Gaśnie przy skręcie w lewo

Moderator: Moderatorzy

Nidecker

Gaśnie przy skręcie w lewo

Post autor: Nidecker »

Instalacja 3 gen no i mały problem - gaśnie przy skręcie w lewo ?? Wymieniałem reduktor i regulacje przeprowadzam raz na tydzień po czym wszystko ok - ale po jakimś strzale w kolektor ssący ( wystarczy jeden przypadkowy ) wszystko wraca do normy - GASNIE. Co to może być ???
Pozdrowionka
tomi

Post autor: tomi »

Skoro masz strzały to znak, że coś jest nie tak (może świece albo kable). Co do gaśnięcia przy skręcaniu w lewo to może wina leży w złym zamocowaniu reduktora. Ja tak miałem. Zamontowali mi reduktor równolegle do podłużnicy i mi gasł podczas skręcania w lewo. Nie szło tego wyregulować dopiero przestawienie reduktora o 45 stopni pomogło i przestał gasnąć. Może u Ciebie jest to samo.
Nidecker

Post autor: Nidecker »

Chciałem tak zrobić ale w serwisie gdzie montowałem gaz powiedzieli że nie przejdzie przegłądu okresowego ale OK jeżeli pomaga to zrobie dokladnie jak mówisz. Szczeże to myślałem o przestawieniu o 90 stopni ale zobaczymy o 45
Dzięki
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

par.

Post autor: darcun4 »

Nidecker, nie wiem jak masz obecnie ustawiony ten parownik, ale powinien mieć "przód do przodu"
Załączniki
IMG_0286.jpg
tomi

Post autor: tomi »

Podobno niektóre typy parowników są bardzo czułe na siłę odśrodkową. Ja taki mam gościu, który mi montował instalację przestawił mi parownik mniej więcej o 45 stopni. Więcej nie chciał, twierdził, że wtedy mógłby być podobny efekt przy hamowaniu jak przy skręcaniu. Od czasu jak mi go przestawił problem zniknął występuje tylko minimalny spadek obrotów.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Nidecker pisze:Szczeże to myślałem o przestawieniu o 90 stopni ale zobaczymy o 45
nie przestawiaj parownika o 90 stopni bo to da ci taki efekt że gasnąć będzie albo przy ruszaniu albo hamowaniu :cool: a poza tym to jeżeli masz 3 generacje to strzały powinny być rzadkością więc wydaje mi się że masz 2 generacje, ale może się myle? napisz co wchodzi w skład instalacji to się dowiemy. i jeszcze jedna rzecz, myślę że to niekoniecznie musi być kwestia siły odśrodkowej ale spadek obrotów następuje na skutek obciążenia pompą wspomagania kierownicy,. ale problem gaśnięcia był na forum wielokrotnie poruszany/pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Yagr pisze:jeszcze jedna rzecz, myślę że to niekoniecznie musi być kwestia siły odśrodkowej ale spadek obrotów następuje na skutek obciążenia pompą wspomagania kierownicy,

myślę że nie. u mnie też jak skręcam w lewo to obroty spadają i prawie gasnie. ale tylko na gazie. na benzynie tego nie ma. przestałem już szukać dlaczego i sie przyzwyczaiłem :)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

leszek pisze:myślę że nie. u mnie też jak skręcam w lewo to obroty spadają i prawie gasnie. ale tylko na gazie. na benzynie tego nie ma. przestałem już szukać dlaczego i sie przyzwyczaiłem :)
je też się przyzwyczaiłem ale próbuje coś z tym zrobić! u mnie obroty spadają na gazie przy krańcowym skręcie i nie zależnie czy w prawo czy w lewo. a na benzynie obroty są ciut wyższe niż na gazie i nie falują. ale o falowaniu na gazie to już chyba tysiące postów napisano :grin:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

umnie tam przy skręcie i na wolnych jest oki obroty stabilne
niebędzie tam jakaś dziurka w męmbramce albo coś jeszcze nie tak :???:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
tomi

Post autor: tomi »

Yagr gdyby to miało związek z pompą to obroty by spadały przy skręcie w lewo i prawo a tu spadają tylko przy skręcie w lewo.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tomi pisze:Yagr gdyby to miało związek z pompą to obroty by spadały przy skręcie w lewo i prawo
wiem tomi, u mnie właśnie tak jest co napisałem wyżej, a wcześniejsza wypowiedź to tylko przypuszczenie mogące w moim mniemaniu naprowadzić na rozwiązanie problemu :mrgreen:
a właściwie dziwne że zwykle to szkankuje ta "lewa" strona- czyżby fordy wolały prawice? :grin:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Yagr pisze:właściwie dziwne że zwykle to szkankuje ta "lewa" strona
I tu aż się prosi stwierdzić: "Skręcaj tylko w prawo i nie będziesz miał problema" :mrgreen:
tomi

Post autor: tomi »

Ale po rondzie jeździ się w lewo i co wtedy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tomi pisze:Ale po rondzie jeździ się w lewo i co wtedy
pozostaje dożywotnie eksploatowanie ronda w Anglii :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

albo jazda na biegu a nie na luzie i problem z glowy :D zreszta tak chyba Was uczono,ze powino sie na biegu zawsze jezdzic hehehe
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ