nie dziala chlodzenie czyli wiatrak

Moderator: Moderatorzy

siwy32

nie dziala chlodzenie czyli wiatrak

Post autor: siwy32 »

witam mam problem! mam escorta93rok 1.4benzyna dlugo nim nie jezdilem bo bylem zagranica odpalilem go dzisiaj i temperatura doszla do czerwonej a wiatrak sie nie wlaczyl!!silnik ma dopiero 95tysiecy km !! nie wiem co to moze byc i dalczego nie dziala !!moze ktos juz mial tak samo niech podpowie bo za dwa dni musze jechac nim 1000km
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

czujnik który włącza wentylator jest w obudowie termostatu wyciąg wtyczke i go zmostk€j, zrób zwore nastepnie sprawdz bezpiecznik :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
siwy32

Post autor: siwy32 »

bezpiecznik jest dobry sprawdzalem a oprucz tego co moze byc?on dlugo stal nie jezdzony prawie rok jak nie bedzie to to co jeszcze moze byc?
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

siwy32 pisze:witam mam problem! mam escorta93rok 1.4benzyna dlugo nim nie jezdilem bo bylem zagranica odpalilem go dzisiaj i temperatura doszla do czerwonej a wiatrak sie nie wlaczyl!!silnik ma dopiero 95tysiecy km !!
u mnie jak takie cos było to termostat był do wymiany.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak jak kolega Ariel napisał przewody dochodzące do czujnika temperatury zmostkuj )połącz je razem) - jeśli wiatrak ruszy to czyjnik i bezpiecznik jest ok - jeśli nie ruszy to coś z samym silnikiem wiatraka.
Podłącz wtedy 12V bezpośrednio pod wiatrak - tak sprawdzisz silnik - jeśli stoi to bardzo możliwe , że po długim postoju trochę się zatarł i nie ma siły ruszyć .
Jeśli umiesz to odkręć go - i spróbuj przeczyścić (albo daj go komuś kto to zrobi za ciebie ) i spróbuj ponownie uruchomić go podając bezpośrednio 12V .Jeśli nadal nie będzie chodził to niestety ale będziesz miał wydatek. :(
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Tak jak kolega Ariel napisał przewody dochodzące do czujnika temperatury zmostkuj )połącz je razem) - jeśli wiatrak ruszy to czyjnik i bezpiecznik jest ok - jeśli nie ruszy to coś z samym silnikiem wiatraka. ....
... a u mnie to była wina skrzynki bezpiecznikowej.

najłatwiej to sprawdzić:

1. odpinając wtyczkę od czujnika i wsadzając np. drut, gruby kabel w obie dziurki wtyczki - wtedy po przekrecęniu stacyjki jeśli się włączy wentylator = uszkodzony czujnik

2. jak nie ruszy to wtedy można bezpośrednio podać (GRUBYM KABLEM !!!) plusa z akumulatora na wentylator = jeśli ruszy - uszkodzona elektryka (przekaźnik lub skrzynka bezpiecznikowa lub przewody), jeśli nie ruszy - na 99% wysiadł silnik w wentylatorze = wentylator do wymiany
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej pisze:. odpinając wtyczkę od czujnika i wsadzając np. drut, gruby kabel w obie dziurki wtyczki - wtedy po przekrecęniu stacyjki jeśli się włączy wentylator = uszkodzony czujnik

2. jak nie ruszy to wtedy można bezpośrednio podać (GRUBYM KABLEM !!!) plusa z akumulatora na wentylator = jeśli ruszy - uszkodzona elektryka (przekaźnik lub skrzynka bezpiecznikowa lub przewody), jeśli nie ruszy - na 99% wysiadł silnik w wentylatorze = wentylator do wymiany
oto nam chodzi :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

w pełni zgadzam się z cidzejem- wentylator to zwykły silnik i sprawdzić go można tak jak wszystkie silniki elektryczne-podając napięcie :grin:
i jeszcze pytanie do SIWY32: co wentylator chłodnicy ma wspólnego z LPG :?: /pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL pisze: oto nam chodzi :razz:
sorki, nie zauważylem :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No właśnie o tym pisaliśmy - zmostkować przewody to nie inaczej jak wsadzić kawał druta w obie dziurki itd.... :) :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
siwy32

Post autor: siwy32 »

dzieki zmostkowalem i dziala dzieki wszystkim za pomoc!!!ale mam jeszcze jeden problem nie dziala mi dmuchawa wogole nie reaguje na wlaczanie bezpiecznik jest dobry nie chcial bym tak wzime jechac w trase bez ogrzewania co to moze byc???
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

skrzynka bezpieczników
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
MARKKO

Post autor: MARKKO »

albo zimne luty w przełącznikach
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Cieszę się , że mogliśmy pomóc z wentylatorem.
Siwy32 tu masz opisaną przyczynę i jak to obejść - jeśli chodzi o dmuchawe nagrzewnicy - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2480
a oprucz tego zajżyj jeszcze tu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=1433
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:a oprucz tego zajżyj jeszcze tu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=1433
mała nadgorliwość w koledze siedzi
ODPOWIEDZ