strony kabiny ( fioletowo czarny) przynajmniej u mnie
Odizolowałem kawałek kabla oryginalnego i zlutowałem go z tym co dorobiłem.
Oczywiście najlepiej jest wytargać całą skrzynkę i polutować na drukach.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ja bym połaczył ten temat z tym tematem http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2479
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pokrętło dmuchawy - opis
A więc przenosze dane z innego mojego postu a tamten kasuję.
Padła mi dmuchawa nawiewu - przekopałem deske rozdzielczą a jak miałem już bebechy na wieszchu to zrobiłem pomiary gdzie co przychodzi i wychodzi.
Oto rozpiska pokrętła - ściągnięta jest wtyczka i pokrętło jest odwrucone.
POKRĘTŁO OD WERSJI Z KLIMˇ - TRZY BIEGI Z NAWIEWEM Z ZEWNˇTRZ + TRZY BIEGI Z NAWIEWEM WEWNˇTRZ + Włącznik klimy.
+ - 4 POŁOŻENIE 0
+ - 1 1 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 2 2 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 3 3 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 1 - 4 1 BIEG ZE ŚRODKA
+ - 2 - 4 2 BIEG ZE ŚRODKA
+ - 3 - 4 3 BIEG ZE ŚRODKA
Z ZAŁˇCZONˇ KLIMA WSZYSTKO TO SAMO + DODATKOWO PRZEJŚCIE NA STYK 6
Acha 5 i bez oznaczenia nie biorą udziału w załączaniu silnika dmuchawy.
To prawdopodobnie masa.
Padła mi dmuchawa nawiewu - przekopałem deske rozdzielczą a jak miałem już bebechy na wieszchu to zrobiłem pomiary gdzie co przychodzi i wychodzi.
Oto rozpiska pokrętła - ściągnięta jest wtyczka i pokrętło jest odwrucone.
POKRĘTŁO OD WERSJI Z KLIMˇ - TRZY BIEGI Z NAWIEWEM Z ZEWNˇTRZ + TRZY BIEGI Z NAWIEWEM WEWNˇTRZ + Włącznik klimy.
+ - 4 POŁOŻENIE 0
+ - 1 1 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 2 2 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 3 3 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 1 - 4 1 BIEG ZE ŚRODKA
+ - 2 - 4 2 BIEG ZE ŚRODKA
+ - 3 - 4 3 BIEG ZE ŚRODKA
Z ZAŁˇCZONˇ KLIMA WSZYSTKO TO SAMO + DODATKOWO PRZEJŚCIE NA STYK 6
Acha 5 i bez oznaczenia nie biorą udziału w załączaniu silnika dmuchawy.
To prawdopodobnie masa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Sprawdź no jeszcze wentylator " na krótko " czyli weź kawałek przewodu - podepnij go pod akumulator i podłącz na moment bezpośrednio do zasilania wentylatora (na podszybiu pod maską na środku pod kapturkiem , masz zasilanie - poznasz bo są tam dwa druty oporowe wyglądające jak sprężyny ) sprawdź najpierw czy sama dmuchawa jest sprawna.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam
Mam podobny problem. Dziala 3 bieg a 1 i 2 padły.
Problem polega na tym ze nie moge zlokalizowac bezpiecznika termicznego i wogole tego rezystora dmuchawy. Zalaczam fotke jak to wyglada u mnie :
http://flashworks.pl/img/DSC01683.jpg
Pod pokrywa dmuchawy (ktora zabezpiecza syf przed przedostaniem sie do silnika dmuchawy i cholernie ciezko sie zdejmuje) byl tylko silnik dmuchawy, a przewody od niego wychodzace lacza sie bezposrednio z wiazka przewodow i podejrzewam ze wedruja do skrzynki bezpiecznikow bo na drodze tych przewodow rezystora nie znalazlem.
Silnik podlaczalem do 12v i dzialal na kazdym biegu, takze to cos innego.
Wlacznik dmuchawy tez jest ok bo laczylem kabelkami we wtyczne na krotko i tez nie zadzialalo.
Czyzby pozostawala mi ta niewdzieczna czesc z przelutowaniem skrzynki bezpiecznikow?
Mam podobny problem. Dziala 3 bieg a 1 i 2 padły.
Problem polega na tym ze nie moge zlokalizowac bezpiecznika termicznego i wogole tego rezystora dmuchawy. Zalaczam fotke jak to wyglada u mnie :
http://flashworks.pl/img/DSC01683.jpg
Pod pokrywa dmuchawy (ktora zabezpiecza syf przed przedostaniem sie do silnika dmuchawy i cholernie ciezko sie zdejmuje) byl tylko silnik dmuchawy, a przewody od niego wychodzace lacza sie bezposrednio z wiazka przewodow i podejrzewam ze wedruja do skrzynki bezpiecznikow bo na drodze tych przewodow rezystora nie znalazlem.
Silnik podlaczalem do 12v i dzialal na kazdym biegu, takze to cos innego.
Wlacznik dmuchawy tez jest ok bo laczylem kabelkami we wtyczne na krotko i tez nie zadzialalo.
Czyzby pozostawala mi ta niewdzieczna czesc z przelutowaniem skrzynki bezpiecznikow?
Kolego zax u mnie było prawie to samo tzn nie dzałała 1 i 3. Niestety nie mam zdolności naprawczych jeśli chodzi o elektrykę więc pojechałem do mechanika i on mi tę usterkę naprawił. Podobno między silnikiem dmuchawy a pokrętłem zmiany szybkości dmuchania są przekaźniki lub jakieś styczniki (na każdy bieg jeden) i to one u mnie padły. Niestety nie wiem gdzie one się znajdują. Może ktoś bardziej obeznany Ci bardziej pomoże, ale poszukaj tych styczników i zobacz co z nimi.
Pozdrawiam Jakobs72
Pozdrawiam Jakobs72