Strona 1 z 2
chłodnica
: 13 wrz 2006, 19:30
autor: mariotorun
niech ktoś mi nada jaki płyn chłodniczy wlać essiemu w tej chwili mam petrygo orlen i coś dziwnie szybko nabiera temperatury
: 13 wrz 2006, 19:50
autor: Voytek
chyba przesadziłeś zwalając winę na Petrygo - ja cały czas jeżdżę właśnie na nim i nie zaobserwowałem jakichkolwiek niepokojących objawów - radziłbym Ci szukać przyczyn raczej gdzieś indziej...
: 13 wrz 2006, 20:18
autor: ELpYndoL
JA jezdze na SHELLU-KONCENTRAT i wszystko jest OK

POLECAM
: 13 wrz 2006, 20:19
autor: robertford
No właśnie i ja muszę wymienić płyn. Podobno petrygo to badziewie.

: 13 wrz 2006, 21:15
autor: Vieczur
robertford pisze: Podobno petrygo to badziewie.
petrygo i borygo nie sa takie zle na chwile obecna

mozna lac

a lepsze wiadomo... shell lub texaco...
: 14 wrz 2006, 17:13
autor: cidzej
ja jezdze w tej chwili na Aquaminerall niegazowanej

po tym jak ostatni raz zagotowal mi sie (i odparowal) poprzedni plyn, zakupilem zgrzewke aquaminerall w najblizszym sklepie i od tamtej pory jezdze bez bólu
takze jak ty masz plyn (a nie zwykla wode tak jak ja) to tym bardziej lepiej powinien podprowadzac cieplo
: 14 wrz 2006, 17:25
autor: ELpYndoL
cidzej pisze:ja jezdze w tej chwili na Aquaminerall niegazowanej
nie zapomnij na ZIME wymienic tej wody na jakis płyn

: 14 wrz 2006, 17:33
autor: Vieczur
cidzej, to ze na wodzie silnik sie nie zagotowuje to nie wszystko ! Plyn ma byc rowniez po to (pomijajac nie zamarzanie w mrozy) by konserwowac caly uklad chlodzenia, zapobiegac powstawaniu ognisk rdzy itp... woda niestety tych zadan nie spelnia i uklad na niej chodzacy szybciej ulega zuzyciu...
K2
: 14 wrz 2006, 20:04
autor: Jamszoł
Z tą wodą nie do końca jest prawda - produkowany jest przecież koncentrat płynu do chłodnicy i po zmieszaniu tego koncentratu z wodą w stosunku 1/1 uzyskujemy płyn odporny na zamarzanie do ok -27 stopni C .W sklepach kupując zwykły płyn nie zwracamy uwagi na to , że jakaś firma kupiła koncentrat i dobrała go z wodą za nas.Woda w układzie powoduje przede wszystkim zamulenie układu chłodzącego.Wystarczy przyrządem sprawdzić w jakiej temp.nasz płyn zamarza i ewentualnie dokupić koncentrat i dolać.
Co do wysokiej temperatury w silniku .
Jeśli płyn się zagotowuje w silniku to mogą być dwie przyczyny - walnięty termostat lub zamulony układ chłodzący - przedewszystkim chłodnica.
Termostat można sprawdzić -wymontować go i polać wrzątkiem.Jeśli pod wpływem wrzątku otworzy się to jest dobry.W tedy należy przyjżeć się całemu układowi chłodzącemu.Są za tanie gtosze preparaty do płukania całego układu i według instrukcji można samemu przepłukać taki układ chłodzący.Istnieje środek w proszku (seria dwuch proszków - do płukania i zalepiania chłodnic).Ja mam akurat ten do zalepiania dziur ale przepiszę wam opis jaki jest na ulotce.
Jest to preparat K 2 Stop Leak i służy do zalepiania wycieków w każdym rodzaju chłodnic i w każdym rodzaju płynów chłodniczych.Ale co jest tematem moich wypocin - do płukania chłodnicy i całego układu preparat nazywa się K 2 Radiator flush .
Jeśli jest ktoś zainteresowany opisem - jak to działa i jak to się robi - to niech pyta utworzę wtedy nowy post z wątkiem LEPIENIE CHŁODNICY. (Dla tych co lubią dogadywać i marudzić - inny tytuł - JAK Z GóWNA BAT UKRĘCIĆ)

: 14 wrz 2006, 20:26
autor: Vieczur
jamszoł, wszystko oki... ale ja pisalem o czystej wodzie w ukladzie

wiadomo ze kazdy plyn ma w swoim skladzie wode

: 14 wrz 2006, 20:33
autor: Jamszoł
Tak wiem ale nawet niewielka część wody powoduje zamulenie i korozje wewnątrz układu chłodzenia.Ale od wlania samej wody do przeżarcia przez rdzę np.broki przy bloku silnika to chmmm daleka droga.Bliższa droga to raczej zamulenie układu a co dalej z tym związane to zamulenie lamel w chłodnicy i zbyt szybkie zagrzewanie i przegrzewanie silnika.
: 14 wrz 2006, 20:35
autor: ELpYndoL
A woda mato do siebie ze osadza sie z niej kamien który potrafi zmniejszyc efektywnosc kazdego układu hłodzacego

: 14 wrz 2006, 20:40
autor: Jamszoł
Zgadza się dlatego nawiązując do postu kolegi mariotorun napomknołem jaka może być przyczyna przegrzewania się silnika i ewentualnie jak przepłukać układ za tani pieniądz - cena około 5 zł.
: 14 wrz 2006, 20:56
autor: Jamszoł
Dodam może jeszcze link do strony domowej producenta tych preparatów.
http://www.inter-global.com.pl/index.ph ... ady&&id=22
: 14 wrz 2006, 20:57
autor: darcun4
jamszoł pisze:ewentualnie jak przepłukać układ za tani pieniądz - cena około 5 zł.
To faktycznie niewiele. A ja głupi użyłem 1,5 l octu
